Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mkee SYMPATYCZNY GOŚĆ lada 2105 bochnia | 2003-12-10 15:22:55 wymien koncowy na jakis sportowy(cena od 120 zl)auto bedzie sie lepiej wkrecalo na obroty. |
Janusz-Mendrala ŁADZIARZ Lada 2107 & XM3.0V6 Kraków | 2003-12-10 15:26:25 w f-mie Miechael mozna kupic sportowy tlumik do Lady! Pasuje bez problemu.
Jasiu |
OSS SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Szczecin | 2003-12-10 17:19:19 a ja mam końcówke z nierdzewki za 8 pln i pare dziorek porobionych wokolo obciętej oryginaalnej rury.... dzwięk jest super a co do osiągów to czuc bardzo subtelną ruznice...
Pozdr OSS |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-12-10 18:44:25 Dobry wydech to sztuka... Niejeden zainwestował kupę szmalu i nic nie uzyskał. Ja założyłem przelotowy Ultera i dało się odczuć większą elastyczność na niskich obrotach. Nie mam tego efektu zmierzonego w żaden obiektywny sposób. Po prostu to czuję. Oceniam wielkość tego efektu na 0,5% mocy....
Nie oczekiwałem zresztą cudów . Musiałem wymienić to wymieniłem od razu na ambitniejszy. Strumienica to gadżet dla początkujących miłośników tuningu. Świetnie się sprawdza w autach wyposażonych w katalizator. Po wywaleniu katalizatora strumienica wstawiona w jego miejsce podnosi moc o kilka koni, ale nie poprzez swoje cudowne właściwości lecz po prostu przez usunięcie przeszkody jaką był wcześniej katalizator. Dlatego w starych samochodach( bez katalizatora) strumienica nie da żadnego pozytywnego efektu. I miał rację ten co Ci to powiedział |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-10 19:13:03 Co do tlumika, to tak jak juz przedmowcy wspominali, jest to super trudna sprawa-zrobic to dobrze, a nie tylko zeby glosno bylo!
JA, jak i pare innych osob(rowniez z naszego klubu) uwazam ze w seryjnym silniku, nie ma po co stosowac nieoryginalnego wydechu- no chyba ze ktos lubi zeby go bebenki uszne bolaly w trasie. Nie bede sie zbytnio rozwodzil dla czego tak sadze, wystarczy w skrocie(tak mysle) 1) oryg tlumik jest obliczony do tego wlasnie auta, tak aby spaliny ani zbyt szybko nie wychodzily ani zbyt wolno(bzdura wielka sprzedawcow czesci tuningowych pt" im wiekszy wydech np. 100mm, tym lepiej!- gownoprawda) 2) tlumiki ponoc sa tak obliczone ze ich rezonans jest zgrany z cala reszta, co raczej trudno osiagnac np, zmieniajac sam koncowy tlumik) Mysle tu ze jednak granica pomiedzy zbyt wolnym "wydalaniem" spalin, a zbyt szybkim jest gruba, i mozna cos pokombinowac tutaj! Wiem ze srednica tlumika zgrywa sie z modyfikacjami silnika- w tym glownie ze zmianami walka rozrzadu. I tak, o ile mnie pamiec nie myli, walek 300 st. wymaga 50mm srednicy wydechu. Zreszta co ja sie bede wysilal, ktos juz to zrobil za mnie w Ladzie- Link http://www.ladaclub.hu/tuning/tuning_kipuff_z_en.html Wydech Mysle ze najsensowniej jest zalozyc CALY system tlumikow przeznacozny do tego wlasnie auta! |
pawel_krakow | 2003-12-10 21:44:04 No i słusznie-bo nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś
Do rajdowego silnika też bym dobierał wydech , ale seria - najlepiej chodzi na serii- paweł |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-12-10 21:48:54 Rura 60mm to sporo. Ale może tak ma być? Ja mam 50mm, kolektor 4-2-1 i zanim założyłem przelotowy tłumik to był ten układ mierzony na hamowni u Świątka i dało to wzrost mocy o ok. 2 KM...Przy czym wydech był zaprojektowany z wykorzystaniem odpowiedniej wiedzy i wzorów. Oczekiwałem wzrostu o ok. 10%...tym bardziej, że dowiedziałem się , ze najistotniejsze w wydechu jest to co zaraz za silnikiem. Rodzaj tłumika jest drugorzędny. Spaliny w tłumiku są już dość spowolnione i odetkanie samego końca niewiele zmienia. W takiej sytuacji z całą pewnością wydaje sie rozsądne pozostanie przy seryjnym wydechu. Jednak kiedy silnik jest " dłubnięty " to żal go dławić zwykłym tłumikiem i cienkimi rurkami... |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-10 22:08:10 http://www.ladaclub.hu/tuning/tuning_kipuff_z_en.html
Proponuje sie zastosowac do powyzszego - ci co to napisali- NA PEWNO maja za soba serie prob, bledow i WIELKIE doswiadczenie. A owszem- fabryka na pewno masakruje wszystko- u mnie np. byl zatkany prawie w polowie kanal ssacy- uszcelka |
Mirek-Rally Łada 2105 Rybnik | 2003-12-10 22:39:40 Super kolektor wydechowy znajduje sie na zdjeciach z linku...moim skromnym zdaniem najważniejszy jest sam kolektor wydechowe i z doświadczenia wiem, że najlepiej spełniają swoje zadanie dobrze wymierzone i wykonane rurki w systemie 4-2-1, jest taki pokazany na jednej z tych fotek, przy czym wykonanie musi być naprawdę profesjonalne. Zamawiałem kiedyś chłopaczkowi taki kolektor do Rekorda 2200, wszystko wyglądało pięknie, niestety po odpaleniu motoru i zmierzeniu go na hamowni okazało się, że seria jest znacznie wydatniejsza a kolektor osztował go 600 zł! Dlatego dużo mniejszym kosztem można odpowiednio wypolerować i przygotować własny, seryjny kolektor a efekt będzie murowany! |
stasio łada samara wrocław, zawiercie | 2003-12-11 00:24:33 jak można lepiej przygotować i własny seryjny kolektor |
Mirek-Rally Łada 2105 Rybnik | 2003-12-11 11:25:19 Postaram się w miarę czytelnie to wytłumaczyć...Zacznijmy od tego, że seryjny kolektor zazwyczaj jest tak odlany, że kółka wylotu z głowicy nie zawsze pokrywają się z kółkami jakie zostały odlane w kolektorze, nie zawsze są to nawet kółka a owale (tak chyba najłatwiej to wytłumaczyć). Można wtedy za pomocą różnych nakładek na wiertarkę (najlepiej stołową) poszerzać otwory kolektora w ten sposób by pokrywały się z wlotami głowicy...ufff nie wiem czy będzie to zrozumiałe. Nie można za dużo zebrać by ścianka kolektora nie była na tyle wąska,że po rozgrzaniu może pęknąć! Kolektor jest żeliwny, więc jego wnętrze jest porowate (dlatego w rajdówkach stosuje się kolektory rurowe, bo rurki są gładkie i możne je doginać) dlatego należy na ile to możliwe szlifować go papierami tak by zniknęła porowatość i stał się on gładki, to bardzo czasochłonne zajęcie. Dzięki temu na ściankach kolektora nic się nie osadza, przez co przepustowość jego jest większa....myślę, że tak po krótce to wyjaśniłem, chociaż nie dla wszystkich będzie to przejżyste. Starałem się jak mogłem... |
mkee SYMPATYCZNY GOŚĆ lada 2105 bochnia | 2003-12-11 14:44:05 hello taka firma "michael"co produkuje wydechy ma w swojej ofercie wyczynowy kolektor do 2105.2107 cena 1000zl wraz z montazem,modyfikacja zabiera ok. 3 dni pozdrawiam mkee |