Szybkie pytanie, szybka odpowiedź - Strona 166

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Do ilu obrotów powinien kręcić się seryjny w dobrej kondycji silnik w Maluchu na 1 biegu? 650 ekonomik na aparacie zapłonowym tym bez palca
  
 
Dzięki za info
  
 
Hemi , p&p , pod warunkiem ze masz ats classic z rozstawem 4x98 dedykowane do fiat . bo 99% na rynku to są 4x100 z otworem centrującym do roztoczenia przed montażem .
  
 
Cytat:
2016-01-30 14:43:45, grzesiol pisze:
Do ilu obrotów powinien kręcić się seryjny w dobrej kondycji silnik w Maluchu na 1 biegu? 650 ekonomik na aparacie zapłonowym tym bez palca



teoretycznie moc max masz przy 4,5tyś więc 5,5 tyś spokojnie taki zajechany niewyregulowany silnik bez męczenia do 1 biegu przez minutę i z górki a taki zdrowy to spokojnie powyżej 6tyś kwestia tego czy to ma sens i czy wszystko jest wyregulowane jak trzeba.
  
 
Mam na oku felgi z et20,rozstaw 4x100 a szerokość to 7j tyle,że nie są to ats a inne felgi tyle,że mają identyczne wymiary co ats a dzięki temu mam pogląd na to czy podejdą do mojego klasyka.
  
 
szukam info na temat silnika 125A.000 w czym oprócz 125 był montowany bo z tego co wynalazlem to jest to 1608 90KM 80x80 ale nic poza tym

może ma ktoś jakąś książkę do włoskiego 125?
  
 
Bywał też w 124 Sport
  
 
a w 124 sport miał te same parametry?? czy czymś się różniły te silniki??
  
 
O ile mnie pamięć nie myli, kwadratowe DOHC występowało w 2 wariantach - 125A.000 90 KM i 125B.000 98 KM. czym się różniły technicznie - nie mam pojęcia.
  
 
Fuso - a po co Ci taki silnik. Toż on histerycznie nie pasuje do twojego modela - w "warszawskich" fiatach montowano silniki 1592ccm.
Poza tym, te motory to są kłopotliwe w doborze części.

  
 
Faktycznie szału nie robią te silniki, mam 3szt, z czego jeden jest w samochodzie o przebiegu kilkunastu tysięcy. Ponoć odporne na katowanie, ale różnią się od pózniejszych DOHC, głowice są z małymi kanałami i chyba jest inna pompa wody ( ale tego nie sprawdzałem jeszcze ).
  
 
ja wiem ze 1592 były w "warszawskich" fiatach i taki silnik mam , chce sobie zbudować coś do "jazdy rekreacyjnej" a mam dostęp do takiego silnika

poza tym na czyś trzeba uczyć się budowania dohc'a
  
 
Jaq tylko poza temat silników wyskoczę- czy opony 175/60 R13 na ats classic 7j nie będą ocierać o nic? Muszę kupić nowe opony na zakupione felgi ale nie wiem co wybrać- 175/50 r13 czy też komplet 175/60 r13. Opony będą w 125p na całkowicie seryjnym zawieszeniu.
  
 
Kłopot w tym że w 1608 to chyba wszystko jest inne.
Zdaje się że nawet miska nie pasuje z nowszych...
Ale jak tanio możesz kupić to bierz.
  
 
Cytat:
2016-02-02 23:27:01, pavlus pisze:
Kłopot w tym że w 1608 to chyba wszystko jest inne. Zdaje się że nawet miska nie pasuje z nowszych... Ale jak tanio możesz kupić to bierz.



I tak zrobilem
  
 
Cytat:
2016-02-02 23:27:01, pavlus pisze:
Kłopot w tym że w 1608 to chyba wszystko jest inne. Zdaje się że nawet miska nie pasuje z nowszych... Ale jak tanio możesz kupić to bierz.



Zasadniczo wielkich różnic konstrukcyjnych to nie ma - "na oko" silnik identyczny jak 1756 1592.
Z tym, że:
1. minimalna różnica w skoku (ergo - wykorbienie wału lub korby)
2. pompa wody jest taka sama - kwestia wentylatora umieszczonego na elektromagnesie - zakładam, że ze 115C pasuje idealnie zestaw
3. sworznie w tłokach są prasowane na ciepło
4. inna micha, wał (długość), czapka, UPG i takie tam...
Jak było tanio to bym to wsadził, odpalił i pojeździł do poważniejszej awarii - ale bez jakichś napraw i rozbierania bo to bez sensu - chyba, że dla nauki jak toto jest zdiełane albo do włoskiego 125.

  
 
ciecie podstawek resora 126p - ile mozna bezpiecznie i sensownie usunac ?
  
 
Cytat:
2016-02-03 10:00:42, Furiosus pisze:
Zasadniczo wielkich różnic konstrukcyjnych to nie ma - "na oko" silnik identyczny jak 1756 1592. Z tym, że: 1. minimalna różnica w skoku (ergo - wykorbienie wału lub korby) 2. pompa wody jest taka sama - kwestia wentylatora umieszczonego na elektromagnesie - zakładam, że ze 115C pasuje idealnie zestaw 3. sworznie w tłokach są prasowane na ciepło 4. inna micha, wał (długość), czapka, UPG i takie tam... Jak było tanio to bym to wsadził, odpalił i pojeździł do poważniejszej awarii - ale bez jakichś napraw i rozbierania bo to bez sensu - chyba, że dla nauki jak toto jest zdiełane albo do włoskiego 125.


Na oko to chłop w szpitalu umarł
Ad.1 Proszę Cię nie pisz że korby mają wpływ na skok...
Wał ma inny skok, ma też inne średnice czopów.
Niby pasują panewki z sohc'a ale nie zawsze mają otworki do natrysku w odpowiednim miejscu.
Ad.2. Nie jest, w 125a000 elektromagnes jest przykręcany co za tym idzie ośka ma gwint i stopień na którym sie ma oprzeć, w 132 na ośce jest nabita flansza pod kółko, w 115c elektromagnes jest nabity. Jest też jakiś figiel z uszczelką i otworkiem odpływowym ale nie pamiętam jaki. Aha pompy z kółkiem bez magnesu też się chyba nie dać założyć bez przeróbek bo odsadzenie jest inne
Ad.3 dokładnie co za tym idzie korby nie mają tulejek. Poza tym patrz 1.
Ad.4 takie tam jak pompa oleju Wałki mają wąskie krzywki, a cylindry sa nierówno rozłożone.




  
 
Cytat:
2016-02-03 11:29:06, bolec666 pisze:
ciecie podstawek resora 126p - ile mozna bezpiecznie i sensownie usunac ?



Ja uwaliłem jakieś 1,5cm i wszystko działało jak trzeba


Swoją drogą- ktoś odpowie na moje pytanie odnośnie opon 175/60 r13 w 125p na ats classic 7j?
  
 
Cytat:
2016-02-03 17:49:48, pavlus pisze:
Ad.4 takie tam jak pompa oleju Wałki mają wąskie krzywki, a cylindry sa nierówno rozłożone.



Pompa oleju wydaje mi się, że jednak jest taka sama. Przynajmniej w moim 1592 była takowa pompa z oznaczeniem 124.B.000.
Wałki w 1592 też mają wąskie krzywki

No te cylindry to już obrosły w niezłą legendę. Przerwa pomiędzy 2 i 3 jest po prostu większa. Ale nie jest to jakoś mega zauważalna różnica dla niewprawnego oka.