Krótki skręt w 2107 ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie do kolegów którzy obecni byli na zlocie naszych kolegów z Węgier, chodzi mi o to czy któryś z węgierskich kolegów miał właśnie krótki skręt w Ladnej 07 czy standardowy, a może ktoś z was słyszał czy jest to do zrobienia jesli tak to w jaki sposób, wiem że w maluchu nie z tym większego problemu a jak w Ladnej niestety nie wiem a rzecz to przydatna na rajdach, bo brak wspomagania daje się we znaki przy szybkim kręceniu
  
 
no właśnie też sie nad tym kiedys zastanawiałem bo jak oglądam te onboardy to oni podczas "boków" nie kręcą jakoś strasznie a przecież koła sie dość mocno wychylają
  
 
Totez wlasnie dlatego nasunelo mi sie to pytanie bo rozwiazanie to znacznie ulatwiloby mi jazde w warunkach rajdowych podejrzewam ze oni moga miec inna przekladnie kierownicza tylko jaka jej cena wole nawet nie myslec
  
 
2003-12-16 19:02:04, kornat pisze:
podejrzewam ze oni moga miec inna przekladnie kierownicza tylko jaka jej cena wole nawet nie myśleć


Może być tak, że to jakaś adaptowana do łady przekładnia od innego auta ...Wtedy cena nie będzie straszna.
  
 
Sprawa wymaga głębszego przeanalizowania bo ja bymbył zainteresowany zaadoptowaniem takowego rozwiazania do mojej 07
  
 
Witam! Robiłem takie rzeczy w maluszku...posiadaczem Łady jestem od niedawna, więc jeszcze tego nie próbowaliśmy ale napewno poruszymy ten temat. Słyszałem kiedyś o zaadoptowaniu Fiatowskiego wspomagania układu kierowniczego, ale niestety nic więcej na ten temat nie wiem
  
 
Tez slyszalem iz mozna wrzucic wspomaganie ale wiaze sie to ze zmiana przekladni kierowniczej na ta przystosowana do wspomagania ja rowniez nie znam szczegolow ale czy aby bylo wspomaganie przekladnia nie musi byc listwowa bo jak tak to zupelnie nie wiem jak to przeszczepic do lady
  
 
niby dlaczego listwowa przecież są przekładnie ślimakowe ze wspomaganiem ( fiat 132, polonez, mercedes itp) myślałem niedawno nad tym żeby od poldka albo 132 ale jest jeden problem przekładnia jest przykręcona w tamtych autach od drugiej stony podłużnicy jakoś dziwnie i to już na dużo przeróbek i wycinania blach jak dla mnie
  
 
Do tego wspomaganie Poldka dziala conajmniej dziwnie. Mam wrazenie, ze ono prawie wcale nie odbija po skrecie.
Ciekawe czy da sie przeszczepic elektryczne od Punciaka?
Jasiu
  
 
Cytat:
2003-12-16 21:09:45, Grzegorz2107 pisze:
Może być tak, że to jakaś adaptowana do łady przekładnia od innego auta ...Wtedy cena nie będzie straszna.



napewno nie - nie przeszłoby to na badaniach przed rajdem
  
 
No właśnie dlatego ciekawi mnie to bardzo, a może ktoś z was ma kontakt z naszymi kolegami z Węgier?? Może oni beda znali odpowiedź na to nurtujące nas pytanie
  
 
Witam, temat już kiedyś przerabialiśmy, ach ta wyszukiwarka,
przekładnia od Poldka, pasowałaby od ANGIELSKIEJ wersji
ja natomiast mysle o czymś innym, ogladałem kiedyś listwę zębatą od Mirafiorki, chyba dałoby się ją zaadaptować do Łady, przecież Mirafiorka miałą pierwotnie ślimaka, i ma tez napęd na tył, podobnie rozmieszczony silnik i skrzynie biegów, trzewba by tylko zbodować łączniki do podłuznic, by ją zamocować, prawdę powiedziawszy, to moje przymiarki do wspomagania kierownicy i drążka tylniego stabilizacyjnego, przerwałą kiepska pogoda, i chyba temat poczeka do wiosny
  
 
Też myślałem nad elektrycznym bo mam takowe z całą kolumną od punto ale tu to już są niesamowite problemy centralki bajery itp. to to raczej w ogóle odpada takie wspomaganie potrzebuje wiele informacji z centralki jak np prędkość auta, nap ładowania a żeby było weselej wszystkie informacje są pobierane z centralki wtrysku poprzez tzw. sieć CAN czyli elektroniczny zapis danych.
Także z tym to lipa na całego.
Ale jeszcze może kiedyś pomyślę jak to oszukać i jak się da to podzielę się spostrzeżeniami
  
 
Hmmm... a może by tak skrócić ramię na zwrotnicy albo wydłużyć/dobrać dłuższe ramię w przekładni ? Tylko że wiąże się to już z ingerencją w strukturę materiału
Pozdro.

  
 
żeby poleprzyć sobie troche skręt odciąłem zdeszaki z wachaczy dolnych o które zapiera się śróbka dolna zacisku h-ca poprawia to nieznacznie promień śkrętu tyle że potrafi niszczyć osłonki na gałce bo wtedy ona jest ogranicznikiem skrętu