Bliźniaki Samary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy wiedzieliście w ogóle o tym, że istnieją modele "bliźniacze" dla Samary? No wiecie bliźniak - dwóch lub więcej producentów zmawia się, że wspólnie opracują design i konstrukcję, z tym, że potem każdy sprzedaje pod swoim szyldem, a jednocześnie wszyscy z tego mają korzyść. Tak jak np. bliźniakami są: Citroen Jumper/Peugeot Boxer/Fiat Ducato; Peugeot Partner/Citroen Berlingo; Opel Agila/Suzuki Wagon; Renault Master/Opel Movano (bodajże) itp.
I w przypadku Samary też coś takiego wyśledziłem. Otóż jest w Rosji taka marka samochodów IŻ. I właśnie te IŻ-ki mają bardzo podobną, można powiedzieć bliźniaczą budowę do naszych Samar. Tylko niewielkie szczegóły różnią te modele.
I tak np.: na zdjęciu poniżej IŻ-2126, bliźniak dla 2109.


To z kolei jest IŻ-2717, bliźniak samarowskich pick-upów VAZ-1705/1706.

A na poniższych trzech zdjęciach IŻ-27171, bliźniak samarowskiego pickupu VAZ-2347



Prawda, że te IŻ-ki podobne do swoich odpowiedników w Samarze?
  
 
faktycznie podobne. ale IŻki sa jakby bardziej "okrągłe". Samara jest kanciasta. I nie wiem, które mi siębardziej podobają. Do samary już się przyzwyczaiłem. Te kanty mają swój urok.
  
 
Wiesz, w tych bliźniakach o to chodzi właśnie, że w designie są naprawdę niewielkie różnice.
  
 
Miły, nie wiedziałem że Iż robi również samochody. To że jest znaczącym producentem motocykli (od lat dwudziestych) to i owszem, wiedziałem, ale aut? To mnie zaskoczyłeś.
Ale tak po prawdzie wielkiego podobieństwa do Samary to nie widzę.
Pozdrawiam
ANDRZEJ
  
 
jak IŻ wygląda motor to wiem bo nawet miałem i mam na zdjęciu ale ten IŻ-yk przypomina mi troche moskwicza w pomniejszonej wersji, samarka ma swoisty urok i nic jej nie podrobi
  
 
no nawet calkiem...
ale dpostawcze zdecydowanie ladniejsze im wyszly..
czy tto ma swiatla od samary czy mi sie zdaje....
  
 
Adasco, co do tych dostawczych, to "cudze chwalicie, swojego nie znacie". Bo moim zdaniem te furgony to nic innego jak kopie Samar furgonów, czyli 1705, 1706, 2347.
Samara 1705:

Samara 1706:

Samara 2347:

Czy te IŻ-ki to nie są kopie właśnie Samar? Mi się tak wydaje.
  
 
Hmmm cosik podobne to one są, ale żeby podobieństwo było uderzające to chyba nie, sam już nie wiem trudno wyczuć...
  
 
no nie wiem... te dostawcze samary to jakos mi nie tenteges.... tak samo jak te osbowe iże.... powinni sie podzielic moze....
  
 
Witam,
Miły , a jak się ma do Łady Samary, Moskwicz, zwany czasem Ładą Aleko?
  
 
Moskwicz Aleko to dużo wiekszy samochód od Samary. Z załozenia miał byc samochodem dużo bardziej "prestiżowym" od niej ale podobno srednio to wyszło
Ale o ile sie nie mylę to on ma silnik 1.6 z Łady tyle ze klasyka
  
 
kiedys sasiad mial aleko. b fajny wozek z zalozenia, niestety jakosc dramatyczna. po slownie 4-5 latach ulegl biodegradacji. nawet dach rdzewial....
dawno nie widzioalem takego jadacego.
ale silnikiem sie nie interesowalem... a moze warto??? biorac pod uwage trwalosc budy, motory powinny miec male przebiegi, a jesli sa od lady.... he?
  
 
niesądze by silnik z pasował potrzebna by była kombinacja widziałem ten silnik w 1999r. chciałem sobie zakupić takie coś ,silnik wyglądał dość solidnie było naco popatrzeć w poruwnaniu do samarki ale gdy usłyszałem jak rdza z rdzą gadała ze pora skończyć to co zaczeły to zrezygnowałem z kupna i kupiłem samarke .Moskwicz ma miejsca w środku lale ta blacha
  
 
Jako posiadacz starych wydan gazety "Motor" musze dorzucic pare informacji:
1. Iż Orbita (nie wiem jak pozniejsze wersje) miał na pewno tylny naped, silnik i uklad napedowy pochodzil od Moskwicza.
Faktycznie, byl podobny bardzo do samar, bo w celu zmniejszenia kosztów produkcji zastosowano reflektory i tylne lampy od samary (prototyp Orbity mial troche inne).
O pozniejszych Iżach nic nie wiem.
2. Moskwisz Aleko ma trzy rodzaje silnikow. Moskwicza (modernizacja ze starego modelu), Lady klasyka, ale jakas mocniejsza wersja, chyba 1,6 (moze z Nivy) oraz Renault.
Aleko powstal przy wspolpracy Renault i czasem mozna spotkac modele z francuskim silnikiem.
Bo taki wlasciwie mial byc, ale zbraklo kasy, wiec Rosjanie zrobili dziwadlo (silnik jest troche z boku, zeby skrzynia sie zmiescila przy wzdluznym zamontowaniu silnika).
Zdaje sie, ze silnik Renault byl krotszy, a dla takiego zaprojektowano samochod.
Bylo o tym tez w "Mlodym Techniku" - jesli znajde to wrzuce to gdzies na net.




[ wiadomość edytowana przez: Hennos dnia 2003-12-01 01:54:24 ]