Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-12-21 11:06:59 Czyli instalkę masz zwykłą, podciśnieniową. Mikser możesz zmienić na rurkowy (nie wiem, czy taki występuje do Toyki - będzie wchłaniał więcej gazu, ale poprawi dynamikę - spalanie jak u mnie ), uważaj ze stożkami i innymi poszerzeniami dolotu - auto może nie chcieć jeździć |
_Grzesiek_ Corsa B , był Senato ... Szczecin | 2003-12-21 16:22:37 Hej!
Piter , masz jakieś wiadomości na temat rurkowego systemu dolotu gazu? Zdjęcia , opisy itp. ? [ wiadomość edytowana przez: GregD dnia 2003-12-21 16:23:06 ] |
DamianSz LPG User OPEL OMEGA B FL 2,5 ... Kędzierzyn - Koźle | 2003-12-22 12:24:37 Greg tu był taki wątek kompendium wiedzy o LPG tam poszukaj może coś znajdziesz. |
kasztan LPG User Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2003-12-23 15:48:53 W rzeczonej książce jest taka rurka opisana i nazwali to "układ kompensacyjny". |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-12-31 19:42:29 Tak kompensacja jest dobra pod warunkiem ze ilosc podawanego powietrza jest proporcjonalna do ilosci wymuszonego gazu.Takie male dynamiczne doladowanie,tylko nalezy miec jakas stala kontrole nad skladem mieszanki bo mozna sobie cos przegrzac jezeli mieszanka bedzie zbyt uboga a przy duzych predkosciach trudno wuczuc taka sytuacje. |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-04 01:50:52 mikser rurkowy występuje chyba tylko do poloneza. W życiu bym tego nie załozył. Zasłania toto 1/4 przelotu samym korpusem przed gaźnikiem i ok 1/5 w samej gardzieli. ZAAAjebista zwężka...
A jeśli ma to być sama rurka, to bez zwęzki bedzie trudno uzyskać jakieś podciśnienie sterujace reduktorem, a o stabilnym sterowaniu juznie wspomnę. (problemy poruszane w watku Kto z Was przerabial mixer do gazu?) Proponuję mikser palnikowy, średnice palników nie mniejsze niż średnice gardzieli w gaźniku (ew. gardzieli w urz. wtryskowym). Można popróbować z doładowaniem dynamicznym, ale do tego jest konieczna kompensacja no i samo doładowanie niewiele daje. Ale ziarnko do ziarnka... Warto podłaczyć sie pod sondę lambda i mieć na bieżąco skład mieszanki - to pozwala na kontrole i ułatwia regulację w inst I generacji. [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2004-01-04 02:13:53 ] |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-04 21:03:32 Olo-zle kojarzysz mikser rurkowy.nam chodzi o mikser soniczny czyli zwezke Venturiego z wprowadzona rurka zamiast palnika pierscieniowego.Rurka moze byc wprowadzana prostopadle do oci mixera albo moze byc pochylona pod pewnym katem w kierunku przeplywu gazu.Rurki jako rurki to sa dobre do starych gaznikow i nie smiej sie z takich rozwiazan bo bylo nawet dobrym rozwiazaniem w niektorych modelach gaznikow. |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-05 09:45:40 nie wiem czy dobrze zrozumiałem definicję miks. sonicznego... Jest to zweżka V. a w jej najmniejszym przekroju jest wyprowadzony koniec rurki - przostopadle lub zgodnie z kierunkiem przepływy - napisałem to samo wiec sie zgadzamy
Dobra - jeśli wylot rurki jest prostopadle do kier. przepływu to przypomina zasadą działnia miks. palnikowy. A jeśli zgodnie z kier przepływu (czyli wyprowadzona do gardzieli) to chyba rurka blokuje troche przepływ powietrza. Jeśli jej koniec wypada w najmniejszym przekroju zwężki (bądź w gardzieli gaźnika) to juz na pewno przekrój jest jeszcze mniejszy. Moje doświadczenia z rurkami ograniczają sie do miksera do gaźnika w polaju - jak dla mnie tragiczne rozwiązanie. Tam to były zwykłe rurki wprowadzone w gardziele (czyli też zwężki V.) dodatkowo zamocowane w korpusie który zasłania 1/4 przelotu. Jeśli masz jakieś zdjęcia miks. SONICZNEGO to poproszę. Bo moze jest coś co przeoczyłem... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-05 16:18:57 Trudno mi rurke doprowadzajaca gaz do silnika nazwac mixerem.Wiem o czym piszesz bo widzialem kiedys u kumpla podobne rozwiazanie.Tam faktycznie rurka byla mocowana do pierscienia ktory zastepowal tradycyjna zwazke,podnoszac nieco podcisnienie w gazniku.Mialem kiedys BMW rekina i gazownicy zalozyli mi wloski mixer przeznaczony specjalnie do mojego gaznika.Robilem cuda zeby ten silnik chodzil poprawnie i nie palil jak smok.Szukalem holenderskiego mixera ale bez efektu.W koncu zalozylem same rurki bez dlawienia i chodzil silniczek jak nigdy.
Niestety nie mam zadnego zdjecia mixerka z rurka.Rura wystaje nie na samym przewezeniu tylko w pewnej odleglosci za nim.Dlatego nie stanowi dodatkowego elementu ktory blokuje przeplyw powietrza a jedynie wytwarza zawirowanie poprawiajace wymieszanie sie gazu.Robiac taki mixerek trzeba sie liczyc ze zrobieniem wiekszej srednicy gardzieli niz w porownywalnym mixerze z palnikiem pierscieniowym. |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-05 23:28:13 oki - chyba juz wiem jak wygląda miks. soniczny. W :poemacie n.t. gazu" był schematyczny rysunek. Tak coś czułem że gdzieś czytałem o nim...
Właściwie zasada działania jest jak palnikowego (i każdego innego - wzrost prędkosci przepływu->miejscowy wzrost podciśnienia->i tam wylot gazu) ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-07 21:21:29 Dla dodatkowego poprawienia dynamiki autka mozna zwiekszyc kat wyprzedzenia zaplonu.Poprawi to efektywnosc spalania gazu i zwieksza sie elastycznosc na niskich i srednich obrotach.Jezdzilem juz z zaplonem wyprzedzonym o 22* przy fabrycznym punkcie zaplony na 10*.Nie polecam robic tego przy silniku bez czujnika spalania stukowego.Wystarczy podkrecic zaplon dodatkowo o 5-6 * a roznica na pewno wystapi. |
OLO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-08 12:47:14 Ja zauważyłem ze silnik nie chodzi lepiej przy przyśpieszeniu zapłonu. Badałem swojego na ustawieniach 15, 12, 10, 7, 5 i najfajniej chodzi na 7.
Jak miałem silnik 1.5 AB to optimum było od 5-7 - czyli tyle co fabryka podała. Granicą było dla mne spalanie stukowe minus 2-3* Jeżdze cały czas na LPG i nie zauwazyłem aby pzyśpieszenei zapłonu dawało jakieś rewelacyjne wyniki. wręcz przeciwnie. Spalanie stukowe co prawda nei występuje, ale słyszę ze silnik jest przyduszany. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-08 15:53:05 Olo-jesli podczas regulacji zaplonu silnik sie dusil to widocznie kreciles nie w te strone co potrzeba.Kazdy silnik powinien zareagowac pozytywnie na przyspieszenie zaplonu.opoznienie powoduje spadek obrotow i duszenie. |
carinus LPG User Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-01-08 19:30:11 nad zakupem wariatora tez myslalem bo to jest dobre rozwiazanie.Nad podwojnym dolotem to radze sie zastanowic czy jest sens robic cos takiego.Proponuje zrobic jednak duza gardziel mixera i jezeli beda problemy z zassaniem gazu wstawic regulowany dlawik.Na wlasnym przykladzie widze ze powiekszenie gardzieli z 36mm na 51mm nie spowodowalo problemow z zasilaniem i zanikla roznica w osiagach miedzy gazem a benzyna.srednica 51 jest tylko wynikiem tymczasowym.Jezeli kalkulacja zalozenia wtryskiwaczy gazu okaze sie zbyt kosztowna powieksze gardziel mixera do pelnej srednicy dolotu 62mm.pomoze mi w tym zrobienie kompensacji.Szkoda ze nie mozemy sie spotkac bo wtedy pokazalbym jak to wyglada i chodzi. |