Łada 2104 1,7i wskaźnik temperatury i inne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów,
Ostatnimi czas zakupiłem dość ładną ładę 2104 z silnikiem 1,7i (jednopunktowy wtrysk) z myślą o wyjeździe na tegoroczny 'złombol' - wyprawa do Hiszpani (prawie 3tys km w jednąstronę).
Powoli doprowadzam ładę do porządku Ale napotkałem się z jednym problemem:
- wskaźnik tempereatury 'leży' cały czas na minimum przez co zapala się CHECK ENGINE i załącza wentylator. Czujnik widzę że poprzedni właściciel wymienił na nowy. Próbowałem zmasować kabel z czujnik ale zegar 'ani drgnie'.
Co mogło walnąć? Albo co i jak sprawdzić co może być uszkodzone?

No i drugie pytanie:
- co dokładnie przejrzeć w takiej ładzie lub na co zwrócić uwagę oraz jakie są najczęstsze awarie (aby wziąć dane części zapasowe)?
Pozdrawiam
Piotrek
  
 
Domyślałam się, że to ta z alledrogo, "odpicowana" kolor śliwka w kompocie truskawkowym. Do rzeczy : może trzeba mase zegarów sprawdzić? Nowy czujnik niekoniecznie jest sprawny, to trzeba wziąść pod uwagę. Przedzwoń kable zobaczysz czy są drożne, a może problem tkwi w skrzynce bezpieczników?

Co do wyjazdu, sam miałem przyjemność pojechać na złombol. Rozbierz alternator zeby na trasie nie brakło ci prądu, wez drugi regulator napięcia. Sprawdz w jakim stanie rozrząd, wymień pompe wody, warto miec cewke z modułem na zapas no i w twoim przypadku pompe paliwa elektryczną. Wez ze sobą 3 paski klinowe, zawsze sie przydadzą i w drogę. W zeszłym roku pytałem ludzi na starcie co zabrali ze sobą - były załogi co nie miały ani jednej częsci na zapas i dojechali.
  
 
Cytat:
2017-04-17 16:44:38, glod pisze:
Domyślałam się, że to ta z alledrogo, "odpicowana" kolor śliwka w kompocie truskawkowym. Do rzeczy : może trzeba mase zegarów sprawdzić? Nowy czujnik niekoniecznie jest sprawny, to trzeba wziąść pod uwagę. Przedzwoń kable zobaczysz czy są drożne, a może problem tkwi w skrzynce bezpieczników? Co do wyjazdu, sam miałem przyjemność pojechać na złombol. Rozbierz alternator zeby na trasie nie brakło ci prądu, wez drugi regulator napięcia. Sprawdz w jakim stanie rozrząd, wymień pompe wody, warto miec cewke z modułem na zapas no i w twoim przypadku pompe paliwa elektryczną. Wez ze sobą 3 paski klinowe, zawsze sie przydadzą i w drogę. W zeszłym roku pytałem ludzi na starcie co zabrali ze sobą - były załogi co nie miały ani jednej częsci na zapas i dojechali.



Dzięki za odpowiedź! Ogólnie myślę wziąć trochę części na zapas (w tym drugi alternator)
Tak to ta łada Kupiłem ją bo była blisko mnie. Nie jest zła ale na żywo wygląda gorzej niż na zdjęciach
Teraz do rzeczy - dostanę gdzieś schemat instalacji łady z właśnie tym silnikiem 1,7i? Dałemkabel z czujnika do masy ale wskazówka dalej leży. Wszystkie inne zegary działają.
Ściągnąłęm też serwisówkę do 2104 ale nie ma tam wogóle silnika 1,7 :-/ Przydała by mi się serwisówka do tego silnika bo chcę sprawdzić luzy zaworowe i takie inne.

P.S.
Coś mi chuczy lekko na biegu 1, 3 oraz 5. Skrzynia/łożyska kaput? Czy może mało oleju w skrzyni (jeszcze go nie sprawdzałem i nie wymieniałem)

  
 
Czujnik temperatury płynu jest tez na króćcu nad pompą wody. Szukaj tam. To on steruje komputerem.
  
 
Cytat:
z myślą o wyjeździe na tegoroczny 'złombol'



Przejrzyj całe forum Złombola, łącznie z archiwum, tam masz kompendium wiedzy z paru lat.
Masz nawet dedykowany temat do Łady
  
 
Dzięki za info!
Zatem siadam do lektury!
Btw. ma ktoś serwisówkę do silnika 1,7i? Chodzi mi o luzy zaworowe itp...
czy to taki sam silnik jak w nivie i ta sama serwisówka do tego pasuje?
  
 
Ordi jeżeli chodzi o czujnik temperatury płynu to mogę się mylić ale coś mi mówi,że jest on nad świecą zapłonową czwartego cylindra.Silnik o którym piszesz jak najbardziej występował w Nivie.W swojej mam silnik 1.7MPi i czujnik nad pompą wody nie jest czujnikiem temperatury na wskażnik.Zerknij na taką stronę o ile będzie Ci chodziła,bo nie pamiętam dokładnie tego adresu-"www.Łada Niva autoprospect.ru".
  
 
Czujnik nad pompą jest to komputera, czujnik między 3 a 4 cylindrem na wskaźnik
  
 
Cytat:
2017-04-19 08:25:55, SzokoLada pisze:
Czujnik nad pompą jest to komputera, czujnik między 3 a 4 cylindrem na wskaźnik


To to akurat wiem gdzie są czujniki. Zamówiłem juz nowy czujnik (87-92'C) ten nad pompą wody (aby na wyjazd do hiszpabi wczesniej włączał wentylator) ale mi chodzi o wskaźnik który non stop leży na minimun.
Zdejmowałem kabel z czujnika i dotykałem nim masy ale czujnik dalej nie reaguje. Czy kabel od czujnika idzie bezpośrednio do wskaźnika czy moze po drodze gdzieś zagląda (np do skrzynki bezpieczników)? Chyba muszę przedzwonic kabel czy sygnał się nie gubido tego mam tski problem ze ta łada ma alarm (w stanie agonalnym) i auto dziala na gazie a na benzynie nie dziala. Sprawdzilem że pompka paliwa działa i paliwo ładnie dochodzi ale wtrysk nie reaguje. Obstawiam że ten cudowny alarm odcina sygnał na wtrysk. Muszę się go jak najszybciej pozbyć.

Btw. Czy ten silnik 1.7i (jednopunktowy wtrysk) ma jakieś słabe punkty awaryjne (jakas cewka czy coś innego)? Czy raczej bezproblemowe?
  
 
Jeżeli wykonujesz taką próbę i wskazówka nie reaguje to faktycznie usterka tkwi gdzie indziej.O jednopunktowym silniku 1.7i za dużo nie wiem ale z częstych usterek o których słyszałem to "wysokie wolne obroty" tego układu wtryskowego.To jest silnik z chyba jeszcze podwójnym łańcuszkiem rozrządu i mechanicznym napinaczem,a także ze zwykłą regulacją zaworów.Ja w 21214 mam już pojedynczy łańcuszek,hydrauliczny napinacz i hydrauliczne popychacze zaworów-i właśnie jedni to rozwiązanie konstrukcyjne sobie chwalą,a inni użytkownicy krytykują.
  
 
Panowie, szybkie pytanie:
Ma ktoś schemat instalacji dla silnika 1,7i - jednopunktowy wtrysk? Najchętniej dla łady 2104 ale może być nawet i niva (pewnie instalacja będzie bardzo podobna).

Mam ten problem, że auto chodzi na gazie elegancko a na benzynie wcale. Sprawdziłem i nie idzie wogóle zasilanie na wtrysk. Omijałem nawet przekaźnik od gazu ale dalej to samo - brak zasilania wtrysku. Benzyna elegancka dochodzi.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

EDIT:
Znalazłem schemat razem z opisem:
http://www.autolada.hg.pl/wtrysk21214.htm

Sądzę, że zacznę od wymiany wszystkich przekaźników (nr 16, 17 i 1. Jak nie pomoże, to będę szukał dalej

[ wiadomość edytowana przez: Ordi dnia 2017-04-24 22:39:23 ]
  
 
Ok, znalezione wszystkie awarie i doprowadzone do 'ładu'. Zasilanie na wtrysk powróciło
Ale mam jeden problem - cieknie mi wtrysk (1,7i - monowtrysk) i obczaiłem, że to przez pęknięt obudowę wtryskiwacza :-/
Ma ktoś może taki do sprzedania?
  
 
Panowie, szybkie pytanie - jaka pompa paliwa powinna być montowana z silnikiem 1.7i (na GM)? Ile bar i jaki przepływ?

Mam u siebie takie problem, że na gazie auto chodzi ładnie, pięknie.
Za to na benzynie auto nie chodzi. Tzn chodzi powyżej jakiś 2.700obr/min. Jak obroty spadną poniżej to auto na bank zalewa (silnik się dławi i 'skacze' i gaśnie (za dużo paliwa).
Zmieniałem już wtrysk na drugi - wciąż to samo, zmieniałem zaworek (grzybek na powrocie) w przepustnicy - wciąż to samo, zmieniłem przepustnicę w kolejnym wtryskiem- wciąż to samo. Przewody paliwowe drożne.

Nie mam już pomysłu :-/

Obstawiam zatem pompę paliwową, że może za 'mocno' pompuje i przez to zalewa na niższych obrotach?
Zatem jeśli tak, to jaka powinna być montowana? Albo z jakiego auta podejdzie na bank?

Ma ktoś jakiś pomysł?

Dzięki za pomoc!!!
  
 
Na pewno pompa nie zalewa, bo nadmiar paliwa i tak wraca do baku. W dolot idzie tylko tyle paliwa ile pójdzie przez wtryskiwacz.