! ! prędkość, obroty, i dźwięk silnika 2,0. ! !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam prośbę do posiadaczy espero 2.0.
jeżdrzę tym autem od niedawna, i zastanawia mnie praca silnika.
ile wyciąga wam maksymalnie na gazie, a ile na bęzynie?
i co bardzo ważne...do jakich obrotów bezpiecznie można kręcić dwulitrówkę? bo na początkowych trzech biegach przy 4000 obr zaczyna ostrzej wyć. to normalne? pytam, bo chodzi mi dobrze, ładnie przyśpiesza,ale czy ten ostry dźwięk przy wyższych obrotach to normalka?
skale bezpieczną na obrotomierzu ma do ok 6000obr, do ilu bezpiecznie można go kręcić?

z góry dziękuję za odpowiedzi, i pozdrawiam serdecznie
  
 
a po co go tak krecic??od kiedy espero to wyscigowka??skoro przy 4kobr zaczyna wyc wiec to jest juz wystarczajaca predkosc obrotowa...skoro lubisz pastwic sie na silnikach to trzeba bylo kupic subaryne impreze ewentualnie jakies evo...
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-02-17 09:09:59, desperos pisze:
skoro lubisz pastwic sie na silnikach to trzeba bylo kupic subaryne impreze ewentualnie jakies evo... pozdrawiam


Za 6 tysięcy?
Co najwyżej Vtec-a z początku lat 90tych w stanie "do zrobienia"...
  
 
Cytat:
2007-02-17 09:02:20, DJ-BLAYM pisze:
mam prośbę do posiadaczy espero 2.0. jeżdrzę tym autem od niedawna, i zastanawia mnie praca silnika. ile wyciąga wam maksymalnie na gazie, a ile na bęzynie? i co bardzo ważne...do jakich obrotów bezpiecznie można kręcić dwulitrówkę? bo na początkowych trzech biegach przy 4000 obr zaczyna ostrzej wyć. to normalne? pytam, bo chodzi mi dobrze, ładnie przyśpiesza,ale czy ten ostry dźwięk przy wyższych obrotach to normalka? skale bezpieczną na obrotomierzu ma do ok 6000obr, do ilu bezpiecznie można go kręcić? z góry dziękuję za odpowiedzi, i pozdrawiam serdecznie



Ten silnik ma wysoki moment obrotowy już przy 2000 obr/min wiec zeby się dynamicznie poruszac nie widze potrzeby krecenia go wyzej nic 3000 ewentualnie 3500 obr/min. Powyżej 3000 obr/min rzeczywiście silnik robi sie troszke głośniejszy ale nie żeby to było jakieś ekstremalne wycie, czasem przy wyprzedaniu zdarza mi się go nawet dokręcić do 5000 - 5500 obr/min ale nie zaobserwowałem jakis dziwnich odgłosów, każdy silnik im wyżej go kręcisz tym jest głośniejszy. A na lpg na A4 zaliczyłem licznikowe 200
  
 
mozesz go krecic do 6tysi jesli chcesz..pytanie o sensownosc jest zupelnie inna sprawa ale dokrecajac go (rzecz jasna na cieplym silniku) do powiedmy 5.5tys nic zlego nie zrobisz a co do glosnosci zalezy jaki sie ma punkt odniesienia..jak przesiadam sie ze swifta do espero mam wrazenie sie silnika w ogole nie ma chociaz fun z jazdy miedzy 5 a 7tys jest spory
  
 
tylko że esperyna od ok.5500 obr. już tak nie ciągnie

na lpg Vmax 200 na PB Vmax 210 (ale ja ma tylko 1.8 )
  
 
Oczywsice licznikowe
  
 
powyzej 5k/obr nie ma sensu ofszem czasem mi se zdarzy ciut wiecej ale poco 190 na lpg wiecej sie bałem
to jest 8v wiec jest głosny przy koncu obrotomierza
  
 
witam
u mnie nie zaobserwowalem zadnych dziwnych odglosow, a nakrecam go najwyzej do 5000 i jedzie jak trzeba.

natomiast przy okazji predkosci v-max - zeby rozpedzic swojego do licznikowego 200 musialbym chyba miec przed soba 10 polaczonych pasow startowych, bo powyzej 150 rozpedzanie odbywa sie w sposob totalnie zamulony (na lpg, na benzynie jeszcze nie sprawdzalem)