Reduktor niva

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - mam problem z reduktorem nie mogę przełączyć tej małej wajchy do przodu - opór jakby było coś zablokowane - robiłem na postoju - i w trzech pozycjach tej drugiej małej wajchy mimo to nie da sie ruszyć prosze o jakąś podpowiedź no i co ona wsumie zapina ?
  
 
Ja ją przełączam po jeździe na wstecznym.
  
 
Cytat:
2017-08-16 23:12:10, ROGOL78 pisze:
nie mogę przełączyć tej małej wajchy do przodu - opór jakby było coś zablokowane


Podjedź kawałek do przodu (lub tyłu) > spróbuj > jak nie działa podjedź jeszcze kawałek > spróbuj > i tak do skutku, przyzwyczaj się

Cytat:
no i co ona wsumie zapina ?


Blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego.
Poczytaj chociażby w tym wątku: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=229075
  
 
będę próbował - mam nadzieje że nie urwie tej wajchy - gdzieś ktoś napisał że powinna sie zapalić kontrolka o załączonej blokadzie? i to zawsze tak jest problem z załączeniem do przodu tej małej wajchy ?
  
 
Cytat:
2017-08-17 20:40:54, ROGOL78 pisze:
gdzieś ktoś napisał że powinna sie zapalić kontrolka o załączonej blokadzie?


Kontrolka (o ile nie jest spalona żarówka..) powinna się zapalić.

Cytat:
i to zawsze tak jest problem z załączeniem do przodu tej małej wajchy ?


Nie zawsze.. ..ale dosyć często


A tak w ogóle
Cytat:
nie mogę przełączyć tej małej wajchy do przodu




Jak nie możesz do przodu to znaczy, że blokada jest załączona i nie możesz jej wyłączyć - jeździłeś tak cały czas?

Mała wajcha do przodu > blokada wyłączona, do tyłu > włączona
Średnia wajcha do przodu > reduktor włączony, do tyłu > wyłączony
  
 
W sumie to nie wiem w jakiej ona jest pozycji - myślę że jest wyłączona - ( ta mała wajcha bardziej do siebie przyciągnąć ? żeby załączyć ) na luzie czy musi być odpowiednie położenie wajchy średniej ? pozdr.
  
 
Cytat:
2017-08-18 20:52:53, ROGOL78 pisze:
W sumie to nie wiem w jakiej ona jest pozycji - myślę że jest wyłączona - ( ta mała wajcha bardziej do siebie przyciągnąć ? żeby załączyć ) na luzie czy musi być odpowiednie położenie wajchy średniej ? pozdr.




To inaczej:
Mała wajcha od siebie > blokada wyłączona, do siebie > włączona
Blokada ma tylko dwa położenia - albo jest włączona albo nie.

Średnia wajcha od siebie > reduktor włączony, do siebie > wyłączony
Reduktor ma trzy położenia - włączony, wyłączony i neutralny (średnia wajcha po środku)

Reduktor, blokada, skrzynia biegów - nie ma znaczenia co jest w jakiej pozycji - wszystko działa niezależnie.