Wymiana głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mój silnik pochodzi z Łady Nivy 1.7 MPI na wtrysku Bosha niby 2004r, który docelowo ma chodzić na gaźniku. Posiada hydro regulację zaworów.
Teraz moje pytanie: Czy do mojego silnika będzie pasowała głowica od starszych modeli z inną pojemnością?
Po zdjęciach widzę, że te starsze mają inną zębatkę na wałku rozrządu, czy jeśli bym założył swój wałek to ma to szansę chodzić jak należy? Oczywiście zawory zostaną na klucz.
Pytam, bo moja głowica jest trochę wybrakowana i ogólnie straciłem już do niej zaufanie, a znalazłem kompletną głowice którą bym kupił tylko własnie jest ona od starszego modelu i ma inną zębate na wałku, a facet mnie zapewnił ze wystarczy przykręcić i ma chodzić.
Jak by to działało to zamawiam, skręcam i mam spokój
  
 
MPi z tego co wiem jest na lancuchu jednorzedowym, reszta na dwurzedowym (oprocz silnika 05-1.3). zatem jesli dobrze rozumiem trzeba zebaki walu korbowego oraz walka posredniego rozrzadu wymienic na dwurzedowe, dac banan a takze inny napinacz no i wyciszacz. Potem zostaje kwestia kola pasowego walu korbowego - jest zaznaczona cecha czy nie? wlatuje aparat zaplonowy? bo jak tak to trzeba bedzie i przedni dekiel bloku zmienic.... etc

Madrzejszych prosze o poprawienie, jesli zle cos napisalem
  
 
Dobrze. To, że będzie na gaźniku już mam ogarnięte wszystko.
Więc ja mam jednorzędowe i chciałbym żeby tak zostało. Nie mogę na blok od MPI dać kompletnej głowicy od łady dwurzędowej i na wierzch po prostu swojego wałka? Nie zadziała?
Tak wygląda głowica którą bym kupował
https://www.imagebanana.com/view/5dyvjt4f/glowica.png

https://www.imagebanana.com/view/e3fwigex/glowica.jpg

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 14:01:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 14:24:44 ]
  
 
Powiem krótko, nie kombinuj, bo gówno z tego będzie. A wiem co mówię. Kup głowicę od Mpi i tyle.
  
 
możliwe ze źle czytam ale czy ty do mpi chcesz gaźnik zalozyć
  
 
Tak, lecz nie o tym ten temat.
Jejku ja się tylko zapytałem, czy tą głowicę fizycznie da się posadzić na bloku od MPI. I czy będzie to razem współgrać jeśli dam swój oryginalny wałek

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 16:11:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 16:13:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 16:26:07 ]
  
 
Fizycznie pasuje. Kosztować przeróbka będzie drożej niż kupno głowicy mpi. Trzeba nawet zmienić zbiornik paliwa.
  
 
Dzięki wielkie kolego
Jak pisałem wcześnej wszystko już mam, a i tak ten silnik nie będzie w Nivie.
A komputer do Bosha kosztuje dużo

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 18:38:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-07 18:41:00 ]
  
 
Komputer Boscha nie kosztuje dużo. Drogo go wystawiają na allegro i nie sprzedają. Nowy kosztuje 500 zł.

Pamiętaj, co ci napisałem wcześniej. Czyli nie dawaj gaźnika, bo koszt będzie duży. Nie opłaca się.
  
 
Weź też teraz pod uwagę to, że będziesz musiał dodawać dodatek do benzyny, bo ta głowica nie jest przystosowana do bezołowiowej. Trzeba będzie usunąć katalizator. I przy pierwszej okazji, policja zrobi pomiar spalin według rocznika auta i norma będzie caaałkiem inna, co skutkuje zabraniem dowodu i usunięcie usterki. I td...
  
 
A co jeśli samochód w oryginale jeździł na gaźniku i nie miał katalizatora?
Na razie silnik ma odpalić.
Jak już pisałem wcześniej mam cały kompletny zestaw do odpalenia silnika na gaźniku(nawet mikser do gazu) więc na razie spróbuje z tym co mam, aczkolwiek zostawiłem sobie graty żebym w niedalekiej przyszłości miał możliwość przejść na pełny wtrysk.


[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-08 10:50:37 ]
  
 
Ja bym na Twoim miejscu się jeszcze raz poważnie zastanowił czy przerabiać wtrysk na gaźnik, a potem jak piszesz ewentualnie z powrotem na wtrysk: kupa kasy i roboty. Podobnie wyjdzie dokompletowanie reszty podzespołów do wtrysku, a roboty dużo mniej. No chyba że to tak dla fan'u i nie zależy Ci na kasie, czasie i nerwach.

@SzokoLada: podaj namiary na ten nowy komputer Boscha, bo jak na razie znalazłem tylko za ~1kPLN.
  
 
W 2004 roku nie było gaźnik ów, tylko pełny wtrysk. Norma euro4. W życiu nie uzyskasz takiej na gaźniku.

Kup od razu kompletny rozrząd od 1,5 1,6 bo od Mpi nie pasuje do pracy z aparatem.
  
 
Jak już to w 2004 było EURO 3 (2000 do 2006) - co by się zgadzało bo też mam pod maską 1,7MPi ze sterownikiem Boscha w normie 3. 4 weszło dopiero w 2006 roku.

Daj ten namiar.
  
 
W sumie na pierwszy rzut oka widać różnice w rozrządzie, tylko czemu to się ma nie zgrać jak dam swój wałek? Była zaślepka w bloku na aparat zapłonowy,
Kiedyś zapytałem na grupie Nivek o ten komputer Bosha, ktoś mi odpowiedział ze ma założony z jakiegoś fiata 1.4 ale to było dawno i nie pamiętam dokładnie modelu

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-08 21:30:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-08 21:31:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-08 21:37:19 ]
  
 
Wałek w Mpi jest inny i nie pasuje od żadnej innej łady. Jest przystosowany do pracy z hydropopychaczem. Ale w zasadzie można nie wiedząc o tym, go też zamontować do klasycznej łady, niestety moc będzie inna. Rozrząd jest inny, bo zębatka która napędza aparat jest mniejsza, więc szybciej kręci pompa oleju, żeby zaspokoić silnik w zapotrzebowanie olejem.
  
 
http://allegro.pl/rozrzad-lada-niva-1-6-lada-1-5-i5772788692.html
Czy taki zestaw pasuje do mojego silnika bez żadnych przeróbek?
Czy może jeszcze coś muszę wymieniać żeby to założyc?
  
 
Tak, to ten. Jeszcze może być potrzebna inna śruba, która trzyma banan. A jaki masz gaźnik? Pewnie od 1,5.
  
 
Cytat:
2016-12-08 23:19:35, SzokoLada pisze:
A jaki masz gaźnik? Pewnie od 1,5.


Od Poloneza

Nie będę miał żadnych niespodzianek z założeniem tego rozrządu?
  
 
Cytat:
2016-12-08 23:31:27, Mortiss pisze:
Nie będę miał żadnych niespodzianek z założeniem tego rozrządu?


Nikt nie wie,czy to może tajne informacje?

[ wiadomość edytowana przez: Mortiss dnia 2016-12-10 10:17:04 ]