Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2003-10-17 00:31:53 NIE WIM DOKŁADNIE JAK TO JEST W SAMARCE ALE OGÓLNIE TO TE TERMOSTATY DZIAŁAJĄ NA TEMPERATURE POWIETRZA I RACZEJ NIC SIĘ NIE REGULUJE ON SOBIE SAM PRZERZUCA ZAPADKĘ TAK ABY CIĄGNĘŁO CIEPŁE LUB ZIMNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMPERATURU POWIETRZA ZEWNĘTRZNEGO |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-10-17 00:55:28 A ja jezdze juz jakis czas bez tej rury laczacej obudowe filtra z kolektorem i wsio gra.
Mój mechanik mowil, ze to przydaje sie jak sie jezdzi na krotkich odcinkach zimą. EEEeeee nie kumam tego. |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2003-10-17 08:38:31 tu nie ma nic do qmania - normalnie jak odpalisz zimny silnik, to przez filtr ciagniete jest cieple powietrze znad wydechu, zeby sie szybciej nagrzal. Potem ten termostat przlacza sie na zaciaganie powietrza juz normalnie, rurka boczna...
a jedyna regulacja polega na pieprznieciu go gdy sie zatnie mialem toto w polonezie, teraz mam klapke recznie przelazcana i nie widze roznicy, i tam mam caly czas dane w polozeniu letnim, no bo gaz... geleralnie jesli nie masz potzreby, zeby ci sie silnik nagrzewal szybciej albio masz gaz - mozesz sie tego spokojnie pozbyc, lepiej zakladajac na wlot filtra rure skierowana do tylu... |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-10-17 21:08:43 Potwierdzam, że ten wynalazek zupełnie bezpiecznie można wyrzucić. Mam to wycięte i nie widzę potrzeby , żeby pompować ciepłe powietrze do silnika. Ciepłe jest rzadsze, mam mniej tlenu i daje mniejszą ilość mieszanki w cylindrze. Co skutkuje mniejszą mocą. Po co wycinać doloty zimnego powietrza , a potem je ogrzewać? |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-10-17 22:27:44 Serdecznie dziekuje za wytłumaczenie mi zasady działania tego mechanizmu.
Pozdrawiam |
raski SYMPATYCZNY GOŚĆ W124 230TE i BMWe38 ... gdzieś na lubelskim zadupiu | 2003-10-19 11:49:08 Mam pytanie, troche lajkonokowate, ale..
Mam 2107 zagazowaną. Jak powinien być ustawiony ten przełącznik przy termostacie powietrza. ( tam jest pozycja HOT , COLD i takie położenie po środku). Jak ustawić to na zime uwzględniając jazde raczej na gazie. |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2003-10-19 12:25:16 Ustaw
-tak, zeby nie zasysalo powietrza znad kolektora... to zdaje sie dolne polozenie. (nie pamietam ktore jest ktore. najprosciej: zdejmij papierzana rure dochadzaca znad kolektora. Wsadz palucha w puszke od dolu, klapka ma zamykac doplyw powietrza tamtedy. czyli muszisz poczuc tam klapke Te rure tez mozesz spokojnie zdjac... - albo posrodku - ale tylko wtedy, gdy jezdzisz krotko i rzadko. Generalnie ja nawet do jazdy miejskiej mam caly czas na zimne. zostala ci rura zbedna.... to zaloz na koncowke filtra i skieruj do tylu wobec kierunku jazdy |
raski SYMPATYCZNY GOŚĆ W124 230TE i BMWe38 ... gdzieś na lubelskim zadupiu | 2003-10-19 13:51:37 Adasco, melduje wykonanie zadania hehe
Zauważyłem po tej drobnej modyfikacji pewną możliwość. Otóż - po założeniu papierowej rury na końcówkę filtra powietrza można w genialny sposób regulować ilość wpadającego powietrza (poprzez lekkie zgniatanie w/w rury). Przy zgnieceniu jej rewelacyjnie rosną obroty, tylko...czym to grozi i jakie są skutki - konsekwencje, plusy - minusy???? |
pawel_krakow | 2003-10-19 14:43:18 Konsekwencją może być...troche hałasu
Założyłem kiedyś taka rurę na końcówkę filtra w samarze(próbowałem kombinaować z dolotem zimnego powietrza spod atrapy) i podczas szybkiej jazdy koniec rury się zatkał (zassało go po prostu). Przez chwilę czułem ,że auto robi się tępe a potem nastapił wielki huk i rurę rozerwało na strzępy)) Poza tym nic sie nie stało Paw |
raski SYMPATYCZNY GOŚĆ W124 230TE i BMWe38 ... gdzieś na lubelskim zadupiu | 2003-10-19 15:35:37 Chodzi mi raczej o spalanie itp. Jesli bedzie wpadalo mniej powietrza to mieszanka bedzie bogatsza? Tak?? To co? Przyspieszenie bedzie lepsze??
Różnica między zgniecioną letko, a niezgnieciaoną rurą to około 700 obrotów. Na "wolnych obrotach" |
Lewy_lowicz SYMPATYCZNY GOŚĆ Łowicz | 2003-10-19 18:38:07 Raczej nie zagniataj rury, to po prostu ograniczenie dolotu powietrza i mimo, że na wolnych obrotach będzie lepiej, to może mieć gorsze osiągi, a już na pewno spalnie wzrośnie. Raczej ogranicz się to skierowania rury do tyłu, tak aby silnik musiał sam sassać powietrze, a nie wpadało ono "rozpędem ". Poza tym, jak ograniczysz ilość powietrza drastycznie to masz po jeździe na benzynie |
raski SYMPATYCZNY GOŚĆ W124 230TE i BMWe38 ... gdzieś na lubelskim zadupiu | 2003-10-19 20:38:19 Dzieki za wyjaśnienie. Zgniatać nie bede.
Ale naszło mnie jeszcze jedno. Jeśli by sie zdarzyło że coś sie spier.. i zaczne dostawać "lewe" powietrze to wydaje mi sie że wtedy zgniatanie mogłoby byc jakimś tymczasowym awaryjnym rozwiązaniem. Dobrze kombinuje?? |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2003-10-19 23:25:29
chyba dobrze. Ze tez ja tego nie sprobowalem... a ja jak glupi rozkrecalem gaznik... no ale teraz jesem dumny, bo go zlozylem i nawet dziala... sam sie dziwie... niczym ten caly Gonzalez po walce )))) |