Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Janusz1973 Łada Niva 1.7i 4x4 Morąg | 2016-09-23 20:56:41 Theant.Zgadza sie,ze ta awaria jest w zegarach (niedokładne wskazanie temperatury i poziomu paliwa oraz mruganie kontrolki rezerwy gdy zbiornik jest prawie pełen paliwa).U mnie podczas rozruchu nie zapala się lampka niskiego poziomu płynu.Z reduktorem to nie tak,nie wycentrujesz go podczas jazdy.Procedura centrowania jest bardzo prosta ale wymaga kanału (nie podnośnika kolumnowego) i pomocy drugiej osoby.Pomocnik włącza reduktor w położenie neutralne,włącza silnik,piąty bieg i wkręca silnik na 5500 obr/min.Osoba w kanale wcześniej luzuje poduszki reduktora i przykręca go gdy pomocnik trzyma silnik na obrotach.To jest bardzo dobra metoda centrowania reduktora.Piszesz o wyważeniach wałów i to jest prawda,że złe wyważenie powoduje wibracje ale nie tylko wyważenie.Wały w Nivie nie mogą mieć żadnego luzu na krzyżakach,ani na wielowypuście,nie może być najmniejszego oporu w pracy krzyżaków (nie można liczyć na to,że lekko zaciśnięty krzyżak się rozchodzi),nie może też być oporu na wielowypuście (inaczej i trochę niefachowo-na frezie).A doprowadzić wały do porządku to wymaga cierpliwości,bo producent nie przewidział różnej grubości pierścieni ustalających krzyżaki tak jak było w FSO.Piszesz o wymianie płynu i termostatu.I powiem tak-wyciągając termostat spuścisz najdokładniej płyn z całego obiegu.Jeszcze proponuję Ci w trakcie wymiany płynu wymienić zawór nagrzewnicy o ile masz fabryczny i niestety ale tandetny który w pewnym momencie zaczyna przeciekać i płyn leje się prosto na nogi pasażera obok kierowcy.Są w sprzedaży ceramiczne i są naprawdę dużo lepsze od fabrycznych.Ja mam w swojej osłonę alternatora i to jest osłona fabryczna.Przy wjechaniu w kałuże,woda nie zalewa alternatora.Na forum wspominany jest problem z głośną pracą popychaczy hydraulicznych zaraz po rozruchu silnika,ten problem rozwiązuje filtr oleju Mann 914/2 z najlepszym zaworem zwrotnym który zapobiega po wyłączeniu silnika spływaniu oleju z magistrali i nawet na rosyjskich forach Niviarzy ten filtr oleju uważany jest za najlepszy. |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2016-09-24 21:11:23
Kontrolka rezerwy akurat mi przy pełnym baku się nie zapala, ale około połowy już tak, szczególnie przy skręcie w prawo Tak pewnie jest pływak czujnika ułożony... Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje zwykle MAX tak jakby sygnał z czujnika w baku nie docierał, a temperatury silnika nieco zawyża, ale to mi nie przeszkadza - może wskaźnik, ale raczej sam czujnik temperatury. Co do lampki niskiego poziomu płynu hamulcowego, to się przyjrzę dokładniej tematowi, bo może styki w czujnik są kiepskie, albo gdzieś na zegarach jest słaby styk. Zewrę końcówki i zobaczę czy się zażarzy lampka przy rozruchu czy nie. Jak nie to czujnik, a tak to coś na zegarach.
Nie pisałem o centrowaniu podczas jazdy. Ustawiałem reduktor, przykręcałem i z odpiętymi wałami na czwórce powoli "rozpędzałem" i sprawdzałem jakie i kiedy są wibracje. I tak kilka razy, aż udało mi się całkiem mocno je zbić, ale to chyba jeszcze nie to co powinno być.
Luzów na krzyżakach nie stwierdziłem, oporów również. Na frezach luzów też nie stwierdziłem, a ruch wzdłużny jest płynny i niezbyt łatwy, tak jak być powinno.
Zaworem zajmę się na wiosnę.
Tak też myślałem że powinna być... Kupię albo dorobię.
Stukot się pojawia tylko czasem i to dotyczy tylko jednego regulatora. Może puszcza bokiem olej i tym samym przy wyłączonym silniku zasysa powietrze. Ale filtr wymienię prewencyjnie na taki jak piszesz. |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2016-11-01 13:07:16 Okazało się że nic w układzie chłodzenia nie było wymieniane. Syf jaki się wylał z układu po płukaniu to potwierdza. Jak pisałem przepłukałem cały układ, wymieniłem wszystkie główne rury gumowe od chłodnicy i termostatu oraz sam termostat na VERNET i problem znikł. Cały czas trzyma temperaturę ok. 90 st. C, a wentylatory włączają się na chwilę tylko przy dłuższym postoju.
Temat do zamknięcia. |