Max speed-i dlaczego tak mało - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2003-11-17 20:18:38, andrzej_krakow pisze:
I jeszcze nie wydaje mi się że Łada musi mieć aż 150KM żeby pójść 200/h.
Pozdrawiam
Andrzej


Wg programu CARTEST, który świetnie sprawdza się w obliczeniach mojej łady, to silnik 1600 150KM/165Nm z normalnymi przełożeniami da Vmax 196km/h.... Wszystko przez fatalną aerodynamikę. Auto będzie miało niesamowitą dynamikę 0-100 ( ok. 8,5s) , ale praw fizyki się nie zmieni i prędkość maksymalna nie będzie zbyt wysoka.
Poza tym wydaje mi się, że w dziesiejszych czasach nie można mówić o 150 KM, że to "aż 150KM"
  
 
Cytat:
2003-11-18 17:26:33, Grzegorz2107 pisze:
Cytat:
2003-11-17 20:18:38, andrzej_krakow pisze:
I jeszcze nie wydaje mi się że Łada musi mieć aż 150KM żeby pójść 200/h.
Pozdrawiam
Andrzej


Wg programu CARTEST, który świetnie sprawdza się w obliczeniach mojej łady, to silnik 1600 150KM/165Nm z normalnymi przełożeniami da Vmax 196km/h.... Wszystko przez fatalną aerodynamikę. Auto będzie miało niesamowitą dynamikę 0-100 ( ok. 8,5s) , ale praw fizyki się nie zmieni i prędkość maksymalna nie będzie zbyt wysoka.
Poza tym wydaje mi się, że w dziesiejszych czasach nie można mówić o 150 KM, że to "aż 150KM"


a czemu ze 150KM tylko 165Nm?? To w Audi ze 120KM mam koło 180Nm...
  
 
Cytat:
a czemu ze 150KM tylko 165Nm?? To w Audi ze 120KM mam koło 180Nm...



Pewnie masz dwulitrowy motor?
W silniku 1600 moment 165Nm to lepiej niż przyzwoity wynik. Zwykle w wolnossących moment obrotowy jest proporcjonalny do pojemności.
W moim motorku miałem zmierzone 93KM/145Nm z 1700cm... A wierz mi, że te wartości w ładzie są bardzo niestabilne I wystarczy mieć trochę rozregulowany luz na jednym zaworze i już wszystko wygląda inaczej...

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2003-11-19 17:14:41 ]
  
 
...no faktycznie w Audi mam 2 litry.. dzięki za wyjasnienia... , ale ciekaw jestem jak te 150KM/165Nm wypada w porównaniu z np. takim silnikiem Audi, bo już pare razy sie przekonałem że znacznie ważniejszy jest moment obrotowy
  
 
Silnikiem łady zrobionym na 150KM sądzę, że nie da sie jeździć w normalnych warunkach....Mądrale mówią: "Jeździ się momentem obrotowym" Szczerze przyznam się , że nie jestem biegły w fizyce na tyle, żeby tłumaczyć Ci np. jak wylicza się moc z pomiaru momentu obrotowego (hamownia mierzy tylko moment obr. a moc jest wyliczana )
Moim zdaniem 150/165 ma te parametry w zakresie obrotów powyżej 6000/min i wtedy audi 120/180 ma spore kłopoty...ale przecież na ulicy jeździ się inaczej niż na rajdzie i w zakresie obrotów 2000-4000 używanym na codzień lepiej mieć duży moment przy niskich obrotach. Do KJS zresztą też lepiej nisko położone max momentu.
A najlepiej to mieć TURBO!!!!
  
 
...mój wujaszek fizyk mówi, że najlepiej żeby moment obrotowy osiągał najwyższą wartość przy jak najniższych obrotach i trzymał ją jak najdłużej... i to na bank jest optymalne.
...a z innej beczki to wyszło Audi TT z dwoma silnikami, po jednym na każdą oś każdy ma max.530KM synchronizowane elektronicznie... mi by to chyba wystarczyło