Czesci do 2103

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Male pytanie: jakie czesci mozna z 2107 przeniesc do 2103? Ktore pasuja? Czym roznia sie silniki z 2103 i 2107. Dzieki za odpowiedz.
  
 
Z tego co się orientuje to zawieszenie, wydech, wał i osprzęty typu rozrusznik(?). Te auta aą tak bardzo mechanicznie się nie różnią od siebie.
Pewnie chłodnica itp. Silnik nawet jak będzie inny pojemnością pasuje na łapy, skrzynia czy 4 czy 5 pewnie też ma taki sam kielich.
  
 
Oprócz budy to właściwie wszystko jeżeli chodzi o mechanikę

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Mechanicznie to praktycznie wszystko, nawet jeśli jest inne można dopasować jedynie musisz sobie odpowiedź czy zależy Ci na oryginalnym osprzęcie szczególnie silnika i jak chcesz auto użytkować.

Chłodnice w 2103 masz na pewno miedzianą i wentylator na pompie. W 2105 / 2107 różnie ale raczej spotyka sie alu i elektrowentylator - przy jeździe nacodzień dużo lepsze rozwiązanie.

Gaźnik w 2103 stary Weber z mechanicznym sterowaniem 2 przelotu w sumie najprostszy i najlepszy z Ładowskich , przetestowałem już Solexy, OZONy i musze stwierdzić że im starszy tym i prostszy tym lepszy.. Można go oczywiście zastąpić nowszym, jedynie Solex ma inne cięgna sterowania i w OZONie dochodzi elektrozawór i pare pierdół.

Aparat zastosować możesz bezstykowy- jak najbardziej na plus.

Alternator pasuje też z Samary i nowszych Niv (ale nie MPI) i przy okazji pozbywasz sie zewnętrznego regulatora i przekaźnika kontrolki jedynie kontrolkę trzeba wpiąć w szeregu między +12V po stacyjce a zaciskiem D alternatora

Aha mogą się różnić tylne hamulce mechanizmem samoregulacji- inne są szczęki i cylinderki co do tarczy kotwicznej nie jestem pewien.

Silnik 1500 w 2107 to ten sam co w 2103 nie różni się niczym poza gaźnikiem z obudową filtra i ewentualnie aparatem. No i może mieć inną podstawę filtra oleju tzn filtr może być albo równolegle (nowsze) albo prostopadle do bloku. W silniku 2105 spotkałem się z 2 typami miarki oleju i pokrywy odmy w 2103 nie wiem jak może być podejrzewam że też mogą być różnice zależnie od rocznika.

Most i skrzynia wymienne jednak występują różne przełożenia- tu jedynie trzeba zwrócić uwagę na napęd prędkościomierz żeby po zmianie przełożenia mostu prędkościomierz nie wskazywał cudów.

Widzę że z Radomia jesteś , całkiem niedaleko ode mnie także w razie problemów technicznych uderzaj może coś zaradzimy

[ wiadomość edytowana przez: i2105 dnia 2017-11-02 19:26:47 ]
  
 
Cytat:
Alternator pasuje też z Samary i nowszych Niv (ale nie MPI) i przy okazji pozbywasz sie zewnętrznego regulatora i przekaźnika kontrolki jedynie kontrolkę trzeba wpiąć w szeregu między +12V po stacyjce a zaciskiem D alternatora



Ten myk pozwala na normalne dzialanie kontrolki ladowania jesli altek z 2103/06 zostanie podmieniony na ten z 2107? Tzn kontrolka bedzie gasla jak jest ladowanie, a jak go nie bedzie to mi sie zaswieci?
  
 
Nie sprowadzałbym tego do "alternator z tego tak, a z tamtego inaczej".
Do działania alternatora samowzbudnego kontrolka na zegarach jest niezbędna, dodatkowego przekaźnika nie potrzeba.
Do działania kontrolki przy alternatorze obcowzbudnym potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, kontrolka nie jest potrzebna do działania.

Typ alternatora najłatwiej poznać po ilości diod.

Samowzbudny ma 6 dużych "guzików" i 3 małe pomocnicze "baryłki":
http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/27.jpg
Schemat podłączenia:
http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/1336024531_shema-generatora-vaz-2107-2.jpg

Obcowzbudny ma tylko 6 dużych "guzików"
http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/26.jpg
Schemat podłączenia:
http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/generator-3.jpg
  
 
I to jest znacznie lepsze rozwiązanie. Poza tym Samarowski ma 55A, samowzbudne 40-45A przynajmniej ja takie spotykałem.

W 2107 spotykanych u nas (więc lata 80 i początek 90) alternatory są takie z reguły jak 2103/2106 i mają przekaźnik kontrolki- w ich przypadku działanie samej kontrolki nie ma wpływu na wzbudzenie alternatora . Zresztą jak twierdzi książka "Obsługa i naprawa" do 2105 od 1986 nie stosowano kontrolki gdyż do kontroli napięcia ładowania wystarcza woltomierz.

Cytat:
2017-12-04 12:05:10, gregoryj pisze:
Ten myk pozwala na normalne dzialanie kontrolki ladowania jesli altek z 2103/06 zostanie podmieniony na ten z 2107? Tzn kontrolka bedzie gasla jak jest ladowanie, a jak go nie bedzie to mi sie zaswieci?



Nie, inne są połączenia w alternatorze - przekaźnik jest niezbędny.



[ wiadomość edytowana przez: i2105 dnia 2017-12-08 10:07:11 ]