Bąbelki w zbiorniku wyrównawczym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie...

Ostatnio zauważyłem że układ chłodniczy w mojej 2107 trochę dziwnie się zachowuje. Przyjrzałem mu się dokładniej i zauważyłem że podczas pracy silnika ze zbiornika wyrównawczego wydobywają się bąbelki. Oprócz tego na ściankach tego zbiornika, ponad powierzchnią płynu znajduje się brązowo-czarna maź. Do tego chyba śmierdzi z niego spalinami i chyba ubywa delikatnie płynu chłodniczego. Dodam że auto nie kopci na biało.

Czyżby walnięta uszczelka pod głowicą?
  
 
No to panie głowica w górę. Wymiana uszczelki. Mogę Ci zrobić remont głowicy i zwiększyć przy okazji moc silnika nie dużym kosztem.
  
 
Panowie...

Zmieniłem uszczelkę na Elring. Głowice splanowałem. Śruby mierzyłem - 3 sztuki były wydłużone o 1 mm więc wymieniłem na nowe. Między podkładkę a łeb śruby kropla oleju. Gwint zwilżony olejem. Dokręcałem zgodnie ze schematem. Po dokręceniu wstępnym zostawiłem na godzinę i po tym czasie dokręciłem momentem ostatecznym. Po przejechaniu 200 km taki efekt Nie leje się czy coś tylko jest wilgotno... Co z tym zrobić? Dociągnąć głowice? Tracę cierpliwość do tego auta...
[/URL]


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2017-07-17 17:15:57 ]
  
 
Głowica w górę. I szlifowanie bloku. Idę o zakład, że tego nie zrobiłeś.


[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2017-07-17 22:30:42 ]
  
 
SzokoLada ma racje. Wydaje mi sie ze to nie elring tylko earing, ogolnie dostepny u naszych krajowych sprzedawcow.
  
 
Nie szlifowałem bloku. Dociągnięcie głowicy maksymalnym dopuszczalnym momentem nic nie da? Ten wyciek pojawił się nagle po 200 km bo pewnie uszczelka trochę siadła. Chyba zaryzykuje bo nie mam nic do stracenia. Jak się nie uda to będę musiał zakończyć swoją przygodę z Łada...

Co do marki uszczelki to teraz już sam nie wiem sprawdzę wieczorem.
  
 
Ejże kolego, jak taka drobnostka ma Cie zniechęcić do Łady?


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Tak jak Ci pisałem, najgorsze są pół środki. Wątpię, że to się uszczelni, natomiast możesz pogiąć głowicę. Ja bym zdjął glowice i przeszlifował blok.
  
 
Sprzedaż Łady i tak była kwestią czasu. Niestety nie mam obecnie warunków do przeprowadzania takich napraw, choć bardzo bym chciał. Jak widać po postach, sama wymiana uszczelki pod głowicą zajęła mi miesiąc.

Mimo wszystko spróbuje ja dociągnąć. Oczywiście nie przekraczając dopuszczalnego momentu. I o ile dojadę 80 km do miejsca gdzie mogę to zrobić Jak to nie pomoże to sprzedaż Łady zapewne przyśpieszy się


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2017-07-19 09:54:43 ]
  
 
Dojedziesz, dojedziesz bez problemu, ja moja 2101 z pękniętym blokiem obleciałem Węgry i zlot Polski - jakieś 1500 km i jedynie co to dolewałem wody co paręset km.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
To że troszkę się sączy to nie problem. Bardziej się boje że znowu wydmucha mi uszczelkę.

Z uszkodzoną uszczelką z tego wątku przejechałem nieświadomie przynajmniej 500 km więc wszystko jest możliwe
  
 
Jak będziesz sprzedawał to daj mi znać
  
 
Cytat:
2017-07-19 21:22:15, sztreker2107 pisze:
Jak będziesz sprzedawał to daj mi znać



Ustaw się w kolejkę.
  
 
Cytat:
2017-07-19 22:52:14, SzokoLada pisze:
Ustaw się w kolejkę.



Dokładnie, Szoko był pierwszy Ale na razie się nie nastawiajcie bo to jeszcze nic pewnego
  
 
Cytat:
2017-07-19 09:54:06, mylkus3 pisze:
Sprzedaż Łady i tak była kwestią czasu. Niestety nie mam obecnie warunków do przeprowadzania takich napraw, choć bardzo bym chciał. Jak widać po postach, sama wymiana uszczelki pod głowicą zajęła mi miesiąc. Mimo wszystko spróbuje ja dociągnąć. Oczywiście nie przekraczając dopuszczalnego momentu. I o ile dojadę 80 km do miejsca gdzie mogę to zrobić Jak to nie pomoże to sprzedaż Łady zapewne przyśpieszy się [ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2017-07-19 09:54:43 ]



Oj tam, oj tam.. Dasz radę
Kiedyś Tacie w Daewoo Nexia podła uszczela i dopiero za trzecim razem naprawa się udała. Pomimo, że splanowaliśmy głowicę 0,5 mm, daliśmy nowe śruby i uszczelki, to ciekło. Dopiero przeszlifowaliśmy blok i zadziałało. Kawałek szkła, papiery ścierne o różnej gradacji i jedziesz.
Po złożeniu dokręcaliśmy jeszcze 2x, bo olej bokami się sączył i jest spokój. Myślę, że to już 13 - 14 lat minęło

Czy możesz dokręcić - myślę, że w granicach rozsądku możesz. Te śruby są mocne, a blok żeliwny (twardy). Nie spotkałem się z uszkodzeniem tych śrub i gwintów.

Powodzenia
A13
  
 
Dziś przejechałem 50 km. Przed wyjazdem było wilgotno ale po przejechaniu trasy sucho. Pewnie gdy głowica się nagrzała i rozszerzyła to się uszczelniła. Więc pewnie niewiele brakuje aby było szczelnie. Za tydzień dokręcę głowice i zobaczymy jak będzie.