Ogrzewanie tylnej szyby - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Janisz mam ten sam problem i tez myslalem o zregenerowaniu, z tym ze u mnie sprawa jest taka ze po prostu fizycznie tego uszkodzenia nie widac, a grzeje co druga sciezka. Poza tym nie bardzo wiem jaka jest sama technologia takiego klejenia. 25 zl za szybe (jezeli jest sprawna of course) to jest juz ciekawa propozycja bo w sumie roboty nie duzo wyjac kliny zalozyc i w 2 miejscach zlutowac. Musze sie nad tym szybko zastanowic bo to jednak fajna sprawa ogrzewana szybka a nie tylko bajer.

Z drugiej strony to szyba i tak mi szybko odmarza, rok temu zmienialem nagrzewnice i teraz mam w aucie 35 stopni czy tego chce czy nie chce bo zawor sie zablokowal
  
 
35 stopni? Toz to idealna "klima" na zime!
  
 
Kurde nie będe kupował nowej szyby dla głupiego ogrzewania. U mnie też nie widać niektórych przerw ale omomierzem moge dokładnie zlokalizować.
Też mam zablokowany zawór ogrzewania.
  
 
Popatrzcie w Skorpionie,do 2107 nowa szyba to kwestia 50-70 zł,więc nie tragedia,a ogrzewanie jest git sprawa
  
 
Klej przewodząc fajna rzecz...:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=17463951
  
 
Witam mi tez padlo ogrzewanie tylnej Ale jak dzialalo to grzaly wszystkie sciezki a teraz (nagle ) nic nie grzeje Moze ma ktos jakis schemat jak kabelki sa od przelacznika do szyby i czy jest moze gdzies jakis bezpiecznik po drodze bo to by ulatwilo sprawe jak bedzie spalony POMOCY bo do tylu juz nic nie widze jak wsiade !!!
  
 
Kurcze a wie ktos jak taki klej dziala i czy to faktycznie pomaga czy jakas lipa ? Probowal ktos tego uzyc ? Bo u mnie tak 2 sciezki OK, 2 nie dzialaja i tak na zmiane i troche mi to przeszkadza jednak - moze nie tragedia, ale dobrze jest widziec wstecz tym bardziej, ze w maluchu mialem super ogrzewanie na szybie i sie przyzwyczailem, ze wszystkie byly zamarzniete (najbardziej przod ), ale tyl byl super odmarzniety
  
 
Cytat:
2003-11-02 16:55:21, janisz pisze:
do odstrzału?????? poprostu zregeneruje te ścierzki jak ktoś kiedyś pisał. są takie kleje przewodzące.



Nabyłem taki klej. Technicoll - 20 zeta. Pulsar Volt był za 11,50,
ale opakowanie o połowę mniejsze.

Próbowałem regenerować. Dwa razy.
Skutek niekonieczny, aczkolwiek 100% porażki nie było.

Lokalizacja miejsc uszkodzeń jedynie wzrokowo.

Przed regeneracją grzała tylko jedna scieżka.
Po regeneracji w sumie trzy (z dziesięciu).
Na szczęście sąsiadujące obok siebie .

Za drugim podejściem nie udało się już nic więcej zdziałać .

Umyśliłem sobie, że umieszczę na tylnej półce wentylatorek z przyssawką
(taki z hipermarketu za 18 zeta) i niech dmucha na szybę.
Zasilanie podepnę od ogrzewania szyby.

Wiem, że to takie szewcowanie, ale na wymianę szyby mnie niestać,
poza tym aura (temperetatury) nie sprzyjają takim manewrom.

Myślę, że gdy tylko zdobędę kaskę, to wymienię szybę.
  
 
Heh, a polecałem tu kiedyś PulsarVolt
Mnie zeszło ok. pół fiolki na wszystkie nitki, niektóre w kilku miejscach.
Skuteczność 100%, sprawdzona osobiście. Od lata jeszcze żadna nitka nie padła
Trzeba tylko delikatnie oczyścić z nalotu (np. żyletka, papier ścierny 1500 ) okolice przerwy i odtłuścić najlepiej acetonem.
Posmarować z zapasem ok. 5mm w każdą stronę kilka warstw. Zanim całkiem zaschnie można uformować żyletką dokładnie do szerokości ścieżki.
Kupiłem kilka różnych klejów przewodzących jedno- i dwuskładnikowych i PulsarVolt jako jedyny miał przyzwoite parametry przewodzące.
Pozdro.
  
 
W skorpionie nowa szyba tylna z ogrzewaniem kosztuje 64 zeta.

Już nic nie będę regenerował. Dla mnie wybór jest oczywisty.
  
 
Cytat:
2003-12-10 16:04:19, syvo pisze:
W skorpionie nowa szyba tylna z ogrzewaniem kosztuje 64 zeta.

Już nic nie będę regenerował. Dla mnie wybór jest oczywisty.




I tylko tak postępując mamy szansę utrzymać nasze pojazdy w stanie używalności przez długie lata.
Chociaż uprzedzam, że 64 zeta za szybę to nie musi być cały koszt. Warto zastanowić się czy nie wymienić uszczelki (u mnie była zupełnie dobra ) i oczywiście klin z chromem. A za usługę tez warto zapłacić ( u mnie 15 PLN). Po zdjęciu szyby można też , a właściwie trzeba popatrzeć na blachy pod uszczelką i może jakoś zakonserwować.
Regeneracja udaje się pod wieloma warunkami - dość trudnno np. to zrobić jak jest zimna szyba. Klej ma swoje wymagania. Elektryk mi powiedział , że może to zrobić dopiero na wiosnę, bo zimą to nie gwarantuje sukcesu.
Oczywiście kupiłem szybę w Skorpionie ( wtedy jakieś 55 zet)
  
 
Kupiłem taki klej za 10 i jest bardzo OK. Nie grzeje tylko jedna.
Jak jest mała przerwa na ścierzce to widać na zaparowanej szybie po włączeniu ogrzewania jak się robi "kulka" w miejscu przerwy.
  
 
3 z 10 - calkiem niezle Chyba kupie ten klej - jasna sprawa, ze najchetniej wymienilbym szybe, ale sa pilniejsze naprawy i trzeba probowac ratowac co sie da Zreszta w sumie u mnie cos tam ogrzewa, a dole sciezki i tak zaslania spoiler, wiec nawet nie bede sie za nie zabieral - pasuje mi naprawic tylko dwie srodkowe, bo jednak malo widac A niestety szyby ze zlomu odpadaja, bo u nas wszystkie Łady ze zlomu ida od razu za wschodnia granice w calosci i czesci zadnych nie dostenie Czy ktos moze wie gdzie taki klej (oryginalny, bo czasem sie trafia na podrobki takich rzeczy i szkoda nawet czasu na taka zabawe) zakupic ? Pozdrawiam !
  
 
3 z 10 - calkiem niezle Chyba kupie ten klej - jasna sprawa, ze najchetniej wymienilbym szybe, ale sa pilniejsze naprawy i trzeba probowac ratowac co sie da Zreszta w sumie u mnie cos tam ogrzewa, a dole sciezki i tak zaslania spoiler, wiec nawet nie bede sie za nie zabieral - pasuje mi naprawic tylko dwie srodkowe, bo jednak malo widac A niestety szyby ze zlomu odpadaja, bo u nas wszystkie Łady ze zlomu ida od razu za wschodnia granice w calosci i czesci zadnych nie dostenie Czy ktos moze wie gdzie taki klej (oryginalny, bo czasem sie trafia na podrobki takich rzeczy i szkoda nawet czasu na taka zabawe) zakupic ? Pozdrawiam !
  
 
Cytat:
2003-12-10 21:36:34, janisz pisze:
Jak jest mała przerwa na ścieżce to widać na zaparowanej szybie po włączeniu ogrzewania jak się robi "kulka" w miejscu przerwy.



Fakt na jednej ścieżce robi się "kulka"
i akurat ta ścieżka sąsiaduje z grzejącymi trzema.
Spróbuję ją uratować.

A jeśli "kulka" nie występuje, to czy oznacza to totalną padziochę?

Grzegorzu2107,
dzięki za uzupełnienie mojej wypowiedzi. Trudno (mi) się nie zgodzić .
Oczywiście teraz się nie zdecyduję na wymianę szyby
z powodów przez Ciebie wymienionych.
Aczkolwiek kupić i bezpiecznie przechować
czekając na stosowny moment nie zawadzi .

A jako ciekawostkę podam,
że kolega pytał o nową cenę szyby tylnej z ogrzewaniem
i uslyszał 200zł!!!

Mój komentarz:

  
 
A ja sie nie do konca z tym zgodze.
Rok temu bylem u elektryka w zwiazku z awaria przerywacza. W poprzedniej ladzie mialem ten sam problem - wymiana przerywacza kosztowala mnie 60 zl (!!!). Ale tym razem znalazlem naprawde porzadnego goscia (ktory notabene jezdzi siodemka, a mial ich w sumie 6). Zajechalem, powiedzialem mu ze przerywacz mam do wymiany. A on tylko sie usmiechnal pod nosem, wymontowal go, 2 minuty popracowal lutownica i wzial ode mnie 5 zl. I powiedzial cos takiego: w takich samochodach, jezeli cos sie da porzadnie zrobic, to trzeba przynajmniej sprobowac to naprawic.
I trudno mi sie z tym nie zgodzic.

Oczywiscie nie mowie tutaj o takich rzeczach jak np. elementy zawieszenia tudziez o takich ktorych ceny sa tak smieszne, ze naprawa jest nieoplacalna... Ale skoro Perzan twierdzi ze porzadny klej sprawe zalatwia to nad operacja: zakup szyby, demontaz i montaz (zakladanie nowych klinow nie jest tez za przyjemne) bym sie zastanowil. A za zaoszczedzona 100 zrobic sobie na przyklad porzadnie geometrie.
  
 
Hehe... ja nie miałem wyjścia. Wolałem potestować kilka rodzajów kleju niż kupować szybę. Jedyne 1100,- w podróbach
Pozdro.
  
 
kiedyś jeden znajomy gość w sklepie proponował mi klej właśnie do tego rodzaju żeczy niestety niepamiętam nazwy ale koszt był z przeznaczeniem do przewodzenia prądu cena 25zł ,jeśli chodzi o zakup szyby to wiem tylko tyle że przednia kosztuje z montażem 170 złtylna z montażem ok 200złczas robótki jakieś 15 min. jedna szyba i gwarancja że niecieknie
  
 
Wskrzesiłem jeszcze trzy ścieżki (znalazłem trzy "kulki").
Co do kleju TECHNICOLL, który zastowałem,
to muszę stwierdzić, że spełnił swoje zadanie.
Wcześniejsze niepowodzenia wyniknęły z niezlokalizownia
przerwy w obwodzie.

W sumie grzeje sześć ścieżek, z czego pięć sąsiadujących,
począwszy od trzeciej licząc od góry i ostatnia na dole.
Aha! W przygotowaniu klejonego miejsca
posiłkowałem się suszarką do włosów.

Zapodałem również wentylatorek na tylna szybę.
Wiem, że może zostać to postrzeżone jako kwiatek do kożucha,
ale mi pomaga.
  
 
moze troche z innej beczki ale tez chodzi o ogrzewanie ale przedniej szyby nawiew ,dmuchawa chodzi ale nie dmucha przez te szpary na szybe nie moge tego rozgrysc a na nogi dobrze daje