Wymiana pompy oleju - 2103

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Hej!
mam pytanie dotyczące sposobu wymiany pompy oleju w klasycznej ładzie. Czy do tego trzeba opuścic belkę przednią ???
I jak w ogóle sie do tego zabrac, przy okzaji chciałbym wymienić simmering z przodu wału korbowego , bo cieknie mi tam olej
No i jeszcze jedno - mam nową pompę przywieziona z Rosji ale mojemu dostawcy zapomniałem powiedzieć ,ze mam silnik 1,5 .
Mam nadzieję ,że pojemnosc silnika nie ma tu zanczenia i pompy sa takie same do 1,5 jak i do 1,3???
Czy wiecie jak to jest??
Paweł
  
 
Paweł, nie wiem czy to warto robić samemu. Zeby wyjąć miskę olejową trzeba odkręcić poduszki i dosyć mocno podnieść silnik.
A co do simmeringu na wale to jest tam dosyć ciasno i nie wiem (jeszcze tego nie robiłem) czy nie trzebaby wyjąć chłodnicy żeby się tam dobrać.
W każdym razie bez kanału to ani rusz.
Co do pompy to podejrzewam że jest dokładnie taka sama do obu silników.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Witam
Paweł, belki nie tykaj, bez powodu , to primo...
musisz tak jak pisze Andrzej, mocno podniesc silnik, praktycznie zdjac z łap przednich a i z tylniej też, niewczdzieczna robota bez kanału czy podnośnika, lecz wykonalna, Franc niedawno to cwiczył na świeżym powietrzu
pompy oleju w obu silnikach są identyczne, natomiast pytanie czy nie wymienic przy okazji zębatki napedu pompy i aparatu zapłonowego, , moze miec zuzyty wielowpust, wyciąga się z góry po wyjęciu aparatu zapłonowego, wtedy trzeba z powrotem dobrze wpasowac aparat zapłonowy, albo na regulacje
trudno mi wyrokowac niestety czy jest to rzecz koniexczna, z reguły szybciej niszczy się wieloklina na osi pompy oleju.
co do przedniego zimmeringu, powinno wystarczyć zdjac wiatrak chłodnicy z obudową, mniej roboty niż cała chłodnica, miejsca powinno wystarczyć
  
 
Faktycznie ,ze masz racje z tym napędem zębatym- w sumie jedna robota. Wymieniam pompe pro forma , bo szukam przychyna jarzenia się lamki cisnienia oleju na wolnych obrotach, Chos wiem ,że przyczyna moga byc przytarte panewki , ae soilnik ma dopiero 88tys km przebiegu, więc nie chcę mu aplikować remontu kapitalnego. Ale niestety - silnik jest stary , a mały przebieg więc podejrzewa,ze jest duzo nagaru, mogł być eksploatowany na krótkich odcinkach , nie zawsze pewnie zdążył się dobrze rozgrzac i juz był gaszony . To chyba njgorsze warunki pracy silnika - rozgrzewanie na ssaniu i, jazda po mieście i konić pracy. Zauważyłem,ze olej dostaje się do obudowy filtra powietrza (choc niewiele i to po szybkiej jeździe), no i to cisnienie oleju. Dlatego po zmianie pompy zmienię jeszcze olej na 20W50 i zobaczymy - jesłi bedzie dalej to samo wezmnę sie za remoncik Ale wtedy- byz może skorzystam z doświadczeń fleszera....jak juzbedzie robiony to czemu mu nie dołozyć parę koników???

  
 
Jak już się uparłeś na wymianę pompy oleju to może przy okazji zajżyj może do panewek bo i tak będą na wierzchu to co za problem możesz nawet zmierzyć średnicę wału na korbach bo na głównych to raczej będzie ciężko.
Będziesz wszystko wtedy wiedział co i jak i na co się szykować czy tylko panewki czy ze szlifem
  
 
Cytat:
2003-11-28 20:57:58, sheriffnt pisze:
co do przedniego zimmeringu, powinno wystarczyć zdjac wiatrak chłodnicy z obudową, mniej roboty niż cała chłodnica, miejsca powinno wystarczyć


Może w 2103 lub w 2107 wystarczy - u mnie w 2101 jest ciaśniej - chłodnica jest bliżej bloku.
Paweł, jeśli obawiasz się że masz przytarte panewki to błyskawicznie to sprawdz -w najlepszym wypadku mogą zrysować wał, a jak Ci się zatrą całkowicie to mogą się obrócić w podporach wału a wtedy będziesz miał spoooory problem.
Pozdrawiam Andrzej
  
 
Witam
Moze być jeszcze jedna przyczyna szybkiego zużycia motoru.
, kiedy dodatko przy takich warunkach, jak pisał Paweł, jeszcze jeźdxi się na na zbyt nisich obrotach, (za wysokich biegach), zuzycie postepuje nastepujaco:
szybsze zuzycie panewek głownych - duże naciski ptzy jednoczesnym słabym cisnieiu oleju na nizszych obrotach, owalizacja cylinrów-duze siły składowe prostopadłe do osi ruchu tłoka,
zbieranie sie nagaru, zapiekanie pirscieni tłokowych - zuzycie gładzi cylindrów - nagar jest twardy i ma wysoki wspólczynnik tarcia, i kiepsko odprowadza ciepło,
Rada? nie bac się obrótów, wyjechać czasem za miasto, "rozprostowac wydech", nawet zamulony silnik da się troche odratowac, nie załować mu obrotów, i zmienic szybciej olej, czasem takie działanie pomoże i remenot nie jest konieczny