Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-20 00:26:42 Witam.
Dla zniecierpliwionych! Chce was powiadomic wszystkich,(tych zainteresowanych) ze wlasnie przed chwila wrocilem do domu, moja lada, ktora przez ostatnie 3 miesiace(albo dluzej) bo raczej nie krocej, byla poddana remoncikowi, wraz z tuningiem silnika!!! Trwalo to dosc dlugo- no ale ja mechanikiem nie jestem! Chociaz w tym momencie to moze i tak Po tym co przeszedlem z lada Jedno jest pewne- jest zasilana z dwoch podwojnych gaznikow, i ma moc!!! O reszcie mozecie przeczytac na stronce klubowej- tuning fleszer 40 dhla-albo w profilu moim. Na razie krece ja ponizej 3000 obrotow, i kazdy zakret biore bokiem- trzeba dodac ze jest mokro, ale nigdy wczesniej nie mialem takiej mocy!(opony 205) - niech sie wypowiedza ci co juz czuli i widzieli. Ciekawi mnie co bedzie jak ja zakrece do 6600- max obroty max powera. No ale to jak sie dotrze! Znawcy mowia ze spokojnie moge krecic do 8000 tak tak - odchudzanie elementow robi swoje! Zobaczymy jak dlugo to wszsytklo pozyje- czas pokaze. Spalania nawet nie proboje sobie wyobrazic- pewnie duze - albo bardzo duze! Wszystkim tym co chca zrobic to samo u siebie - polecam juz uczyc sie cierpliwosci- zaopatrzyc sie w niezly garaz(ja tak pol na polu pol w blaszaku) i miec jednak zaplecze z kasa! A no i miec inny srodek transportu do jazdy po czesci Troche danych: 1.6 ccm, "plywajace" tloki stopien sprezania 1: 11 i troche cisnienie w cylindrach 14,5 ( ale przy moim waku i tak jest zanizone) Moc- bo to zapewne wszystkich ciekawi- nie wiem jaka- i nie chce bajerowac nikogo ile ma koni. Powiem tak - uklad tlokowo korbowy zostal wykonany zgodnie z zaleceniami p.inz Jana Czecha wg. ktorego auto powino osiagnac moc okolo 120-140 Km. Reszta zostala wykonana w.g zalecen Znajomych z Wegier wg. ktorych moc szacowana jest na 110 Km-tylko ze oni przyjeli standardowe wykonanie ukladu korbowo tlokowego-czyli z mniejszym cisnieniem co ciagnie za soba mniejsza moc. Ja sie bede cieszyl jak bedzie 100km. Pozdrowienia! [ wiadomość edytowana przez: Krzysztof-Fleszer dnia 2003-12-20 00:32:22 ] |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-12-20 00:35:15 Witam
Krzysztof - gratulacje, czekam na dalsze relacje, sam się przymierzam do czegos takiego, ale na razie troszke z kasa i z czasem krucho... |
misiekns ŁADZIARZ Lada Samara / PF 126p Nowy Sącz | 2003-12-20 00:44:23 Fajna sprawa - gratuluje przede wszystkim pomyslu i cierpliwosci Pozdrawiam ! |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2003-12-20 01:23:57 No w końcu się doczekałem zobaczymy myśle po zimie czy warto inwestować w przeróbkę silnika czy też w silnik DOHC mam nadzieję że dożyje twój i mój przez zime |
Mirek-Rally Łada 2105 Rybnik | 2003-12-20 09:53:28 Gratuluję!!! Bardzo chciałbym już od stycznia rozpocząć budowę czegoś podobnego, mam nadzieję, że będę mógł liczyć na Twoją pomoc!!! |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-20 10:44:39 Pewnie ze tak! Pomoc jak najbardziej.
Aha- no, mam nadzieje ze silnik wytrzyma i przystawimy go do 2.0 p.s nie jest to rzecz latwa |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-12-20 14:45:24 Ciesze sie, ze ci sie w koncu udalo. Caly czas sledzilem calosc na liscie anglojezycznej. Moze chociaz uda ci sie nakrecic jakis filmik, co by pokazac jak to chodzi, jak wyglada i jak zwija asfalt!!!!
Pozdrawiam i caly czas tyszymam kciuki i gratuluje! |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-12-20 15:00:25 Witam
Krzysiek, a jak osiągnąłeś te 1600 cm?.. jaki silnik był bazą wyjsciowa?.. 1300, czy 1600?. jakich uzyłes tłoków i korbowodów? jakie jeszcze zmiany w silniku?.. |
Góral (M) Loża Szyderców Opel Meriva A Helmond | 2003-12-20 15:06:16 Krzyś, pochwal się jeszcze kosztami tej przeróbki i może jakiś filmik z jazd... |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-20 20:37:51 TAk jest- baza silnik 2103- 1500ccm- wiertniety do 1600ccm
Tloki 79 z silnika 1300 -79 oryg lada. Korby mozna uzyc te same- choc zaleca sie wymiane celem unikniecia urwania Koszt nie tak duzy. Ja zastosowalem odchudzne korby na "plywajace" tloki. _ czyli musialem moje tloki przerobic na "plywajace" - wstawienie krotszego sworznia + dorabianie zamkow na zawleczki. Zmiany w silniku? wszelakie Inne oszlifowanie walu korbowego, inne oszlifowanie cylindrow- celem zwiekszenia cisnienia. Do tego blok przeszedl modyfikacje, celem zwiekszenia stopnia sprezania(praiwe moglbym juz rope lac) Modyfikacje glowicy- ale niektore niezbyt madre- np. planowanie Wycinane kolo zamachowe(odchudzone ale nie toczone, a wycinane) i wywazane dynamicznie!!! Modyfikacja miski olejowej... walek inny... gaznik, hmm teraz to gazniki... No zreszta gdzies w profilu cos jest moim, no i na stronce! Polecam przesledzic archiwum na forum Autolada! Filmu na razie nie budjet kamery niet - moze kupie sobie- a na razie to nawet pozyczyc nie ma gdzie- no, mozna by kogos wynajac do fimowania, ale ja nie chce wesela krecic Koszt??? o kurwa (lepiej to wyciac) poczytajcie w watku silnik z lady w fiacie - z tym malym mankamentem ze trzeba doliczyc tam cene przerabiania tlokow, wycinania kola , sportowego walka, kolyski przerabianej na walek, kola rozrzadu specjalnego nastawnego, gaznikow, nowych dysz do gaznikow.. itd itd. Powiem tylko ze lista dodatkow kosztowala wiecej Swiec, aparatu zaplon oleju filtorw... i td itd niby nic a kasa leci... a lac byle jakiego oleju sie nie da, a nie mowie juz o paliwie- only 98!!! |
magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-20 20:42:37 Fleszer!
możesz mi wytłumaczyć co to znaczy "pływające" tłoki?? bo tyle jeszcze nie wiem wyczytałem,że krótsze sworznie i wstawienie zamków na zawleczki. ale co to daje w praktyce?? [ wiadomość edytowana przez: magik dnia 2003-12-20 20:43:47 ] [ wiadomość edytowana przez: magik dnia 2003-12-20 20:44:24 ] |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2003-12-20 21:19:49 są mniejsze opory to daje - sworzeń nie siedzi sztywno w korbie tylko takze w niej sie kręci - można bezpieczniej kręcic na wyzsze obroty.
Autko napraaawdę jeździ - jeździliśmy wczoraj z fleszerem bokiem nie przekraczając 3tys obrotów a wtedy zaczyna ciągnać dopiero ! zobaczymy co będzie po dotarciu ! a ten ODGŁOS 2ch gaźniczków !!!! trza będzie to zgrać do mp3 |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-21 01:03:11 "plywajace" tloki- tak jak napisal Konrad.
Poprostu standartowo w ladzie, sworznie sa wsadzane na gorace, i kreca sie tylko w tloku- a w korbie nie. Moje "plywaja" bo kreca sie i w tlou i w korbie- do tego trzeba miec specjalne korby... |
adam2106 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 480 turbo mysłowice | 2003-12-21 11:13:21 ech,a ja myslalem ze standardowo to sworznie sa na sztywno w tlokach (wprasowane na goraco) a kreca sie w korbowodach do tam sa panewki ale coz...... |
kornat SYMPATYCZNY GOŚĆ BMW e-39 530d Wrocław | 2003-12-21 17:59:20 Zaraz zaraz czegos tu nie kumam jak dales tloki od 1300 do 1500 i uzyskales 1600??? czy wiekszej pojemnosci nie uzyskuje sie przez wieksza srednice tloka???No chyba ze jestem w bledzie to niech mnie ktos z niego wyprowadzi!!! dzieki |
kornat SYMPATYCZNY GOŚĆ BMW e-39 530d Wrocław | 2003-12-21 18:03:04 Sam pytam i sam odpowiadam chyba chodzi o skok tloka dobrze rozumuje??? 1500 ma mniejszy tlok a wiekszy skok, czyli dales tloki od 1300 a korby od 1500 i tak wyszlo 1600 czyz nie tak?? |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-21 18:24:18 w rzeczy samej
oryg 1500 - duzy skok, male tloki oryg 1300 - maly skok duze tloki oryg 1600/nieoryg 1600 (wiercone z 1500) - duzy skok duze tloki Nie chce byc inaczej. Ale nie ma co - ponoc silniki 2103 (czyli oryg 1500) mozna wiercic i na 82!!! No ale to jest cholerne ryzyko, zwlaszcza ze pod tuleje wierci sie do 80! - a to podobno juz maks! |
Bastek-Krakow SYMPATYCZNY GOŚĆ Samara Kraków | 2003-12-21 18:55:31 tylko troszke sprostuje formalnie - nie wabi sie to "pływające tłoki" - tylko "pływające sworznie" - no w końcu to sworzeń sobie pływa w korbie i tłoku |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-12-21 20:03:48 Dzieki- wiesz ze ja fachowcem nie jestem
Jak zwal tak zwal - wazne ze spelnia role! No ale moze sie naucze przynajmniej jak to nazywac! |