Luzy zaworowe W123 280E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bardzo bym był wdzięczny za oświecenie mnie , jakie luzy zaworowe powinny wystąpić w silniku W123 280E, oraz jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu? Z góry dziękuję za pomoc!!!
  
 
Witam,

W 123 i silnik 280E ten z mechanicznym wtryskiem paliwa, 6 cylindrow, dwa wałki w głowicy i 185 km....piękny motor, to naprawdę ładnie i zdrowo kaszle ale pod jednym warunkiem.....kiedy luzy zaworowe to 0,10 na zaworach ssących i 0,25 na wydechowych mój przyjacielu

jeżeli chodzi o kąt wyprzedzenia zapłanu to powiniem być ok ponieważ palec aparatu jest tak skonstuowany, iz sam się reguluje i kasuje "błędy" w ewentualnym ustawieniu... to MERCEDES a nie Polonez ... Nie wiem co się z nim dzieje, ze postanowiłeś to regulować (uwierz mi ze lepiej tego nie dotykać) ale jak chcesz to prześlę Ci dokładnie jak to wygląda ale zamin to zrobię to jeżeli smochód strzele w gażnik o proponuje przyjrzeć się świecom. CZy je wymieniałeś?!?!? jezeli tak to sprawdź czy ze świec zostały ZDJĘTE górne nakrętki, ten model Merca posiada kable, które w posiadaja juz końce świec!!! Jeżeli po wymianie nie zdejmiesz ich z nowych świec to objawy są takie jakby zaplan się spieprzył (co jest totalna nieprawdą. Druga rzecz od jakiej zacznij to sprawdz czy wszystkie swiece dobrze siedzą i czy kable wysokiego napięcia są dobrze zaciśnięte na końcach świec, bo to też daje taki sam objaw(auto szarpie i strzela. A tak na końcu to pewnie 6 świeca, która jest za deklem pokrywy zaworów (jest schowana) nie ma łączności z kablem i to jest Twoja przyczynakłopotów.

Daj znać czy pomogło, jak nie to działamy dalej.


Pozdro

Łuaksz Puścian
moj mail: bilardy@wp.pl

 
 
mam 114 280E i luzy zaworowe ustawiam na 005 i 015 mm odpowiednio ssanie i wydech. Kontrola i ew. korekta co 10 tys km.Przy 010 i 025 silnik stuka ale nie kazdy to slyszy.Co do zaplonu to ustawia sie go dynamicznie tzn za pomoca lampy strobo odpowiednio do rodzaju silnika i tak: M110.984 przed 1979r 32 st przed GMP przy 3500 obr/nin M110.984 po 79 r 30 st przed GMP przy 3500 obr/min i M110.988 30 st przy 3500 obr