Wymiana przewodow audio ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poniewaz w tym tygodniu odbieram nowe radio + byc moze bede mial troche wiecej czasu wolnego chcialem wymienic przewody zasilania i do glosnikow w moim bolidzie.
Zauwazylem ze w starym odtwarzaczu przy glosniejszej muzie przygadal wyswietlacz wiec zapewne bede musial pociagnac mase od akumulatora.
Czy ktos wymienial ta instalacje ? Moze podzieli sie dobrymi radami jak np najszybciej i najlepiej przeciagnac nowe przewody do glosnikow w drzwiach , jak przeciagnac mase etc. ??

I jeszcze jedna sprawa czy ktos ma moze z przodu 16mm glosniki bo przegladajac oferte roznych firm jedyne ktore znalazlem na przod ciekawe to wlasnie 16 + gwizdki

[ wiadomość edytowana przez: polaros dnia 2003-10-26 13:55:55 ]
  
 
Prosto od akumulatora pociagnij nie tylko mase ale i goracy tez. Nie zapomnij na tym ostatnim zalozyc bezpiecznika jak najblizej klemy. Ja pociagnalem zasilanie przewodem 2x4mm2, udalo sie to przetknac obok wiazki, ktora idzie z kabiny silnikowej do wewnatrz.
  
 
Tak jak napisał Ptaszyna.
Zarówno masa jak i zasilanie muszą iść przewodami o większej średnicy. To co napisał Ptaszyna (czyli 2 x 4mm kwadrat) jest całkiem niezłym rozwiązaniem, tym bardziej jeśli udaje się poprowadzić je seryjnymi "wejściami". O bezpieczniku, to też jak najbardziej prawda, najlepiej dla systemu jeśli znajduje się on możliwie najbliżej źródła poboru mocy (tu: akumulatora).
Jeśli idzie o kable sam preferuję Oelbach'a
Co do przewodów głośnikowych, to naturalnie najlepiej było by, gdyby nowe przewody udało się pociągnąć seryjnymi, gumowymi "kolankami" między drzwiami a słupkami nadwozia. Dalej wystarczy je tak umocować, aby nie powodowały niepokojących dźwięków przy włączonym systemie, lub po prostu jeździe po niezbyt równej drodze.
Sam mam manię pakowania wszelkich kabelków w peszelki elektryczne, stąd cała ich masa w moim autku
Przy doborze przewodów głośnikowych, pamiętać należy, że należy dopasować je średnicą (większa średnica w tym przypadku, może wcale nie okazać się lepsiejszym rozwiązaniem).

Skoro pytasz o głośniki, to zależy już tylko od gustów i upodobań słuchającego (choć teraz troszkę odchodzę od tematu rozmiarów owych głośniczków). Zależy bowiem, czy chcesz, aby sprzęt grał: głośno, czysto, miał dużo mocnego i szybkiego, czy też głębokiego basu ???
Kombinacje mogą być drastycznie różne.
Tak więc jeśli sprecyzujesz na jakim brzmieniu Ci zależy, to będę w stanie Ci pomóc.
Pozdrawiam.
  
 
Wiec tak podstawa "systemu" ( bede pisal jak rasowy caraudiowiec jest a moze bedzie za 2 dni JVC 998 (MP3).
Poniewaz troche na niego wydalem z mojej "przepastnej" studenckiej kieszeni wiec narazie bede rozbudowywal naglosnienie powoli.

Co do muzyki jakiej slucham niestety odpowiem ze wszystkiego co mi wpadnie w ucho. Poczynajac od Prodigy,House,konczac na Dire Straits i czasami np 4 pory roku Vivaldiego.
Jednak bardziej preferuje czysta gre, juz mi przeszlo sluchanie muzy na maksa.

Nie zabardzo rozumiem roznice miedzy szybkim a glebokim basem nie da sie tego polaczyc??

Co do glosnikow na przod ostatnio sluchalem sobie roznych 13 w media i jedne przypadly mi do gustu 13mm Alpinki z gwizdkami nie wiem czemu ale po prostu graly przeslicznie ( jak na moje przytupane ucho) koszt 199 zl wiem ze gdybym napisal o tym na jakmis forum CarAudio to oczywiscie uslyszal bym dozbieraj na Dego albo JBL ktore kosztuja min 500 zl.
http://www.alpine-europe.com/2003/products2002/gb/sxe_1350.htm

Co do tylu to w tej chwili bardzo nie podoba mi sie to ze sluchajac muzyki dzwiek dobiega do mnie z tylu. Myslalem nad tym zeby na tyl wrzucic np Midbasy. A moze 2 drozne 16 albo 20. To narazie przyszlosc tak sobie gdybam

Dalej przewody z tym mam pare pytan co do doboru ich przekroju postaram sobie poradzic ( OMC inz elektryk ) ale zastanawia mnie jedno widzialem w swoim radiu jakies smieszne przejsciowki wsumie sa 3 po koleji zanim dojdzie przewod do radia co jak mi wiadomo dobrze nie wplywa na jakosc sygnalu kazdy styk to zwiekszony opor. Wiec moje pytanie brzmi tak te przewody ktore wymienie mam bezposrednio wpinac w kostke ISO wchodzaca do radia bo inaczej to chyba nie ma sensu.

Druga sprawa z przewodami jak wpiac je prz klemach, czy sa jakies specjalne nakladki??

Przepraszam ze taki dlugi post ale kto pyta nie bladzi a moze kiedys komus sie to przyda






[ wiadomość edytowana przez: polaros dnia 2003-10-26 22:39:26 ]
  
 
Absolutnie nie warto (naprawde uwierz mi) ciagnac nowych przewodow do drzwi, kiedy nie masz wzmacniacza. To samo tyczy sie radia. Pytalem o to w paru firmach caraudio, i o ile oczywistym jest ze przy wiekszych mocach ciagnie sie nowe kable do glosnikow, to nie spotkalem sie z tym, zeby ciagnac nowe kable do radia. W firmach car audio tez mi powiedzieli ze tego nie robia. Pomijam fakt, ze musialbys zrobic 2 plusy jeden jako zasilajacy, drugi jako podtrzymanie pamieci. Nie mialbys wylaczania radia z kluczyka (sa zwolennicy i przeciwnicy tej opcji - ja jestem akurat za tym zeby radio sie wylaczalo po wyjeciu kluczyka). Chociaz w czesci radyjek sa przejsciowki zeby to obejsc, znaczy sie zeby pozamieniac plusy ( po to sa wlasnie te smieszne przejsciowki o ktorych piszesz - w zaleznosci od samochodu i opcji ktora preferujesz mozesz miec radio wylaczane z kluczyka lub nie poza tym zwroc uwage zeby pod odpowiedni plus podlaczyc podtrzymanie pamieci - jesli zly mozesz w ciagu nocy rozladowac akumulator)
Wracajac do tematu radia - z mojej obserwacji wynika, ze przygasanie radia jest specyfika danego modelu radia, a nie instalacji w samochodzie - mialem tak kiedy z cedekiem gelharda, tez przygasal. Takze wtedy kiedy zostal podlaczony bezposrednio do aku.
Reasumujac - z gowna bata nie ukrecisz. I nie pisze tego zeby Ci zrobic przykrosc. Pisze to zeby Ci powiedziec, ze na tym etapie kompletowania sprzetu, a takze jakosci tego sprzetu (mam na mysli glosniki) nowe kable nie sa Ci potrzebne. Pomijam fakt, ze nowe kable sygnalowe kosztuja sporo, a ty masz dosyc ograniczony budzet...
Ale jesli bylo pytanie, jest i odpowiedz:

"Porady praktyczne w sprawie przeciagania kabli przez peszle przy drzwiach":
1. odlacz ogranicznik otwarcia drzwi - bedziesz mial latwiejszy dostep (ja dopiero za 2 razem wpadlem na ten pomysl ) - wystarczy wybic ten maly trzpien.
2. zeby zrobic to szybko i w miare bezstresowo, jak zdejmiesz boczek poodlaczaj wszystkie kable ktore sa w drzwiach, od ich odbiornikow (wszystkie maja rozne wtyczki, tak wiec na pewno ich nie pomylisz przy ponownym podlaczaniu), poodpinaj spinki, na ktorych wisza te kable (sprobuj takze "poddac" cala wiazke w kierunku drzwi - czesto sie tam te kable chacza i masz za malo kabla zeby wyciagnac peszel) - to pozwoli Ci wyciagnac peszel na zewnatrz (czyli miedzy drzwiami) i bedziesz mogl go sobie wyprostowac i na spokojnie, za pomoca sztywnego druta z dolaczonym kablem, przeciagnac nowe kable.

Poza tym obawialem sie ze, z braku miejsca ciezko bedzie mi zalozyc koncowki peszla w blachy (do drzwi i kabiny) - zupelnie niepotrzebnie - robi sie to calkowicie bezstresowo.
I zaufaj mi podany przeze mnie sposob jest szybszy, niz mialbys nie odlaczac kabli w drzwiach. Fakt ze peszel jest zwiniety miedzy drzwiami a kabina bardzo utrudnia przeciagniecie tam kabla - za pierwszym razem jak sie za to zabieralem bez odlaczania zrezygnowalem po 3 godzinnej walce i przeciagnieciu 1 kabla. Za drugim razem w 2 godziny przeciagnalem oba kable, w obu drzwiach i zlozylem to wszytsko do kupy.
Powodzenia.
  
 
Tak ze strony czysto "elektrycznej". Jesli przewodem przed radiem / wzmacniaczem plynie 10A to w kazdym z 4 przewodow wychodzacych bedzie plynac ponizej 1/4 tej wartosci i to duzo ponizej.
  
 
Ja też się podzielę....
Zasilanie radia mam zwykła instalacją.
Radio zasila jedynie przednie głośniczki....
Tył gra na wzmacniaczu.
A do wzmacniacza idą kable zasilające 2 x 3 mm.
  
 
Ok dzisiaj odebralem radio. Powiem tak R E W E L A C J A. Nawet na moich 13 Boshmana i orginalnym tyle ( chyba) brzmi o niebo lepiej niz stary pionner. Teraz znowu musze ciulac na glosniki na przod stad moje pytanie ( zreszta zadane tez 2 3 posty wyzej ) czy da sie w przod bez wiekszych modyfikacji upchnac 16??

Ps Krawat miales racje przygasanie to byla wina radia w JVC nic takiego sie nie dzieje

[ wiadomość edytowana przez: polaros dnia 2003-11-02 12:03:29 ]
  
 
Cytat:
2003-11-02 11:53:52, PoLaRoS pisze:
czy da sie w przod bez wiekszych modyfikacji upchnac 16??



Da sie - ale trzeba rzezbic:
1. ciecie blachy
2. dystanse
3. ciecie boczka i w zaleznosci od glebokosci montazowej glosnika przeniesienie przycisku otwierania bagaznika.

Z poprzedniego postu zrozumialem ze kupiles juz alpinki 13. Ale skoro zastanawiasz sie nad 16 to moje zdanie - naprawde warto zanabyc 16. W zaleznosci od modelu glosnika bedzie wiecej lub mniej rzezby, ale generalnie goraco polecam 16.

Jak zdecydujesz sie juz na glosniki to chetnie rozwine temat bo teraz jest juz pozno, a ja nie wiem jakim cudem skasowalem sobie caly elaborat na temat mocowania 16 i nie chce mi sie go pisac od nowa... Ale jesli chcesz wiedziec cos konkretnego to pisz.
  
 
Wlasciwie myslalem nad wstawieniem 16 bo z 13 jednak ciezko jest ladny bas wyciagnac. Bardzo chetnie dowiem sie jak mozna je wstawic, wiadomo ze bedzie to zalezalo do wielkosci magnesu jak i od samej budowy glosnika ale i tak bede bardzo wdzieczny jezeli podzielisz sie swoimi doswiadczeniami.
Troche niechetnie widze ciecie blach w drzwiach ale za to nie mam oporu do ciecia boczkow

Mam jeszcze pytanko czy moglby ktos polecic jakis solidny i tani zaklad gdzie zainstalowali by mi "gleboko" radio zebym po zdjeciu panelu mogl je zaslaniac orginalna zaslepka ( o ile ja kupie ) bo niestety w moim zlodziejowie nikle sa szanse na zostawiania radia w samochodzie na widoku.