Głowice - ich zamienność i utwardzenie gniazd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak rozpoznać, czy głowica ma utwardzone gniazda zaworów, przystosowane do benzyny bezołowiowej? Czy głowice z silników 1.3, 1.5 (fiatowskie, jak i polonezowskie) 1.6 (Poldek) są zamienne?? W yszukiawrce wpisałem "utwardz" i nic nie zanlało, więc piszę temat
  
 
Sorry za błedy w pisowni. Co do pytania, to chodzi mi o głowicę leżącą luzem, poza silnikiem.
  
 
Utwardzane gniazda mają głowice silników polonezowskich przystosowanych do zasilania benzyną bezołowiową. Teoretycznie wprowadzili to na początku lat 90 ale w praktyce różnie z tym bywało i podobno trafiały sie zwykłe głowice jeszcze 92 a nawet 93 roku. Poznać to można tylko pod narzędziem do obróbki. Frezy takich gniazd naogół nie "biorą' i trzeba je wytaczać specjalną głowicą z nożem z płytką z węglików spiekanych.
Teraz jeżeli chodzi o współzamienność. Otóż jest to wykonalne zwłaszcza głowica polonezowska da się raczej bez problemu załozyc do fiata. Gorzej jest gdy trzeba zrobić odwrotnie ale mnie sie udało, musiałem tylko podfrezować w krańcowych otworach na śruby odpowiednie gniazda na tulejki bazujące. Może komuś wyda sie to dziwne ale mnie zależało na głowicy z polerowanymi fabrycznie kanałami dolotowymi. Gniazda są zwykłe, a ja dolewam dodatek millenium (Schell) i do tej pory sie nie wypaliy.
Dodam jeszcze że fiat ma tzw krótkie gniazda -chodzi o szerokość pierścieni wciśniętych w odlew głowicy a polonez ma dłuższe-głębiej są dzieki temu osadzone w materiale odlewu-lepiej oddają ciepło. Ale u mnie nic sie złego na razie nie dzieje, zresztą w fiatach raczej sie nie zdażało żeby gniazda wypadały.
  
 
Mam silnik 1.6 poloneza. A przy okazji, czy litera W (czwarty znak od końca nr.) w nr głowicy oznacza głowicę utwardzoną??
  
 
Pomyłka! Mam na myśli literkę W od strony pokrywy zaworów.
Czy rzeczywiście oznacza ona utwardzone gniazda??
  
 
czy ktoś się nie orientuje, czym różniły się głowice w Polonezach... chodzi mi o oznaczenie pomiędzy gniazdami świec czyli W albo H.
pozdrawiam
  
 
Domyslam sie, ze W oznacza glowice silnika wzmocnionego.

Adamus
  
 
A czy litera W nie oznacza czasami głowicy z utwardzonymi gniazdami zaworowymi? Nie jestem pewien, może ktoś mnie oświeci
  
 
Litera W na głowicy oznacza przystosowanie gniazd zaworowych do paliwa bezołowiowego. Było to już wałkowane na forum.
Co do roczników, to u mnie w Polonezie z 92 roku orginalnie na silniku 1500ccm była "zwykła" głowica a przy wymianie silnika na 1600ccm założyłem nowa głowicę, która uległa uszkodzeniu i musiałem niedawno zamontować spowrotem starą, co spowodowało, przy jeździe na gazie regulacje zaworów co 5000 km

Głowice silników 1500ccm i 1600ccm są identyczne.

Co do silników "wzmocnionych" i "odprężonych" przy pojemności 1500 ccm różnice były tylko w kształcie denka tłoka a przy 1300ccm chyba tak samo, ale nie mam 100% pewności, ponieważ książki zostawiłem w warsztacie.






[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2003-11-20 20:25:04 ]
  
 
wszystko OK, ale czym się różni głowica H od W,napewno to ma związek z hydrauliką, ponieważ wałki do hydraulika są oznaczone H (thx za info ppredki)
Czy jest możliwość aby głowica H śmigała poprawnie na gaźniku
  
 
mam prośbę do posiadaczy silników z wtryskiem (i nie tylko), jak możecie to proszę o rodzaj głowicy - znak pomiędzy śrubami nad gniazdami świec H czy W
z góry dziękuje...
napewno będzie to dla mnie pomocne...
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: herek dnia 2003-11-23 00:45:37 ]
  
 
to może zapytam się inaczej...czy ktoś posiada głowicę o oznaczeniu H, jeśli tak to jaki silniczek...
Jakoś mam wrażenie że moje posty są omijane, a nie przypominam sobie abym się naraził komuś czy coś w tym rodzaju

pozdrawiam
  
 
aż jutro popatrzę na swoją głowice 86r
  
 
Jak juz pisałem na priv koledze herek ja nie widziałem jak dotąd głowic oznaczonych H mimo iż jestem w posiadaniu obu typów głowicy która występowała w modelach Caro Plus GLI oraz GSI, czyli w typach silników z hydraulicznymi popychaczami. Obie główice mają wybite W i to pewnie faktycznie oznacza utwardzone gniazda. Nie widzę też żadnych różnic pomiędzu głowicą od silnika gaźnikowego a tą od modelu Caro Plus GLI (monowtrysk Bosch), czyli, moim zdaniem są one identyczne. Głowica od GSI to inna para kaloszy ze wzgledu na inny kolektor i komory spalania oraz dłuższe trzonki zaworów wydechowych. Ale oznaczenie ma też W co moim zdaniem potwierdza tylko to że hydraulika nie wymusiła żadnych zmian w głowicy. Czekam na ewwentualne potwioerdzenia lub też obalenie mojej teorii.