[125p] rocznik 74" replika Monte Carlo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
Poniżej będę opisywał po kolei moje poczynania przy budowie repliki Monte Carlo na bazie 125p z rocznika 1974. Samochód kupiłem prawie dwa lata temu od marynarza z pomorza, który miał go od samego początku. Tu na zdjęciu jest już ładnie wypolerowany z odnowionymi felgami. Finalnie inaczej będzie wyglądał i oczywiście zaraz po zakupie też nie wyglądał tak jak na foto poniżej .
W każdym razie samochód w tej chwili jest w zakładzie blacharskim, gdzie przechodzi tzw. odnowę biologiczną oraz będzie miał wspawane wzmocnienia i położone dodatkowe spawy wzmacniające.
Będzie to przygotowana baza pod ewentualną budowę rajdówki do zabawy w imprezach dla samochodów klasycznych.
Rzeczy, które już i mam i planuję do niego wsadzić to:
Silnik to 1.6 DOHC, skrzynia 5 z nadstawką, wspomaganie kierownicy ZF, tylny most od Łady (szpera VAL-Racing w przyszłości). Planuję zakupić i założyć felgi Cromodora CD66.
Kolor prawdopodobnie pozostanie bordowy, dojdzie tylko stylistyka Monte Carlo.
Poniżej fotka samochodu:
  
 
No tylko powitać kolejnego dolnoślązaka Zacny fiacior, czekam na następne zdjęcia i relacje. Nawet nie wiedziałem że tak blisko taki ładny fiat
  
 
ojjjj nie pozostanie ten samochód bez mojego komentarza.Stan auta i lakieru jest cudowny! Ładnie spasowane drzwi i reszta karoserii,zazdroszczę CI tak pięknego egzemplarza.
Aczkolwiek załaduj tutaj trochę więcej zdjęć,reszcie furiatów zapewne też się spodoba Twój DUŻY FIAT
  
 
Jakiego 1600 DOHC wkładasz ? 1592,1608 czy 1585 ? Silnik mocno podłubany ? Napisz coś więcej o wzmocnieniach jakie do niego wstawiasz. Jakie hamulce, zawieszenie itd.
  
 
fiat bardzo ładnie się prezentuje na fotce

aha.. i to w końcu raczej będzie stylistyka "MC" a nie replika jak w tytule?

Wracasz do oryginalnej czarnej atrapy?

[ wiadomość edytowana przez: Dar00 dnia 2012-11-25 09:57:16 ]
  
 
Cytat:
2012-11-25 09:22:42, bing17 pisze:
Jakiego 1600 DOHC wkładasz ? 1592,1608 czy 1585 ? Silnik mocno podłubany ? Napisz coś więcej o wzmocnieniach jakie do niego wstawiasz. Jakie hamulce, zawieszenie itd.


Mam już silnik 1585 seria na jednym gaźniku z aparatem pod kolektorem. Wzmocnienia wkładam między progi zewnętrzne a wewnętrzne. Będą to dwa profile o długości +/-1700mm ciągnięte od przedniej ćwiartki po tylne nadkole, łączące słupki A,B i C. Dodatkowo pod wzmocnienia boczne (te na fartuchach przed ścianą grodziową) wspawane będą rury. Dodatkowo wspawamy stopy w kabinie pod montaż klatki typu A. Hamulce i zawias oraz dodatkowe mody zostawiam na przyszłość. Chcę żeby ten samochód gotowy był do składania po lakierowaniu wiosną 2013. Dodatkowe modyfikacje mechaniczne planuję już w trakcie jego eksploatacji.
  
 
Cytat:
2012-11-25 09:53:42, Dar00 pisze:
fiat bardzo ładnie się prezentuje na fotce aha.. i to w końcu raczej będzie stylistyka "MC" a nie replika jak w tytule? Wracasz do oryginalnej czarnej atrapy? [ wiadomość edytowana przez: Dar00 dnia 2012-11-25 09:57:16 ]



Miło mi że Fiat się podoba
Bedzie to replika jak napisałem co planuję w niego wsadzić. Oczywiście czarne paski na bokach samochodu też. Atrapa czarna i bumerang czeka w garażu. Chcę też mu zapiąć bańki Cibie na front.
  
 
no to jak replika to wspomaganie, wzmocnienia, szpera z łady nie pasuje

Dla mnie to idzie w "monte carlo style" a nie samą replikę..
Może się czepiam do nazewnictwa ale replika to replika..

w każdym bądź razie jak się postarasz będzie naprawdę fajne auto i na pewno będzie cieszyć właściciela.
Moim zdaniem z oryginalną atrapą będzie mu najlepiej, dobrze, że do niej wracasz
  
 
Hej Błażej,

Widzę że zaczynasz prowadzić dziennik prac przy aucie Widziałem auto i trzymam kciuki za projekt, najbardziej w tym projekcie podoba mi się ze będzie inny kolor auta- niż większość replik MC
  
 
Cytat:
2012-11-25 20:25:39, gregory05 pisze:
Hej Błażej, Widzę że zaczynasz prowadzić dziennik prac przy aucie Widziałem auto i trzymam kciuki za projekt, najbardziej w tym projekcie podoba mi się ze będzie inny kolor auta- niż większość replik MC



O siema Grzesiek ,
Gdzieś trzeba ten temat przypilotować, żeby została jakaś recepta na przyszłość. Kolor jak kolor, będzie wisienka. Miałem dzisiaj jazdę z moim ojcem o felgi . Ja nadal upieram się przy Cromodora CD66 a on że mają być Compomotive ML 1360. Ja chcę żeby ten samochód miał odrobinę mojego własnego dizajnu.
Za chwilę dorzucę trochę fotek.
Pozdro.
  
 
Chciałbym, żeby podobnie wyglądał mój samochód


[ wiadomość edytowana przez: Canonman dnia 2012-11-25 21:15:47 ]
  
 
Poniżej silnik, który zostanie zamontowany - obudowa filtra zostanie wymieniona



Oraz wspomaganie - w tym zestawie zamieniam pompę paliwa i koło pasowe. Kupiłem też żeliwną podstawę filtra olejowego do 1.6 DOHC z mocowaniami pompy wspomagania od Argenty.

  
 
Przekładnia ZF jest już na miejscu.

  
 
Dużo trzeba powiększyć otwór w fartuchu żeby wsadzić tą przekładnie ?
  
 
Cytat:
2012-12-08 17:33:47, bing17 pisze:
Dużo trzeba powiększyć otwór w fartuchu żeby wsadzić tą przekładnie ?


Niespecjalnie, ale trzeba powiększyć otwór w ścianie grodziowej.
Tutaj wchodzimy na kolizyjną z mocowaniem pompy sprzęgła, którą należy usunąć i przejść na sterowanie linką - ale to już każdy wie, kto robi SWAP.
  
 
montujesz szeroki zawias z poloneza?
  
 
Cytat:
2012-12-08 22:42:20, fiat_maniac pisze:
montujesz szeroki zawias z poloneza?



Nie, bo felgi mi nie wejdą. Będę zakładał repliki Cromodora CD66 a one mają 7 cali.
  
 
a belkę zawieszenia masz z szerokiego caro.
  
 
Cytat:
2012-12-09 01:09:09, fiat_maniac pisze:
a belkę zawieszenia masz z szerokiego caro.


Nie zgodzę się.
Belka jest identyczna jak ta, którą zdjąłem.
  
 
Też miała miejsce na odbój górnego wahacza ?