Szczegoly regulacji zaplonu w Samarze i pytanie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak dokladnie ustawic zaplon w Samarze 1300? Ksiazkowo to 1st, polecane przy gazie to 4st, ale nie znalazlem informacji o tym, czy ustawiac ten kat przy wlaczonym regulatorze podcisnieniowym, czy raczej odlaczyc z aparatu ten wezyk idacy od gaznika?
Zauwazylem, ze przy odlaczonym wezyku znak na kole pokazuje zaplon przy 3st, ale gdy podlacze podcisnienie, to znak na kole znika - tak sie przesuwa, ze go w ogole nie widac. Jak to powinno byc?
Pytam, poniewaz moja Ladzianka miala ladnego kopa, pomykala i 130 na gazie, a teraz ledwo dochodzi do 90km/h i to z pedalem w podlodze - to wszystko po wymianie i regulacji gaznika, aparatu zaplonowego, modulu sterowania zaplonem, modulu sterowania gaznikiem i regulacji instalacji gazowej. Jakies pomysly? Bo mnie juz sie skonczyly...
pzdr.
Bartek.
  
 
Ja pamiętam ,że miałem w Samarze nawet 7 - 8 stopni. Spróbuj przyspieszyć zapłon .
  
 
Cytat:
2003-11-11 19:56:53, pawel_krakow pisze:
Ja pamiętam ,że miałem w Samarze nawet 7 - 8 stopni. Spróbuj przyspieszyć zapłon .



Wszystko oki, ale wciaz nie uzyskalem odpowiedzi, czy ustawiac zaplon z podlaczonym czy odlaczony wezykiem od regulatora podcisnieniowego? Bez wezyka jest ok. 3 st, a po podlaczeniu podcisnienia zaplon sie przyspiesza o ponad 7st (dokladnie nie wiem, bo wychodzi poza okienko w obudowie).
pzdr.
Bartek.
  
 
zapłonu nigdy nie reguluje się z odłączonyn regulatorem podciśnieniowym
 
 
Jesli tak - to może masz juz za bardzo przyspieszony zapłon???
Anonimowy przedmówca ma racje nie pamietam zeby ktoś ustawiał mi zapłon i odłaczał przewód podcisnienia.
  
 
...hmmm... w mojej samarce tez mam małe problemy z zapłonem.. otóż według "fachowca" któr mi go ustawiał... nie da sie go ustawic, bo sie znaczniki nie pokrywają... i mam według niego kolo 25-30 stopni wyprzedzenia... ale autko chodzi dobrze, ma tylko przydech czasem jak na niskich obrotach depne... ale facet zdejmował podciśnienie jak ustawiał...
  
 
Statyczny kąt wyprzedzenia - czyli taki jaki ustawiasz ustawia się przy zdjętym węźyku od podciśnienia. Czyli załóżmy te 5 stopni powinieneś mieć bez wężyka - tyle że coś mi nie pasuje że aż o tyle Ci regulator podciśnienia na luzie przyśpiesza zapłon ... dla sprawdzenia czy regulator jest OK odłącz go (oczywiście zatykając wężyk przy gaźniku zeby lewego powietrza nie ciągnął) i przejedź sie na próbę - jeśli dalej nie pójdzie więcej jak te 90 ??????? to znaczy że chyba coś z regulacją gazu jest do dupy - a z zapłonem to dobrze by było zobaczyć jak się zmienia przy zwiększaniu obrotów (ale to trzeba mieć lampe z regulacją) - i wtedy wiesz jak sie zachowuje czy np. sie gdzieś tam nie przycina albo nagle wskakuje za wczesny ........ a tak wogóle to trzeba posłuchac czy przypadkiem Ci silniczek nie spala stukowo - taki dość charakterystyczny trzask - jeśli jest coś takiego to napewno za wczesny zapłon !!
  
 
Moim skromnym zdaniem wężyk podciśnienia się zdejmuje przy regulacji kąta zapłonu....