Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-11-18 17:26:33
Wg programu CARTEST, który świetnie sprawdza się w obliczeniach mojej łady, to silnik 1600 150KM/165Nm z normalnymi przełożeniami da Vmax 196km/h.... Wszystko przez fatalną aerodynamikę. Auto będzie miało niesamowitą dynamikę 0-100 ( ok. 8,5s) , ale praw fizyki się nie zmieni i prędkość maksymalna nie będzie zbyt wysoka. Poza tym wydaje mi się, że w dziesiejszych czasach nie można mówić o 150 KM, że to "aż 150KM" |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-11-19 16:11:00
Pewnie masz dwulitrowy motor? W silniku 1600 moment 165Nm to lepiej niż przyzwoity wynik. Zwykle w wolnossących moment obrotowy jest proporcjonalny do pojemności. W moim motorku miałem zmierzone 93KM/145Nm z 1700cm... A wierz mi, że te wartości w ładzie są bardzo niestabilne I wystarczy mieć trochę rozregulowany luz na jednym zaworze i już wszystko wygląda inaczej... [ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2003-11-19 17:14:41 ] |
Qba_Szklarska SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf Mk3 1.6B/For ... Szklarska Poręba | 2003-11-19 16:55:06 ...no faktycznie w Audi mam 2 litry.. dzięki za wyjasnienia... , ale ciekaw jestem jak te 150KM/165Nm wypada w porównaniu z np. takim silnikiem Audi, bo już pare razy sie przekonałem że znacznie ważniejszy jest moment obrotowy |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-11-19 17:24:42 Silnikiem łady zrobionym na 150KM sądzę, że nie da sie jeździć w normalnych warunkach....Mądrale mówią: "Jeździ się momentem obrotowym" Szczerze przyznam się , że nie jestem biegły w fizyce na tyle, żeby tłumaczyć Ci np. jak wylicza się moc z pomiaru momentu obrotowego (hamownia mierzy tylko moment obr. a moc jest wyliczana )
Moim zdaniem 150/165 ma te parametry w zakresie obrotów powyżej 6000/min i wtedy audi 120/180 ma spore kłopoty...ale przecież na ulicy jeździ się inaczej niż na rajdzie i w zakresie obrotów 2000-4000 używanym na codzień lepiej mieć duży moment przy niskich obrotach. Do KJS zresztą też lepiej nisko położone max momentu. A najlepiej to mieć TURBO!!!! |
Qba_Szklarska SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Golf Mk3 1.6B/For ... Szklarska Poręba | 2003-11-19 17:46:21 ...mój wujaszek fizyk mówi, że najlepiej żeby moment obrotowy osiągał najwyższą wartość przy jak najniższych obrotach i trzymał ją jak najdłużej... i to na bank jest optymalne.
...a z innej beczki to wyszło Audi TT z dwoma silnikami, po jednym na każdą oś każdy ma max.530KM synchronizowane elektronicznie... mi by to chyba wystarczyło |