forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
  

Corolla 1,4 VVTi błąd P0140

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2018-06-05 10:43:48

witam
Mam Corollę 1,4 VVTi 2006r. Zapaliła się lampka check engine – kod błędu P0140 wykryty brak aktywności 2 sondy lambda. Mierząc miernikiem napięcia na 2 sondzie lambda względem masy samochodu (karoserii) otrzymuję na czarnym przewodzie ok. 0,46V, na szarym przewodzie napiecie zmienia się w zależności od obrotów od około -0,50V do około +0,50V. Wydaje mi się, że na szarym przewodzie powinna być masa i napięcie powinno wynosić 0v. Czy mam rację? Jeśli tak to w którym miejscu samochodu ten przewód powinien być umasiony?
2018-07-20 16:33
  
 
 2018-06-07 08:04:42

Cytat:
2018-06-05 10:43:48, rolek33 pisze:
witam Mam Corollę 1,4 VVTi 2006r. Zapaliła się lampka check engine – kod błędu P0140 wykryty brak aktywności 2 sondy lambda. Mierząc miernikiem napięcia na 2 sondzie lambda względem masy samochodu (karoserii) otrzymuję na czarnym przewodzie ok. 0,46V, na szarym przewodzie napiecie zmienia się w zależności od obrotów od około -0,50V do około +0,50V. Wydaje mi się, że na szarym przewodzie powinna być masa i napięcie powinno wynosić 0v. Czy mam rację? Jeśli tak to w którym miejscu samochodu ten przewód powinien być umasiony?


Na sondzie jest 12v zasilanie grzałki ,masa dla zasilania grzałki modulowana przez ecu ,sygnal pomiarowy 0,46 v i masa dla sygnalu z kompa.
Zmierz miernikiem gdzie jest to 12v zasilanie grzalki dwa biale lub dwa czarne przewody sa na grzalke.Nastepnie w stosunku do tego plusa zmierz pozostale przewody czy będzie około 12 V nie skaczącego napięcia oczywiście na odpiętej sondzie.Jezeli tak sonda do wymiany.Jezeli gdzies nie będzie to szukaj uszkodzonego kabla.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2018-08-16 02:23
  
 
 2018-06-11 19:53:16

Sonda ma cztery przewody, dwa białe - zasilanie grzałki, szary - masa sygnałowa, czarny - sygnałowy. Po wyjęciu sondy zmierzyłem napięcia zgodnie z propozycją Bigelektrona ( oznaczenia według kolorów przewodów sondy).
Między +grzalki i –grzałki ( biały-biały):8,8V
Między +grzałki i sygnałowy ( bialy-czarny): 11,5V
Między +grzałki i masa sygnałowa ( biały-szary) : 0V
Wniosek: nie ma masy sygnałowej (w instalacjii samochodu jest to przewód czarny z poprzecznymi jasnymi paskami , wchodzi do wiązki i dalej go nie widać) .
Może ktoś ma jakieś sugestie?
Czy można połaczyć masę sygnałową do masy samochodu(karoserii)?
2018-07-20 16:33
  
 
 2018-06-12 08:41:34

Cytat:
2018-06-11 19:53:16, rolek33 pisze:
Sonda ma cztery przewody, dwa białe - zasilanie grzałki, szary - masa sygnałowa, czarny - sygnałowy. Po wyjęciu sondy zmierzyłem napięcia zgodnie z propozycją Bigelektrona ( oznaczenia według kolorów przewodów sondy). Między +grzalki i –grzałki ( biały-biały):8,8V Między +grzałki i sygnałowy ( bialy-czarny): 11,5V Między +grzałki i masa sygnałowa ( biały-szary) : 0V Wniosek: nie ma masy sygnałowej (w instalacjii samochodu jest to przewód czarny z poprzecznymi jasnymi paskami , wchodzi do wiązki i dalej go nie widać) . Może ktoś ma jakieś sugestie? Czy można połaczyć masę sygnałową do masy samochodu(karoserii)?


Niewolno.
Zmierz ten kabel w stosunku do plusa i minusa z akumulatora.Jezeli dalej zero odczytow to trzebo go przedzwonić gdzie laduje na wtyczce komputera.Jezeli nie laduje to znaleźć przerwę w wiązce.Jezeli laduje to oznaczyć pin w kompie i spr co się sfajczylo.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2018-08-16 02:23
  
 
 2018-07-20 16:25:17

Po oględzinach i pomiarach omomierzem( akumulator odpięty, ECU wymontowane) stwierdzam: przewód masowy drugiej sondy (czarny z jasnymi poprzecznymi paskami w instalacji samochodu) dochodzi do złącza za schowkiem od strony pasażera - jest przejście sprawdzone omomierzem. Ze złącza przechodzi w zielony przewód i leci do ECU na środkowe złącze do pin-u nr 40. Pomiar rezystancji między stykiem szarego przewodu sondy lambda (sonda odpięta, w instalacji samochodu przewód czarny z jasnymi poprzecznymi paskami) a pin-em 40 wtyku do ECU wykazuje zero Ohm - jest przejście. Wydaje mi się , że brak masy 2 sondy lambda należy szukać wewnątrz ECU. Czy można to urządzenie rozkręcić w niezbyt skomplikowany sposób? Podejrzewam przepalenie jakiejś ścieżki.


[ wiadomość edytowana przez: rolek33 dnia 2018-07-20 16:36:37 ]
2018-07-20 16:33
  
 
 2018-07-21 15:48:49

Cytat:
2018-07-20 16:25:17, rolek33 pisze:
Po oględzinach i pomiarach omomierzem( akumulator odpięty, ECU wymontowane) stwierdzam: przewód masowy drugiej sondy (czarny z jasnymi poprzecznymi paskami w instalacji samochodu) dochodzi do złącza za schowkiem od strony pasażera - jest przejście sprawdzone omomierzem. Ze złącza przechodzi w zielony przewód i leci do ECU na środkowe złącze do pin-u nr 40. Pomiar rezystancji między stykiem szarego przewodu sondy lambda (sonda odpięta, w instalacji samochodu przewód czarny z jasnymi poprzecznymi paskami) a pin-em 40 wtyku do ECU wykazuje zero Ohm - jest przejście. Wydaje mi się , że brak masy 2 sondy lambda należy szukać wewnątrz ECU. Czy można to urządzenie rozkręcić w niezbyt skomplikowany sposób? Podejrzewam przepalenie jakiejś ścieżki. [ wiadomość edytowana przez: rolek33 dnia 2018-07-20 16:36:37 ]


Jeżeli ustaliles ze problem jest w kompie silnika to rozbierz go i weź duza lupe jest takie jedno miejsce zaraz przy linii wlutowania pinow przylacza komputera na plycie od strony przeciwnej niż wystaje grzebien.Sciezka ma grubość włosa i jak ktoś zewrze styki na wtyczce sondy podczas pomiarow lub montuje sonde z dolutowana wtyczka i się machnie w polaczeniach to wlasnie tam przepala się sciezka.
Nie próbuj jej tam zlutować w miejscu przepalenia tylko oczyść to miejsce żeby się nie przywarlo do sąsiednich sciezek i zrob mostek pomiędzy punktami do których prowadza konce przepalonej sciezki gdzie sa grube pola lutownicze.Tylko się nie pomyl.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-07-21 15:50:47 ]
2018-08-16 02:23