Brak iskry - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-07-20 13:01:42, RX pisze:
Jak sparwdzic ta cewke w aparacie zaplonowym? Bo nowa kosztuje 60 zl i nie usmiecha mi sie kupowac jej jak to nie to.


Najprostszym miernikiem za 20 zl - sprawdz rezystencje (opornosc) powinno wyjsc cos kolo 1400
  
 
Witajcie,

Pomiar oporności cewki moim zdaniem nie wiele wniesie. Jeśli chcesz ją sprawdzić to ją podmień. Coś złego dzieje się w obwodach zapłonowych pod wpływem temperatury: albo nagatywnie działa ona na któryś z przewodów (izolację) albo na elektronikę (np. zimne luty w module zapłonowym). Obejrzyj dokładnie - ale bardzo dokładnie - wszystkie przewody zwłaszcza w miejscach gdzie mogłyby być podatne na działanie wysokiej temperatury.
Usterka paskudna w lokalizacji nawet dla wytrawnych elektryków samochodowych. Kiedyś na jednym takim CARO GSI z podobnym objawem (gasł silnik do czasu ostygnięcia po przejechaniu ok. 10 km) "wymiękły" wszystkie białostockie serwisy DAEWOO. Pomogła dpiero wymiana całej instalacji elektrycznej.

Życzę powodzenia.
vper
  
 
Cytat:
2006-07-20 13:01:42, RX pisze:
Od czyszczenia i wymiany zielonego zaczelismy walke.



Przeciez wyraznie pisalem o KOPULCE ROZDZIELACZA i CZARNYM kabelku w jego srodku. Nie wspomnialem nawet o zielonym, bo przeciez juz pisales wczesniej, ze sprawdzone i nowe. Przeczytaj moj post raz jeszcze, tym razem dokladnie.

Cytat:
Jak sparwdzic ta cewke w aparacie zaplonowym?



A podobno podmieniales tez i cewke... Jak nie dzialalo na sprawnej to nie cewka.
  
 
Cytat:
2006-07-21 00:35:28, DooMinick pisze:
A podobno podmieniales tez i cewke... Jak nie dzialalo na sprawnej to nie cewka.



Podmieniał cewkę zapłonową, tą od wytwarzania WN. A teraz się pyta o cewkę w aparacie == generator inpulsów, zwany też (niezupełnie poprawnie w polonezie według elektroników) generatorem Halla.
  
 
Cytat:
2006-07-21 12:32:51, Cyneq pisze:
Podmieniał cewkę zapłonową, tą od wytwarzania WN. A teraz się pyta o cewkę w aparacie == generator inpulsów, zwany też (niezupełnie poprawnie w polonezie według elektroników) generatorem Halla.



Nie wiem jak jest w PN, ale sprawdzajac to w AR, wypialem kabelek z modulu, wpialem sie w miernik, ustawilem na tester zwarcia (piszczyk) i zakrecilem rozrusznikiem. Jak dziala to 2 pisniecia na obrot walu. Jesli w PN jest czujnik halla, to wtedy trzeba ustawic woltomierz i badac czy podaje impulsy napiecia.
  
 
Panowie mam taki problem miałem stłuczkę autem ale to nie ma znaczenia bo po niej na drugi dzień byłem na warsztacie i z powrotem i śmigał. Postał około tygodnia i nie mogę go zapalić okazuje się że nie ma iskry. Iskra nie wychodzi z cewki WN zmieniałem cewke i dlej nie ma tej iskry. Co to może bvć
  
 
panowie problema polega na tym (ja zakładałem post) że auto stało tydzień i straciło iskre. podmieniałem cewkę na sprawną i dalej nic. Mam pytanko czy to moduł czy chodzi o wysterowanie z aparatu zapłonowego?
  
 
A co z cewką w aparacie zapłonowym?
  
 
Juz chyba wszystko masz opisane co sprawdzic i jak, wiec zadawanie pytania, co sie zepsulo jest raczej nie na miejscu, rownie dobrze mozesz sie spytac wrozki. Miernik w lapki i po kolei wszystko. Skoro WNki masz nowe, zielony tez, auto nie zagadalo na innych cewkach i modulach to wina na 99% jest w aparacie zaplonowym. Po raz ostatni juz pisze, zeby zdjac kopulke, wyczyscic dokladnie od srodka i zamontowac, a nastepnie sprawdzic pod palcem czarny kabelek do kondensatorka i generator Halla sposobami juz opisanymi.
  
 
Cytat:
2006-07-28 03:41:05, DooMinick pisze:
[ciach] Po raz ostatni juz pisze, zeby zdjac kopulke, wyczyscic dokladnie od srodka i zamontowac, a nastepnie sprawdzic pod palcem czarny kabelek do kondensatorka i generator Halla sposobami juz opisanymi.


generator halla ? w aparacie Fso ? Cos pomyliłes. Tam jest cewka i magnes z 4 biegunami. obracające sie pole magnetyczne wewnątrz cewki wytwarza napiecie na niej. Są 4 bieguny odpowiadające 4 cylindrom sinika - i bieguny krecąc sie wewnątrz cewki wytwarzają impulsy.
Halla to ma VW np w aparacie. Miernikiem ciezko cokolwiek sprawdzic, gdyz ma on układ wewnętrznego formowania impulsów zanim trafi sygnał do modułu. Jest szczelina przez którą przesuwa sie 4 metalowe ramiona. kazde przejscie przez szczeline wytwarza impuls. Ma on amplitudę ok 2.5 V i slicznie mozna to oglądac na oscyloskopie. Ale miernik to Ci smieci pokaze. Przynajmniej taki w cenie do 150 zł
  
 
Cytat:
2006-07-28 07:19:06, Ramzes_II pisze:
generator halla ? w aparacie Fso ? Cos pomyliłes. Tam jest cewka i magnes z 4 biegunami. obracające sie pole magnetyczne wewnątrz cewki wytwarza napiecie na niej.


magnes z 4 biegunami? w znanym nam świecie Fso? Chyba coś pomyliłeś. Pole magnetyczne sie nei obraca tylko wiruje.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-07-28 07:39:00, OLO pisze:
magnes z 4 biegunami? w znanym nam świecie Fso? Chyba coś pomyliłeś. Pole magnetyczne sie nei obraca tylko wiruje.


Czepiasz sie szczegółów. BLEEEEEEE !
  
 
ok dzięki zamykam temat
  
 
Cytat:
2006-07-28 07:19:06, Ramzes_II pisze:
generator halla ? w aparacie Fso ? Cos pomyliłes. Tam jest cewka i magnes z 4 biegunami. obracające sie pole magnetyczne wewnątrz cewki wytwarza napiecie na niej. Są 4 bieguny odpowiadające 4 cylindrom sinika - i bieguny krecąc sie wewnątrz cewki wytwarzają impulsy. Halla to ma VW np w aparacie. Miernikiem ciezko cokolwiek sprawdzic, gdyz ma on układ wewnętrznego formowania impulsów zanim trafi sygnał do modułu. Jest szczelina przez którą przesuwa sie 4 metalowe ramiona. kazde przejscie przez szczeline wytwarza impuls. Ma on amplitudę ok 2.5 V i slicznie mozna to oglądac na oscyloskopie. Ale miernik to Ci smieci pokaze. Przynajmniej taki w cenie do 150 zł



Kiedys gdzies slyszalem, ze PN ma Halla, ale nie bylem tego pewny i kilka postow wyzej napisalem, ze nie wiem, oraz jak sprawdzalem ja w AR, ktora daje zwarcie na modul (przynajmniej miernik za mniej niz 150zl, ba, za mniej niz 50zl, a wrecz za mniej niz 20zl) pikal 2x/obrot walu po wpieciu w ten kabelek z aparatu do modulu. U siebie nie bawilem sie w te klocki bo mam niestety stykowca ze 125p, a awarie jakie widzialem w bezstykowcu FSO to wlasnie zawilgnieta kopulka i padniety czarny kabel pod plalcem w aparacie.

Swoja droga Hall jest chyba bardziej odporny na przeklamania, bo na cewce to moze sie czasem z byle powodu cos wyindukowac, a na plytce trudniej...
  
 
Cytat:
2006-07-19 15:51:25, road_runner pisze:
Identyczne objawy mialem jak padla cewka ale ta w aparacie zaplonowym


Trafiony zatopiony ceweczka padla, po wymianie dziala wszystko jak poprzednio. Dzieki za rady