Wrażenia z jazdy DAEWOO LACETTI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oto opis kolegi OZI z forum autokacik.pl
Miszka w australii i tam te autka są już dostępne


"Majac dzis troche czasu udalo mi sie zmusic (oczywiscie po uprzedniej mece sklepow ze stanikami, perfumami etc, etc) moje aby podjechac do dealera i pomyslac nad nowym autkiem dla mnie.

Podjechalismy do lokalnego dealera Toyota-Daihatsu-Daewoo-Honda-Nissan w jednym. Jak prawie kazdy jestam ograniczony - nistety cenowo. W sumie ze wzgledow ekonomicznych zdecydowalem sie na model 4 cylindrowy nie V6. Wybor padl na
1.Toyota Camry
2.Toyota Corolla
3.Nissan Pulsar 3(Almera)
4.Daewoo Lacetti.

Wszystkie auta sa prawie w jednakowej cenie.

Zdecydowalem ze na pierwszy ogien idzie Lacetti. Wersja podstawowa - silnik 1.8, 90 kW. W standardzie nic nadzwyczajnego. 2 airbags, AC, elektryka okna 4x, + lusterka, wspomaganie, disc brakes. Z opcji narazie nic nie dostepne, w przyszlym miesiacu ma byc skora i drewno.

Pierwsze wrazenie.

Z zewnatrz auto widzialemod jakis 8 tyg. Pierwsze wrazenie wnetrza torche kwadratowo, gdzies juz to widzielismy ach wiem, VW. Zniknelo morze nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Pojawila sie deska rozdzielcza z milego tworzywa, klasy Golfa conajmniej. Spasowanie elementow, 3 generacje do przodu, gdybym nie widzial znaczka DU na kierownicy, powiedzialbym, ze siedze w ... Mazdzie. Tak zaczalem sie zastanawiac jak to bedzie w czasie jazdy, pewno dalej bedzie skrzypiec, ano zobaczymy.

Ladna stylistyka konsoli, stylizowana na chrom obwodka zegarow, wszystko czytelene. Instrumenty niestety w europejskim ukladzie, tj kierunkowskazy po lewej, wycieraczki po prawej. Duzo schowkow, jeden od strony drzwii po stronie kieruwcy, monety, sunnies, portfel, ale zmiescil by co najmniej z 5 CD. Duzy schowek mimo 2 airbaga, extra schowek pod siedzeniami -szuflady. Pomiedzy siedzeniami duzy powlekany skora podlokietnim z prawdziwego zdarzenia.Super wykonczenie skrzyni biegow, szczegolnie automat Minusy - za cienka kierownica, tandetna raczka hamulca recznego, ale reszta

Ocena 8.5/10

Tyl.

Z tylu kieszenie w przednich fotelach, ilosc miejsca powiedzialbym ta sama co w starej NU II, ale siedzi sie o wiele wygodniej. 3 pelnowymiarowe pasy wg ADR, skladane siedzenia. W sumie nic nadzwyczajego, ale tak jak z przodu widac dobra jakosc wykonania.

Ocena 8/10

Bagaznik

To chyba byla jedyna rzecz jaka mnie rozczarowala. Plusy pelnowymiarowe kolo zapasawe, pokrywa bagaznika obita tworzywem, ale, Du chyba oszczedza na sywanikach. Tym czym wyscielono bagaznik, to jakas pomylka Jakis podrzedny dywanik 10 kategorii o grubosci doslownie 3 milimetrow. Gwarantuje, ze przetrze sie od pierwszych zakupow. Reszta, ok, widac ze jest mniejszy niz w starej NU.

Za dywanik ocena 6/10

Jazda.
Oczywiscie tylko automatic. Standardowa skrzynia ZF.

Ok starter - szczeka mi doslownie opadla, silnika nic nie slychac. Tak jakby w ogole nie chodzil. D i ruszamy. Autko po prostu sie toczy, az przyjemnie, nic nie trzeszczy nic nie skrzypi, CD + 6 glosnikow w standardzie,na miasto w sam raz. Przelozenia, sama przyjemnosc, zero szarpniec, autko troche meczylo sie pod gorke, ale to wada prawie wszystkich automatow. Po wlozeniu 3 problemy zniknely Zawieszenie, Ci co maja Nu wiedza jaki to problem, tu coz egzemplarz ktorym jezdzilem mial 2,930 km. IMHO o wiel sztymnijsze niz bylo dawniej. Przyspieszenie, dosyc dobre, silnik dobrze reaguje na gaz. Z ciekawostek dokladnie identyczny silnik jest montowany w Oplu/Holden/Vauxhall Astra. Sprawdzona jednosta GM.

Ocena 9/10

Podsumowanie.

Cena wersji podstawowej to A$ 19,490 (53,351.94 PLN
) za manuala i A$ 21,490 (53,351.94 PLN)
za automata. Lacetti kosztuje A$ 500 mniej niz Corolla, Pulsar, Lancer i A$ 5,500 mniej niz Camry.

Czy to duzonie uwazam, ze auto jest warte swojej ceny. Ba gdyby nie moje i prawdopodobnie wyjechalbym dzis nowym autem. Oczywiscie jak kazda cena jest do negocjacji. Po ok 1/2 h moich naciskow auto zjechalo do $17,500 za manuala i $19,700 za automatic.. Warunek musze je wziasc dzis. Coz niestwety sie nie skusilem. IMHO w sumie uwazam ze auto jest w kazdym stopniu warte swojej ceny. Oczywiscie nie wiem,n jak to sie bedzie ksztalowalo w PL warunkach, ale w moich uwazam ze warto.. Nalezy sie jednak liczyc z o wiele wiekszym spadkiem wartosci przy odsprzedazy niz np Corolla. BTW Lacetti idzie jak cieple buleczki. W zwizaku z tym, ze dealer sprzedja etez inne modele, facet powiedzial mi, ze wlasnie przez Lacetti maja problemy z Almera 3, bo mimo, ze cena ta sama, to lista wyposazenia jest skromniejsza w standardzie. To chyba swiadczy, ze DU dokonala duzego kroku naprzod w dziedzinie jakosci wykonania....

Pelna specyfikacja wersji podstawowej:
Type 1.8 litre 4 Cylinder DOHC S
Displacement 1799cc S
Max Power (ISO) 90 kW @ 5800 rpm S
Max Torque (ISO) 165 Nm @ 4000 rpm S
Fuel Injection Sequential
5 Speed Close Ratio Gearbox
4 Speed Automatic Fuzzy Logic Electronic Transmission
Fuel Capacity 60
Fuel Consumption (litres/100km) Manual 8.0
Automatic 9.3



Overall Length (mm) 4500
Overall Width (mm) 1725
Overall Height (mm) 1445
Wheelbase (mm) 2600
Track Front (mm) 1480
Track Rear (mm) 1480
Kerb Weight (kg) Manual 1210
Automatic 1235



Cabin Length (mm) 1925
Cabin Width (mm) 1460
Cabin Height (mm) 1180
Greenhouse* Length (mm) 2780
Couple Distance** (mm) 815

* Greenhouse distance refers to the distance from the base of the front windshield to the base of the rear windscreen.
** Couple distance refers to the distance between front and rear passenger hip points.



Front Independent McPherson Strut S
Rear Independent Dual Link S



Front Ventilated Discs with Power Assistance S
Rear Solid Discs with Power Assistance S



Wheels 15*6 Steel S
Tyres 195/55/R15 S
Full size spare 15 inch S



5 Speed Close Ratio Manual Transmission (with Overdrive) S
4 Speed ZF Auto Transmission (with Overdrive) S
Power Assist Rack and Pinion S



Body Side Moulds S
Colour Coded Bumpers S
Colour Coded Door Handles S



Warning Chimes - Lights On & Key In Ignition S
Low Fuel Warning Light S



Height Adjustable Driver's Seat S
Lumbar Adjustable Driver's Seat S
Reclining 60/40 Split Fold Rear Seat S
Illuminated Ashtray S
Driver Floor Mat Holder S



Air Conditioning with Pollen Filter S
Keyless Central Locking with Boot Entry & Alarm/Reset Function S
Immobiliser S
Power Windows S
Power Mirrors (Heated) S
Power Steering S
Tilt Adjustable Steering S
Remote Fuel Flap S
Electric Remote Boot Release S
Variable Speed Wipers S
Passenger & Driver Vanity Mirrors S
Centre Console with 2 Cup Holder System & C/Card Holder S
Rear Centre Arm Rest with 2 Cup Holder S
Shopping Hook Rear Of Front Passenger Seat S
Shopping Hook Trunk S
Driver's Seat and Passenger Rear Back Seat Pocket S
Front Passenger Seat Under Tray S
Front Passenger Seat Side Packet S
Driver's Sunglass Holder S
Rear Door Mobile Phone Holders S
Side Door Storage Pockets S



CD Player And AM/FM Radio with 6 Speakers S



Dual Driver And Front Passenger Airbags S
Tilt Adjustable Front Headrests S
4 Wheel Disc Brakes S
Ventilated Front Disc Brakes S
Side Impact Protection Beams S
Front And Rear Crumple Zones S
Drivers Side And Front Passenger Height Adjustable Seat Belt S
Rear Centre Headrest S
Rear Centre 3 Point Sash Belt S
Child Seat Tether Anchorage Provision (x3) S
Rear Fog Lights S



3 Year/100,000 km Warranty S
GM Daewoo 24 Hours/7 day Roadside Assistance For 3 Years S "


i to tyle. JA od siebie dodam że nie moge się doczekać wejscia lacetti na rynek.
Widziałem ostatnio w wawie srebrne lacetti na czerwonych blachach XWA i z naklejką "Jazda Próbna"

Musze przyznać że autko jest śliczne. Jeżeli bedzie jeszcze w normalnej cenie...to kto wie
  
 
no tekst super!
fajnie że zmina właściciela wyszła DU na dobre
samochodzik mi sie strasznie podoba i dobrze że zerwał ze style Lanosa
Jedyne co mnei denewruje że nawet jak by to był najlpeszy samocód na rynku to i tak powiedzą "O rany to DU , ale to gówno"

wiem co to znaczy teraz być zaszufladkowanym, podjeżdzam pod sklep a właścicel do mnie, "W latach 70 miałem alfe, Panie jakie to usterkowe..." - pozostawiam bez komentarza
  
 
Cytat:
2003-10-20 10:32:19, Lasombra pisze:
wiem co to znaczy teraz być zaszufladkowanym, podjeżdzam pod sklep a właścicel do mnie, "W latach 70 miałem alfe, Panie jakie to usterkowe..." - pozostawiam bez komentarza



I tutaj gościu miał pełną rację... no ale które auta wtedy były bezusterkowe?
  
 
a ktore teraz ?
chcialebym powiedziec ze ostantioo ogladalem w gazecie (dosc starej) reklame toyoty gdzie niby tej firmy smaochody sa najmniej usterkowe i byla tam tez dluga lista (taka rozkladana) i Alfa romeo 156 sporo wyprzedza Nubire, Vectre czy inne samochody

ale nie o tym mielismy rozmwiac
  
 
No wrażeń z jazdy Lacetti raczej nie możemy wymieniać A usterkowość 156 - ogólnie im auto droższe, tym usterkowość mniejsza, a przecież 156 nie należy do najtańszych i jest droższe od Corolli czy Vectry (a przynajmniej było). Inna sprawa, że komu się opłaca produkować auta bezusterkowe? Rolls-Roycowi - ale ile to auto kosztuje?
  
 
Zapomniałem dodać - mój szfagier ma Alfę 33 TD (już złom), jego brat ma 146 (jeśli dobrze pamiętam - następca 33) i dodatkowo ma sklep z częściami do Alfy (chwilowo nieczynny bo buduje nowy lokal).
  
 
Sadze ze wlasnie z powodu textow "Du, ale to gowno " postanowili zmienic na GM albo Chevi. Zauwazcie ze to ma byc w polsce i na wschodzie a nie an calym swiecie. Moze na zachodzie DU nie ma tak zlej opinii?
  
 
Może to taka pseudo mania wielkości każe nie akceptować produktów dalekowschodnich (z wyjątkiem japońskich)... tylko, że użytkownicy tych niby europejskich produktów (szczególnie RTV) nie wiedzą, że większość części wewnątrz ma napis Made in Korea/Taiwan/Singapur/Malezja.
  
 
te Lacetti to jezeli sie nie myle to taki z trocha do Lanosa podobny , jezeli to ten to fajny jest
  
 

  
 
Cytat:
2003-10-20 15:45:37, RICO__ pisze:
Sadze ze wlasnie z powodu textow "Du, ale to gowno " postanowili zmienic na GM albo Chevi. Zauwazcie ze to ma byc w polsce i na wschodzie a nie an calym swiecie. Moze na zachodzie DU nie ma tak zlej opinii?


możliwe.. na przykłąd w Anglii DU jest uznawane za samochód ludzi raczej biednych ale PODKREŚLAM że nikt nie wiesza na nim psów i wszyscy raczej mają dobrą o tej firmie opinie.
  
 
Cytat:
2003-10-20 19:16:53, Lasombra pisze:
możliwe.. na przykłąd w Anglii DU jest uznawane za samochód ludzi raczej biednych ale PODKREŚLAM że nikt nie wiesza na nim psów i wszyscy raczej mają dobrą o tej firmie opinie.



Bo te kraje (zachodnie w domyśle) to inna mentalność. U nas przez 50 lat samochód miał albo badylarz, albo górnik, albo sekretarz partii no ewentualnie przodownik pracy - no i mój ojciec co to skarpetę 105L (rozkładane siedzenia!!) wygrał na książeczkę samochodową w PKO. Oczywiście ten pierwszy miał merca VW, oooo itp, ten drugi, trzeci i czawrty PF125p lub Poloneza. W tamtych krajach każdy pracujący mógł mieć samochód i nikt nie patrzył co to za auto (poza Niemcami z RFN którzy patrzyli na tych "nowych" Niemców z NRD z politowaniem).
  
 
Cytat:
chcialebym powiedziec ze ostantioo ogladalem w gazecie (dosc starej) reklame toyoty gdzie niby tej firmy smaochody sa najmniej usterkowe i byla tam tez dluga lista (taka rozkladana)



Co ciekawe to na tej liście Matiz był w ścisłej czołówce.
Jest on jednym z najmniej awaryjnych samochodów w kategori do 3 lat według niemieckiego TUV.

Cytat:
Inna sprawa, że komu się opłaca produkować auta bezusterkowe? Rolls-Roycowi - ale ile to auto kosztuje?



Wbrew pozorom ręczny montaż Rolce-Royca nie zapewnia precyzji taśmy montażowej - samochody te są ponoć dość awaryjnę.

Oczywiście znany jest przypadek, że kiedyś w Afryce jednemu z właścicieli Rolca uległ uszkodzeniu silnik unieruchamiając samochód.
Następnego dnia rano przyleciał śmigłowiec z fachowcami - zrobili samochód, zapłacili za hotel i odlecieli.
Słyszałem to tak dawno ,że nie pamietam czy to legenda czy fakt zasłyszany w jakimś programie motoryzacyjnym
  
 
Ja też myślę, że to autko jest podobne do Lanosa więc na pewno go nie kupię
null
  
 
do lanosa jest podobny i to bardzo szczególnie patrzac na linie boczną i tylny słupek. Jak dla mnie nie jest to wada - a zaleta. Mi się lanosik naprawde podoba podobnie jak nubrka ale tylko II i leganza.

Daewoo robi naprawde ładne samochody

Szkoda że lacetti stracił firmowego "grilla" ...choć z dugiej strony teraz bardziej przypomina espero i jest "groźniejszy"
  
 
Ale wersja sedan jest OK. Mnie sie bardziej podoba ...

[ wiadomość edytowana przez: rjsunset dnia 2003-10-22 21:16:44 ]
  
 
moim zdaniem sedan ma bardzo masywny przod ale bardziej mi sie podoba scieta wersja, bez dupy
  
 
Ten sedan ze zdjęcia to Nubira nie Lacetti.
Oba wyglądają nawet ładnie, ciekawe kiedy u nas zaczną je sprzedawać? Szkoda tylko, że Lacetti ma taki bezpłciowy pas przedni. Mogli by go zrobić tak jak w nowej Nubirze.

A swoją drogą to spory rozrzut ma ten gościo. Zastanawia się czy kupić corollę czy camry . Dziwny dylemat.
  
 
zaczna sprzedawac dopiero jak wejdziemy do unii..bo u nas to bedzie chevrolet a nie daewoo i chodzi o clo...ale mimo ze ogolnie samochod fajny to panowie badzmy szczerzy..bedzie to kosztowalo tyle co renault megane..wiec nie czarujmy sie..w kazdym razie ja wybieram megane
  
 
qbaj, ty rozpatrujesz to tak: jezdzic daewoo czy jezdzic renaultem, ja to rozpatruje tak, jezdzic chevroletem czy renaultem, ja wybieram chevroleta