RAPTOWNY SPADEK MOCY.....??!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z drugim autem TOYOTĄ CAMRY V6 GX, straciła po prostu moc.
Rozpędza się do 100 chyba z 15 sekund i prędkość 150 km/h.
Stało się to raptownie można powiedzieć. Jedyny problem jaki był wcześniej to taki ze jak bylo zimno to ssanie automatyczne duzo wczesnie sie odlacza i silnik nie będąc odpowiednio nagrzany ma zbyt niski obroty na biegu jalowym, dopiero jak przejedzie jakieś 10 km obroty są na normalnym poziomie.
Czy może to być np. sonda lambda a może przepływomierz.
( samochód jest na benzyne i gaz, tak samo się zachowuje na obydwu paliwach).

Dzięki za wskazówki
Marcinos1
  
 
Moze cos mu siem porabalo i komp sie przestawil w tryb awaryjny
Podjedz gdzies do warsztatu niech ci sprwdza czy komp nie wywala jakis bledow - to oczywiscie moje zdanie

pozdr
  
 
To wygląda dokładnie tak jak u mnie wyglądało... pojawił się engine check, moc praktycznie zze 3/4 w dół ... komputer wykazał awarię czujnika spalania stukowego, ale okazało sie że to jedynie wina 'spadniętego' kabelka. Jeśli chodzi o przepływomierz - również miałem z nim problem (kilka razy huknęło...gaz...), samochód był potwornie mułowaty, ale nie było to az tak drastyczne jak w pierwszym przypadku. Cóż... chyba tylko ASO... pozdrawiam - M.
  
 
takie bajery sie zdarzały już w historii...


jeśli to nie kabelki (a instalki gazowej nie podejrzewam) to mógł ci paść komp - coś mu sie pokiełbasiło


ale obstawiam ze ci sie jeden, może nawet dwa cylindry wyłączyły (widziałem juz takie przypadki)

podskocz do serwisu - groszowe sprawy
  
 
Cytat:
2003-11-28 17:25:40, Marcinos pisze:
Mam problem z drugim autem TOYOTĄ CAMRY V6 GX, straciła po prostu moc.



A zauwazyles kiedys, ze sie "Check engine" swiecil? Probowales auto-diagnozowac komputer (E1+TE1, E2+TE2)?
  
 
powody spadku mocy:
-uszkodzenie w ukł sterującym pracą silnika (sprawdzić kody)
-niewłaściwie zamontowany lub naciągnięty pasek napędu rozrządu
-zatkany filtr paliwa
-uszkodzona pompa paliwa lub zbyt niskie ciśnienie zasilania paliwem
-zbyt zróżnicowane lub zbyt niskie ciśnienie sprężania w cylindrach
-zużyte lub uszkodzone świece zapłonowe bądź niewłaściwy odstęp elektrod
-brak podciśnienia w kolektorze dolotowym silnika lub związanych z nim przewodach podciśnieniach
- okładziny hamulcowe trą
- sprzęgło się ślizga
- zbyt mały poziom oleju w skrzyni
- otwarty zaw. termostatu (prawdopodobnie to u ciebie jest)
powinieneś dopasować coś jakieś szczegóły jak będe wiedział to odpowiem
powodzenia
  
 
Zbyt uboga mieszanka paliwa, z tego co mi wyszlo, bo dodajac gazu pali sie zielona lampka economy, zadko pomaranczowa.
Czasem pala sie przez dluzszy okres np dwie naraz,komp wariuje i nie wie jaka mieszanke podac.
  
 
Cytat:
Zbyt uboga mieszanka paliwa, z tego co mi wyszlo, bo dodajac gazu pali sie zielona lampka economy, zadko pomaranczowa.
Czasem pala sie przez dluzszy okres np dwie naraz,komp wariuje i nie wie jaka mieszanke podac.



Po pierwszym zdaniu stawialbym na czujnik podcisnienia (jesli twoj silnik takiego uzywa). Wtedy rzeczywiscie silnik mialby osiagi motoroweru. A jesli nie padl by "do konca", wskazania moglyby sie miescic w tolerancji i ECU moglby MIL (Check Engine) nie zapalac. Ale te dwie lampiki ekonomizera na raz to mnie zmylily...