Rozrząd szlak trafił

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
(wiem ze gdzieś juz chyba była mowa o rozrządzie ale nie mogłem znaleść)
dzisiaj w mojej ładnej odmówił posłuszeństwa pasek rozrządu, przeskoczył dobre pół obrotu wałka, potrzebuje dobraj rady jak go teraz dobrze ustawić w których pozycjach powinny być koła pasowe rozrządu, na co mam zwrócic uwage przy wymianie

Z góry dziękuje
PRYMI
  
 
Prymi - a jaki masz silnik??1,3 czy 1,5 - bo było o tym ostanio - ktoś z wybrzeża (chyba) miał podobny problem - poszukaj jeszcze - bo nie jestem w stanie Ci solidnie poiradzić ...
Sorry
Paweł
  
 
Qrna Perzan*jesłi to czytasz) - ratuj kolege z tym rozrżądem:
Paweł
  
 
silnik mam 1.3 na pasku. Pasek był zresztą wymieniany w warsztacie u Januszewskiego jakieś 20 tyś. km temu. Coś mam ogromego pecha do Niego wszystkie części od nich sypią się bardzo szybko, 10 tyś km temu wymieniali mi łozysko na półośce juz ma ogromne luzy, nie wspominając o cylinderkach które lecą na potęge. (części tam są chyba z demobilu, abo jakieś odpady).

PRYMI
  
 
Może to " made in belarus" from Skorpion Cracow- oszczędzaja zamiast dawać porządne(ale droższe) części. Nic nie mówie , ale takie opnie do mnie docierają ,ze części z białorusi i ukrainy są dużo gorszej jakosci. Mogłes na to trafić...
Perzan - znajdziesz jakąs radę???
paweł
  
 
Cytat:
2003-11-22 23:17:16, PRYMI pisze:
Coś mam ogromego pecha do Niego wszystkie części od nich sypią się bardzo szybko, 10 tyś km temu wymieniali mi łozysko na półośce juz ma ogromne luzy (części tam są chyba z demobilu, abo jakieś odpady).

PRYMI


To fakt, części białoruskie są do d...... Ale co do łożyska na półosi - być może przed wymianą miałeś nie tylko wybite łożysko ale i wyrobioną półoś - a w takim przypadku jak wymieniłeś tylko łożysko to jasne że szybko poleciało - ja miałem to samo. Co do paska - ja myślę że to wina nie paska ale napinacza - to ustrojstwo czasem lubi sie zawiesić i wtedy efekt jest jaki jest.
No ale na temat warsztatu p. Januszewskiego naprawdę dużo złych rzeczy słychać.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Co do łozyska to w tym poprzednim rozpadł się wianuszek i założone jest "podobno" wegierskie, a co do paska to był "podobno" Goodyear, w karzdym bądz razie rozsypał się jest luźny rozwarstwiony, pomarszczony i popękany.

PRYMI
  
 
No to - moim zdaniem - powinienieś to reklamować - jesłi pasek rozlatuje sie w strzepy po 20 tys km. ale - jest problem - pewnie nie masz rachunku za naprawę i za części???. W takim przyadku mozesz liczyc na uznanie rekalmacji tylko z dobrej woli warsztatu...A to rzadko się zdarza,
Ale spr€buj- moze podejdą do tego " zdrowo"
paweł
  
 
No to rzeczywiście kiła. Ja mam prostą zasadę. Nie kupuję po prostu żadnych wynalazków sprowadzanych z drugiego końca Polski żeby zaoszczędzić 10zł tylko idę do sklepu i kupuję porządne części. Acha, kupuje je sam a nie zgadzam się żeby to mechanicy dawali swoje. I staram się być przy naprawach osobiście.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Papeć miał taie same jaja ze swoim paskiem - poszły mu ząbki na dole na kole od wału. Wymieniał to sam z tego co pamietam.

A nie masz prymi ksiazki w ktorej jest tam to wszystko oznakowane? Bo moge zrobic ci skan.
  
 
Cytat:
2003-11-22 23:16:14, pawel_krakow pisze:
Qrna Perzan*jesłi to czytasz) - ratuj kolege z tym rozrżądem:
Paweł



Melduje sie
Hm, pasek powiadacie. Na gornyhm kole powinien byc jakis znak szczegolny typu naciecie, otwor, nawiercenie. Na glowicy albo deklu zaworow tez jakis znak. Kurde, szczegolow nie znam, nigdy nie robilem nic z Ladnym silnikiem na pasek. Ale gorne kolo ustawic na znak, kolo pasowe ustawic na ostatni znak ( 0st. wyprzedzenia ) i gra gitara. Pozniej tylko zaplon dostroic i juz.
Nie wiem, jak to lepiej wytlumaczyc... moze to przez o/oo jakie dzisiaj po mnie kraza ?
Pozdro.
  
 
Dzięki, jutro jade po pasek i bede wymieniać. Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok. A do warsztatu jaki i do sklepu p. Januszewskiego juz nigdy nie pojade

Pozdrawiam
PRYMI
  
 
skoro tyle o tych paskach to mi powiedzcie co ile tys km sie ten pasek rozrzadu bo ja sobie tak spokjnie jeżdze a nie chcial bym stanąc
  
 
To i przy okazji ja mam pytanie. Pada mi łańcuch rozrządu w 2107. Czy wymiana tego to jakaś wielka filozofia, czy uda się to zrobić zdejmuąc tylko pokrywę zaworów (czy całą głowicę i inne takie )
  
 
Kamil,jak wymieniac,to odrazu łancuch wraz z kołami,wyciszacz,napinacz i inne pierduły
Ja tez miałem sie sam za to brac,miałem częsci,zajechałem na działkę,ale odradzono mi zeby samemu to robic,pojechałem do wujaszka,wziąłem auto zastępcze,Lade do mechanika,w sumie 100 mnie to kosztowało,ale jak zobaczyłem ze goscie chłodnice wyjmowali,to sie cieszłym ze sam tego nie robiłem
Poprostu odechciało mi sie i za duzo do spieprzenia moim zdaniem,a do domu 100 km jakos musiałbym dojechac
  
 
Kamil: sporo roboty. Ktoś tu wspominał, że można robić bez wyjmowania chłodnicy, ale ja bym się nie babrał w takie coś. Ciasno jak cholera. Trzeba zdjąć dekiel z zaworów, zrzucić koło pasowe i zdjąć dekiel rozrządu od przodu silnika. Zabawy jest trochę.
Pozdro.
  
 
Remik,w silnikach 1300 w wersjach tylny naped fabryka zaleca wymiane co 60 000 km ale co do samary to nie wiem.Ja zmieniam co 40 000 bo koszt paska jest naprawde smieszny w stosunku do kosztow naprawy silnika.I nie kombinuje z mechaniorami tylko robie sam-paski kupuje hiszpanskiego GATES'a i nie mam z nimi zadnego problemu.koszt paska ok 30 zl.
  
 
Z doświadczenia wiem że niema co czekać na 60 tyś., choś niektórzy jeżdą i więcej kilosów. Oglądanie też nic nie daje całego bez zdejmowania nie da się dokładnie obejrzeć. Mi ostatnio wydawało się że jest ok ( obejrzałem go sobie ) a miesiąc później nie tyle co pękł ale ząbki poszły w diabły. Naszczęście 1300 ma bezkolizyjny silnik (przy 80km/h niewyglądałoby to ciekawie ) pasek według mnie 50 tyś i wymiana bez względu jak się jeździ i jak nam się wydaje że wygląda Ok.
  
 
dzieki za info bo nie chciałbym stanac na drodze ale to jeszcze z 10 mam do przejechania co na zime mi wystarczy wiec do wiosny spokojnie jeżdze
  
 
Kamil jak ściągniesz wiatrak z chłodnicy to przybywa Ci dużo miejsca a jest tego trzy śrubki i kabelek. Blaszaną osłonę silnika? chłodnicy? od spodu też lepiej będzie pewnie ściągnąć.