Silnik mi wystrzelił :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wczoraj zaliczyłem małego dzwona który bedzie mnie kosztował 150zł u lakiernika a dzisiaj gdy odpalałem ladzinke nagle tak coś wybuchło ze aż klapa podskoczyła a w dodatku zaczeło dymić-otworzyłem klape a tu wszystko w oleju silnikowym
nie wiedziałem co sie stało ale po dłuzszych ogledzinach zauwazyłem dziure w silniku z której po odpaleniu wydobywał sie olej
podjechałem do mechanika powolutku bo mam niedaleko
i tam sie okazało ze poszła jakaś zaślepka ale do czego to sam nie wiedział-mechanik zakleił mi to i jest dobrze koszt 20zł
mam dwa pytania może ktoś mi pomoże:
1. miał ktoś podobną sytuacje do mojej?
2. od czego jest ta zaślepka?

znajduje sie ona bliżej chłodnicy pod swiecami
pozdrawiam
  
 
A możesz coś więcej napisać o tej zaślepce? Gdzie miejwięcej można jej szukać. O zaślepkach od wody w bloku wiedziałem ale od oleju
  
 
hmm ta zaslepka znajduje sie po lewej stronie silnika (siedzac w aucie po lewej) bliżej chłodnicy prawie na samym dole pod kablami od swiec mału okrągły otwór

lepiej nie potrafie opisać
  
 
Zaraz się przejde do swojej i pokukam. Nie kojaże nic w tym miejscu, ale ide zobacze co jest pięć
  
 
Byłem popatrzyłem i nic nie dojżałem, ale jest ciemno i latarke mam nienajlepszą. Być może że w silniku 1300 jest inaczej.Ja mam tylko zaślepke o średnicy ok 3,5-4,5 cm, ale to jest zaślepka od płynu chłodzącego, wrazie jak by zamarzł. Nie mam pojęcie co się u Ciebie wydarzyło.Musiał bym to na własne oczy zobaczyć
  
 
hehehe ja też nie wiem co to jest, po co i od czego
a co sie u mnie wydarzyło to juz w ogóle wielka niewiadoma
cały dzień wycierałem olej musiałem wlać 1l
  
 
A możesz coś więcej napisać o tej zaślepce? Gdzie miejwięcej można jej szukać. O zaślepkach od wody w bloku wiedziałem ale od oleju
  
 
hmm... specjanie wyszedłem na mrozik, szukałem, szukałem... ale żadnej zaślepki nie znalazłem . Ona jest w bloku czy w głowicy. Zax, napisz dokładniej gdzie ona sie znajduje. Ja po lewej stronie w bloku mam tylko zaślepkę na wypadek zamarzniecia płynu, pod nią jest korek spustowy płynu. Dalej do przodu jest mechanizm odpowietrzania komory korbowej i aparat zapłonowy.
  
 
Co to się porobiło??? W tym wątku trzy razy to samo w innym dwa. Sam nie wiem jak to zrobiłem. Przepraszam za takie brzydkie coś, ale to nieświadomie powstało i sam nie wiem jak


nie ma za co... żeby mi to było przedostatni raz
Góral

[ wiadomość edytowana przez: Góral dnia 2004-01-08 22:16:51 ]
  
 
Witam...
Zax, qrcze jakieś czary , albo powazna awaria>
od obudowy sprzegła liczac, masz: czujnik ciśnienia oleju, śruba spustowa płynu chłodzącego, zaślepka płynu w bloku (fi ok3-4 cm),
potem bagnet oleju, odma, pompka paliwa i na końcu wyjście filtra oleju, ogladąłem przed chwila blok i nie takiej zaślepkli, która miałaby powiąznie z olejem, no chyba żre masz zaślepioną odmę i to Ci wybuchło
  
 
Witam...
Zax, qrcze jakieś czary , albo powazna awaria>
od obudowy sprzegła liczac, masz: czujnik ciśnienia oleju, śruba spustowa płynu chłodzącego, zaślepka płynu w bloku (fi ok3-4 cm),
potem bagnet oleju, odma, pompka paliwa i na końcu wyjście filtra oleju, ogladąłem przed chwila blok i nie takiej zaślepkli, która miałaby powiąznie z olejem, no chyba żre masz zaślepioną odmę i to Ci wybuchło
  
 
no ciekawe... .ja tez nic od oleju nie mam....
zreszta... u mnie pewnie wyskoczylby bagnet...
ale czemu ta zaslepka wypadla???
od uderzenia???
to moze wartobyloby sprawdzic, czy nie poszlo cos jeszcze????
  
 
Nie no - są w bloku jakies zaślepki ( to pamiętam i widze teraz na obraku silnika)ale po co???niestety...nie mam pojecia
Mi z kolei dzis strzeliła ale opona ( na szczęście z tyłu) Byłem w Ostrowie WLKP i Kaliszu i chyba musiałem na cos najechac - poczułęm ,ze coś nie tak - ale nie miałem sie gdzie zatrzymaćNo i po kiliuste metrach wreszcie znalazłem odsniezone pobocze- ale opona do wyrzucenia...
  
 
Zax zrozumiałbym, jakby Ci zatkała się odma i wystrzelił bagnet od oleju. Tylko ,ze wtedy nie było by wielkigo hałasu i chyba byś zauważył, że to bagnet
p.s. to mój 100 post
  
 
Cytat:
2004-01-08 23:01:54, pawel_krakow pisze:
Nie no - są w bloku jakies zaślepki


ale to chyba te wodne - ktore maja wyskoczyc, gdyby blok zamarzal.... plyn w nim znaczy sie...
takie cztery - o nich mowisz Pawel?
  
 
O tych! Ale dym stamtąd przecie może troche pójsc
A czy olej...to nie wiem
  
 
Witam
z lewej strony jest tylko jedna zaślepka wodna i spust płynu z bloku, cała reszta otworów w bloku ma zwiazek z olejem, szkoda ze Zax nie potrafi tego zlokalizowac, ale ja podejrzewam ze ma odme zaslepiona
Zax, czy z lewej strony z bloku wychodzi gumowa rura do obudowy filtra?...
  
 
a mozesz Szeryfie to dokladniej opisac???
sam jestem ciekaw...
myslalem, ze wszystkie sa od chlodziwa...

Pawel: teretycznie mozliwe - ale oznaczaloby chyba zgon silnika....

zreszta widze, ze Mirek nas chyba zaraz oswieci
  
 
Bo czasami jest tak, ze ludzie maja zatkany wylot z odmy i to chyba mogło strzelić - a to chyba jedyna droga przez którą może wydobywać sie olej (może, ale nie powinien), bo reszta ma związek z płynem chłodzącym.
  
 
Witam
Sprawa wygląda mniej wiecej tak, jesli pierścienie padaja, ciśnienie gazów spalania przedostaje się pod tłoki, a tam mamy olej... te gazy sa normalnie uzyte do powtórnego jakby uzycia, wracaja przez tzw odme do fitra powietrza i tam wzbogacaja mieszanke paliwowo powietrzna.... po drodzę jest taki układzik który zostawia olej w misce plus taki "miotełkowy filtr by skraplajacy sie olej nie zaświniał nam gaźnika. jesli silnik jest bardzo zuzyty to tych gazów pomieszanych z olejem jet wiecej, fitr jest zaolejony itd...
czasem by ukryc stan silnika przed sprzedąza poprzedni uzytkownik zaślepia odme by pokazc że filtr powietrza jest czysty wiec i silnik w dobrym stanie, niektórzy opuszcaja odme na dól pod silnik, za to akurat sciga policja.
jesli zaslepić odme, to w skrajnym przypadku jak u Zaxa, ciśnienie pod tłokami może być na tyle duże ze wystrzeli bagnet lub inny element np zaślepienie odmy.
Jesli więc sie dobrze zastanowić i obejrzeć blok silnika, to niemożliwa rzeczą jest wyrzucenie oleju przez zaslepke chłodzenia, nadmiar ciśnienia w misce olejowej, albo wystzreli bagnet, albo odme, albo uszkodzi np. pompke paliwa, ew. uszczelnienia wału..
acha i jeszcze jedno, to ciśnienie pod tłokami nie ma nic wspólnego z cisnieniem smarowania, czyli wskażnikiem cisnienia oleju
acha, tak sytuacja moze też wsytąpić kiedy ten druciany filtr-osadnik w rurze odmy jest zapchany, nigdy nie czyszczony