Problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy poratujcie.mam problem w mojej ladzie jadac na gazie z gory lub zjezdzajac z niej po wrzuceniu na luz gasnie, na prostej utrzymuje obroty i wogle wydaje mi sie ze molowata na gazie bo na bezynie dobre odejscie. jeszcze jedno z rana mosze palic na benzynie bo na gazie nie chce
  
 
a moze masz cos z ukladem chlodzenia i nie dogrzewa ci parownika, jadac z gorki raczej nie jedziesz na obrotach wiec sie chlodzi, i moze uklad masz walniety i za mala temp. w parowniku, a co do rannego odpalania to ta sama przyczyna, a co wiecej, powinno sie juz o tej porze roku odpalac na benzynie, zeby rozgrzac parownik.A co do zamulania to mozesz miec tez za bardzo skrecony zawor przed gaznikiem.Zwruc jeszcze uwage na filtr gazu,bo jesli jest zabrudzony tak sporo to moze nie przepuszczac dostatecznego cisnienia gazu.


[ wiadomość edytowana przez: franc dnia 2003-11-30 17:48:52 ]
  
 
Tak jak Franc mówi, odkręć jej zawór gazu, na przewodzie co idzie do gaźnika. Odkręca się w lewo jak kurek od kranu
Spróbuj o pół obrotu, później jeszcze o pół i testuj, testuj...
Powodzenia
  
 
witka
obróć wlot do filtra powietrza, tak żeby nie był skierowany w stronę jazdy tylko w kierunku przeciwnym(w kierunku bagażnika).
powinno pomóc
  
 
Dokładnie,dostaje za dużo powietrza.Powinno zasysac samo tyle ile potrzebuje,a nie na siłe mu wciskac
  
 
w 2107 jest klapka przelaczajaca we wlocie powietrza na tryb zimowy, czyli nie bierze powietrza z zewnatrz tylko cieple z wewnatrz, moze tam przestaw.
  
 
faktycznie,to jest 2107
Poprostu zdejmij rure tą przedłuzającą dopływ powietrza do filtra.Na siłę pociagnij to zejdzie.
A tej klapki to nie ma co przestawiac,zasada mówi,ze zimne powietrze jest lepsze niż ciepłe (gęstsze) i sie lepiej spala taka mieszanka.
  
 
Cytat:
w 2107 jest klapka przelaczajaca we wlocie powietrza na tryb zimowy


Cytat:
zasada mówi,ze zimne powietrze jest lepsze niż ciepłe (gęstsze) i sie lepiej spala taka mieszanka


witam
nie chodzi tu o tryby letni / zimowy, czyli temperature powietrza.problem jest prosty. jeżeli jest założony w aucie gaz i wlot powietrza jest zgodny z kierunkiem jazdy->>powietrze jest tłoczone do środka-w gażnik-"na siłę". Powstają wtedy w "komorze" filtra powietrza dziwne zawirowania i powietrze zamiast trafiać bezpośrednio w gażnik robi ze 2 (albo5 ) kułeczek wokół filtra powietrza i dopiero trafia do gażnika.Bulu nie ma jak jedziesz bo gażnik jakby zasysał powietrze z gazem. problem się zaczyna jeżeli wrzucisz na luz ( i jedziesz ).
Po prostu albo odwróć wlot filtru powietrza albo (ja tak mam)za pomącą opaski doczep kawałek giętkiej"rurki" i zmień kierunek wlotu.
  
 
Rozszerze odpowiedz Trolla. Kupic trzeba papierowa rure od poloneza (bo jest dluga), zalozyc na wlot do filtra i wymodelowac, zeby jej koniec oparl sie pod (lub w okolicy) skrzynki bezpiecznikow. Na rurze oryginalnej od filtra mozna zalozyc jaka opaske, scisnac grutem, a czasem nic nie trzeba, samo sie trzyma. Poamietaj tylko, aby tej ruru nigdzie nie zagiac, zagniesc - zeby nie zmniejszuc jej przekroju....
  
 
Cytat:
2003-11-30 23:09:11, Grzesiek_Bialystok pisze:
A tej klapki to nie ma co przestawiac,zasada mówi,ze zimne powietrze jest lepsze niż ciepłe (gęstsze) i sie lepiej spala taka mieszanka.



ja o tej klapce nie wiedziałem i wczoraj ja przestawiłem na hot róznica jezt widoczna!!!'
a teraz pytanie do grzeska gduby tak było jak piszesz to po co ruskie robiłyby zamieszanie z tymi klapkami i reczną manipulacją?
w dodatku w ksiazce napisane jest: w cześci produkowanych samochodów moze być zamontowany filtr powietrza z reczną regulacja połozenia przesłony w korpusie regulatora temperatury. w takim przypadku jesli średnia temperatura sezonu jest niższa niz plus 15, nalezy przesunąć płytke przesłony do połozenia "hot"(tzn w góre) a przy tem. wyższej niż plus 15-do położ3enia 'cold" tzn w dół.

pozdrawiam
  
 
i na benzynie to owszem - jak najbardziej fajnie z tego korzystac.
ale gaz lubi zimne powietrze - taki ma widac wredny charakter. W ogole jest wrazliwy na powietrze....
  
 
Of kors jakakolwiek proba regulacji - "hot, cold" ma sens jezeli mamy doprowadzona z silnika do krocca w filtrze ta rure papierowa. Ja to ustrojstwo wywalilem z miejsca po namowach wielu osob.
  
 
Cytat:
2003-11-30 23:09:11, Grzesiek_Bialystok pisze:
faktycznie,to jest 2107
A tej klapki to nie ma co przestawiac,zasada mówi,ze zimne powietrze jest lepsze niż ciepłe (gęstsze) i sie lepiej spala taka mieszanka.





Z tym tylko, że zimą przy ustawieniu wlotu powietrza
w pozycji "zimne" silnik będzie się dłużej nagrzewał.

Ja w każdym bądź razie klapę wajchnąłem w pozycję "ciepłe".

  
 
no to ja juz zgłupiałem czy znajdzie sie osoba która wyjasni dokładnie czy klapke do góry(hot) czy na dół (cold) ja nigdy tego nie uzywałem zawsze miałem na cold a teraz to juz sam nie wiem......
może ktoś napisać czy naprawde to sie liczy tylko przy benzynie a przy gazie to lepiej jak jest ustawione na cold?

hmmmmmm please help!!
pozdrawiam
  
 
Jeśli mogę ci coś doradzić to tylko tyle że jesli jeżdzić tylko na gazie to przesłone zostaw na zimne każde spalanie jest wspomagane tlenem a najlepij odbywa się to z zimnym powietrzem
jest odpowiedzni (skład i temperatura ).Czasem przygaszanie jest spowodowane czymś innym ,zaczoł bym od filtra gazu jjesli masz przejechane wiecej niż 15000 koszt ok 10zł a masz pewność potem jak ktoś już powiedział regulacja ja zaczołbym od zaworku gdzie jest oznaczenie B O G jet to zawór regulacji do benzyny lub gazu umnie sie kiedyś w jakiś dziwny sposób zawiesił wystarczy delikatnie goprzekręcić w lewo lub prawo ale zapamiętaj pozycje w jakiej był i wróć do nie.To jest temat na większą dyskusje w efekcie w brew pozorom może mieć wpływ przepustnica mieszanki sprawdz najpierw to tylko nieroreguluj za bardzo.
  
 
pisalem o problemie z gazem tzn gasnieciem i slaba moca pojechalem dzis do serwisu i okazalo sie ze elektrozawor walniety i brak uszczelki teraz lada ma odejscie jak rakieta. dzis rano po zapaleniu autka jak zwykle wlaczylem swiatla a tu blysk i przepalily sie zarowki od krotkich nie wiem chyba jakis nadmiar mocy.dzieki za podpowiedzi na temat problemu z gazem
  
 
Tak z ciekawości przy którym zawoże uszczelka i który to zawór?
  
 
Cytat:
zasada mówi,ze zimne powietrze jest lepsze niż ciepłe (gęstsze) i sie lepiej spala taka mieszanka


O tej klapce to napisałem do Franca,który poradził,aby ją ruszyć linijke wyzej napisałem,cor zrobic,aby nie było zjawiska gasnięcia auta.

Cytat:
po co ruskie robiłyby zamieszanie z tymi klapkami i reczną manipulacją?


U nich to ciagle jest zimno,wiec może dlatego.
Poczytaj w prasie,zreszta z fizyki tez to wiadomo.Zimne powietrze ma inną gęstośc i dlatego lepiej sie spala niż gorące.Gdy zakładasz filtr stożkowy,to musisz zrobić dopływ zimnego powietrza do tegoż filtra,by auto sie nie zamulio.Przy gazie,nie moze być nadmuchu,tylko swobodny dostęp zimnego powietrza.
Zax,jak przestawłes klapke to róznice odczułes na + czy na - ?


Cytat:
i na benzynie to owszem - jak najbardziej fajnie z tego korzystac


Tu tez bym polemizował

Cytat:
Z tym tylko, że zimą przy ustawieniu wlotu powietrza
w pozycji "zimne" silnik będzie się dłużej nagrzewał


Uważasz,ze temperatura spalania mieszanki z powietrzem cieplejszym,od mieszanki z powietrzem chłodnym jest jest az taka różna,ze silnik sie dłuzej będzie nagrzewał?

Pozatym,zauważcie,po co jest intercooler w samochodach?
Otóz im powietrze cieplejsze,tym jego gęstość maleje. W celu zwiększenia jego gęstości jest ono schładzane. Zwiększa to współczynnik napełnienia cylindra powietrzem i dzięki temu z silnika możemy uzyskać większą moc.
Tak samo jest w autach bez intercollera.Urządzenie to bowiem montuje sie w silnikach z turbo.
Ale zasada jest taka sama we wszystkich,w wolnossących i dieslach takze
pzdr Grzesiek
  
 
to fajnie ze udalo sie to zrobic,ja juz swoje problemy z gazem tez wyleczylem
  
 
dokladnie nie wiem ale chodzi o ten z taka niebieska nakladka do ktorego pszylaczone dwa kable zamontowany jest po strone kierowcy tak na wprost silniczka wycieraczek kolo zbiorniczka na plyn do hamulcow