Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2018-08-26 13:16:18 Zależy wszystko od wałka. Są walki, że nie ruszamy obudowy, a są że trzeba modyfikować. Korby w silniku 1,7 inne niż w pozostałych. Tylko 1,7 ma pływające sworznie. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2018-08-26 14:34:54 Każdy ma 22 mm, a długość korb taka sama. Jeżeli dalej myślisz o tuningu 1,3 to trzeba kupować krótkie korby specjalnie do tuningu 1,3 |
Girard Żyrardów | 2018-08-26 14:47:31
Po rozmowie z Tobą myślę nad 1500/1600w ramach testów i poznania tych silników. A jeżeli będzie trzeba, to opcja z Niva na większym wale, o której mi mówiłeś. Jeżeli tym autem będę chciał kiedykolwiek przejechać się w jakiejś imprezie dla klasyków, to w grę wchodzi tylko klasa do 1600, ewentualnie do 2000. Jeżeli trafię auto z silnikiem 1300, to będzie to służyło tylko do testowania różnych "patentów" |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2018-08-28 09:52:11
Super info, dzięki Akurat szperałem za czymś takim, bo niedawno po raz pierwszy spotkałem się z 1300 na łańcuchu. I mam pytanie właśnie o łańcuch - 1200 miało chyba krótszy niż w 1500? 114 zamiast 116 ogniw? Jeżeli tak, to ten krótszy łańcuch był tylko do 1200 czy do 1300 też? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2018-08-28 10:18:08 1200 i 1300 to taki sam silnik, różnica jedynie w średnicy tłoków. 76 mm i 79 mm. Łańcuch jest krótszy, tak samo i ślizg jest inny niż w 1500 |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2018-08-28 10:30:16
Dziękuję, to cenne info, przekażę znajomej załodze, że w razie "w" standardowe szpeje z 1500 nie podejdą. Kiedyś próbowałem założyć łańcuch z 1200 na 1500 i wtedy dowiedziałem się o tej różnicy |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2019-11-03 11:55:10
Albo modzić i mieszać z tłokami, korbowodami i zaworami ..... z innych marek - wszystko zależnie od tego co chcesz uzyskać Można np w silnikach z wałem o skoku 66 mm, zastosować wał o skoku 80 mm - oba z Łady oczywiście. I wtedy albo szukacie krótszych korb, o których wspomina Szoko, albo ... szukacie innych tłoków z niższą częścią pierścieniową. Można też zostawić oryginalny wał i pójść w kierunku większego tłoka. Albo oryginalnego z większej pojemności albo z innej marki ale wtedy i nad korbowodem trzeba się będzie zastanowić. Należy tu również pamiętać że nie wszystkie silniki mają taki sam sworzeń tłokowy jak Łada ! Jeśli sworzeń jest w okolicach 20-21 to jest to idealna baza na tulejkę w korbę i sworzeń pływający z zamkami w tłoku. |