forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
  

Corolla 1,4 VVTi błąd P0140

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2018-06-05 10:43:48

witam
Mam Corollę 1,4 VVTi 2006r. Zapaliła się lampka check engine – kod błędu P0140 wykryty brak aktywności 2 sondy lambda. Mierząc miernikiem napięcia na 2 sondzie lambda względem masy samochodu (karoserii) otrzymuję na czarnym przewodzie ok. 0,46V, na szarym przewodzie napiecie zmienia się w zależności od obrotów od około -0,50V do około +0,50V. Wydaje mi się, że na szarym przewodzie powinna być masa i napięcie powinno wynosić 0v. Czy mam rację? Jeśli tak to w którym miejscu samochodu ten przewód powinien być umasiony?
2018-06-11 19:51
  
 
 2018-06-07 08:04:42

Cytat:
2018-06-05 10:43:48, rolek33 pisze:
witam Mam Corollę 1,4 VVTi 2006r. Zapaliła się lampka check engine – kod błędu P0140 wykryty brak aktywności 2 sondy lambda. Mierząc miernikiem napięcia na 2 sondzie lambda względem masy samochodu (karoserii) otrzymuję na czarnym przewodzie ok. 0,46V, na szarym przewodzie napiecie zmienia się w zależności od obrotów od około -0,50V do około +0,50V. Wydaje mi się, że na szarym przewodzie powinna być masa i napięcie powinno wynosić 0v. Czy mam rację? Jeśli tak to w którym miejscu samochodu ten przewód powinien być umasiony?


Na sondzie jest 12v zasilanie grzałki ,masa dla zasilania grzałki modulowana przez ecu ,sygnal pomiarowy 0,46 v i masa dla sygnalu z kompa.
Zmierz miernikiem gdzie jest to 12v zasilanie grzalki dwa biale lub dwa czarne przewody sa na grzalke.Nastepnie w stosunku do tego plusa zmierz pozostale przewody czy będzie około 12 V nie skaczącego napięcia oczywiście na odpiętej sondzie.Jezeli tak sonda do wymiany.Jezeli gdzies nie będzie to szukaj uszkodzonego kabla.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2018-06-21 10:26
  
 
 2018-06-11 19:53:16

Sonda ma cztery przewody, dwa białe - zasilanie grzałki, szary - masa sygnałowa, czarny - sygnałowy. Po wyjęciu sondy zmierzyłem napięcia zgodnie z propozycją Bigelektrona ( oznaczenia według kolorów przewodów sondy).
Między +grzalki i –grzałki ( biały-biały):8,8V
Między +grzałki i sygnałowy ( bialy-czarny): 11,5V
Między +grzałki i masa sygnałowa ( biały-szary) : 0V
Wniosek: nie ma masy sygnałowej (w instalacjii samochodu jest to przewód czarny z poprzecznymi jasnymi paskami , wchodzi do wiązki i dalej go nie widać) .
Może ktoś ma jakieś sugestie?
Czy można połaczyć masę sygnałową do masy samochodu(karoserii)?
2018-06-11 19:51
  
 
 2018-06-12 08:41:34

Cytat:
2018-06-11 19:53:16, rolek33 pisze:
Sonda ma cztery przewody, dwa białe - zasilanie grzałki, szary - masa sygnałowa, czarny - sygnałowy. Po wyjęciu sondy zmierzyłem napięcia zgodnie z propozycją Bigelektrona ( oznaczenia według kolorów przewodów sondy). Między +grzalki i –grzałki ( biały-biały):8,8V Między +grzałki i sygnałowy ( bialy-czarny): 11,5V Między +grzałki i masa sygnałowa ( biały-szary) : 0V Wniosek: nie ma masy sygnałowej (w instalacjii samochodu jest to przewód czarny z poprzecznymi jasnymi paskami , wchodzi do wiązki i dalej go nie widać) . Może ktoś ma jakieś sugestie? Czy można połaczyć masę sygnałową do masy samochodu(karoserii)?


Niewolno.
Zmierz ten kabel w stosunku do plusa i minusa z akumulatora.Jezeli dalej zero odczytow to trzebo go przedzwonić gdzie laduje na wtyczce komputera.Jezeli nie laduje to znaleźć przerwę w wiązce.Jezeli laduje to oznaczyć pin w kompie i spr co się sfajczylo.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2018-06-21 10:26