Opel Astra II 1,7DTi 2002rok - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-01-24 10:46:07, Robert-bubu pisze:
Cześć,
jeździliśmy Astrą II 1,7 DTI kombi przez pół roku. Samochód był nowy, kupiony w salonie. Przez te 6 miesięcy 4 miesiące jeździliśmy samochodem zastępczym z serwisu i nie narzekaliśmy, bo to była Zafira.
Samochód nie miał w ogóle mocy, były wymieniane wszystkie wtryskiwacze, przepływomierz, sterownik i wszystkie zabiegi pomagały na góra dwa tygodnie. Silnik dławił się przy przyśpieszaniu z drugiego biegu.
W efekcie końcowym samochód wymieniliśmy na inny.
Kilku naszych znajomych ma ten sam model (jako służbowe) i znam jeszcze 3 inne podobne przypadki. Ale może to zależeć od rocznika. Nasz był 2002 i na pewno byłato wielka porażka.
Na dzień dzisiejszy wybralibyśmy 1,4 16 V 90 KM lub 1,6 (ale ten więcej pali). Nasz kolega, który od wielu lat pracuje w serwisie Opla mówi to samo.
Pozdrowienia i życzymy udanego wyboru (od 1,7 DTI lepiej z daleka)
Robert



Dzięki za info - trochę późno - właśnie kupiłem tą astrę.
Jest z 2002 roku i ma silnik Isuzu (narazie chodzi pięknie) - może Wy trafiliście na silnik Opla. Druga sprawa mój nie jest salonowy przeznaczony na rynek polski - sprowadzony był z Francji - więc mam nadzieję że mnie nie dotkną problemy takie jak Wy mieliście.

Ale jeszcze raz dzięki bardzo za info.

Pozdrawiam
Daniel
  
 
Witam !!

Nadszarpnę jeszcze troszkę Waszej cierpliwości

Kupiłem właśnie asterkę o której tyle piszę i pytam - wszysko gra idealnie. Mam tylko troszkę inny problem - a może to nie problem (nie wim jak do tego podejść).

To jest tak - Klient sprowadzając samochód z Francji aby go oclić i dopuścić do ruchu w Polsce musiał wykonać przegląd tzw. zerowy. W momencie robienia nie miał zaświadczenia z GM (EURO2). Na śilniku GM nakleja numery (i tak też nabija) w następującej notacji Y17DT00123456 - tak też napisał diagnosta na wszyskich swoich zaświadczeniach i tak też samochód został oclony (wszysko się zgadza z numerami nabitymi i najlejką GM). Problem pojawia się w momencie odczytania numerów na zaświadczeniu GM (EURO2) gdzie producent opisuje numer silnika następująco:
Kod fabryczny silnika: Y17DT
Numer silnika zamontowanego fabrycznie: 0123456

Jak z powyższego widać brakuje na zaświadczeniu jednego zera. Jak podejść do tej sprawy - jaki numer silnika wpisać we wniosku rejestracynym w wydziale komunikacji - sprzedający mówi żeby wpisać z jednym zerem tzn. Y17DT0123456. Mówi też że to drugie zero jest zerem kóńczącym kod fabryczny silnika. Jak podejdzie do tego wydział komunikacji - nie wiem.

Co radzicie???


Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
witka.na 100% w całym numerze silnika po oznaczeniach literowych jest tylko 7 znakow (cyferek).pozdro
  
 
Cytat:
2004-01-25 21:44:32, seni3000 pisze:
witka.na 100% w całym numerze silnika po oznaczeniach literowych jest tylko 7 znakow (cyferek).pozdro



Czyli jak wpisać na wniosku o rejestrację numer silnika??

Y17DT0123456
czy
Kod silnika: Y17DT0
Numer silnika: 0123456


Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
Oznaczenie silnika to Y17DT i po tym siedem cyfr, pozatym ja jeżdże ISUZU i nienarzekam a autko mam po wypadku, niemam zastrzeżeń do tego silniczka.
  
 
Cytat:
2004-01-26 11:12:50, DamianSz pisze:
Oznaczenie silnika to Y17DT i po tym siedem cyfr, pozatym ja jeżdże ISUZU i nienarzekam a autko mam po wypadku, niemam zastrzeżeń do tego silniczka.



To po co na silniku i naklejce na silniku jest to dodatkowe zero???

Co z tym zrobić???

Wszędzie w dokumetach mam dwa zera tylko na EURO2 z GM jest jedno zero

Jeżeli na silniku (na naklejce o d osłony pasków) są dwa zera (Y17DT00123456) to jeżeli zarejestruję bez jednego zera a później smerfy zaczną kontrolować i im wyjdzie że powinny być dwa zera to będzie kicha???

Gdzie jest wybity na silniku numer??? (Narazie patrzyłem po naklejce na plastykowej obudowie paska rozrządu - i tam są właśnie dwa zera)?

Pozdrawiam
Daniel

Dzięki pozdrawiam
Daniel

[ wiadomość edytowana przez: dannnb dnia 2004-01-26 12:51:09 ]
  
 
witka, numerek n asilniku znajduje sie na bloku w miejscu łaczenia ze skrzynia biegow,jak otworzysz mache to od przodu samochodu,pod plastikowym przewodem dolotowym do turbiny,nabijany jest wzdłuż osi autka jakbys zuważył że srubki sa znaczone na zielono to napisz na priv,ale bez obawy silniczek chodzi git.pozdrawiam seni3000. a co do numeru to jutro dam ci znac ,ale jestem przekonany ze taj jak pisałem wczesniej.
  
 
We wszystkich dokumentach mam wpisane X17DTxxxxxxx na papierach z fabryki, na dokumentach celnych, z komisu i na zaświadczeniu ze stacji kontroli pojazdów a w dowodzie mam tylko xxxxxxx, już kilka razy miałem styczność z niebieskimi i nic, w stacji gdzie robie przeglądy mój samochód w ich bazie też widnieje z całym numerem i diagnosta też się nieczepia
  
 
Seni w DIESLACH numery silnika są bite pod pompą wtryskową z prawej strony.
  
 
eeeee nie możliwe, jesli masz motrek taki jak na zdjeciu to moze faktycznie jest pod pompa ,ALE w modelach silnika Y17DTH,Y17DTL numerek jest tam gdzie pisałem na bank . .pozdrawiam seni3000
  
 
Doszedłem Panowie!!!!
Rzeczywiście numer silnika zawiera tylko jedno zero (znajdoje się z prawej strony pod pompą). Na szczęście wystarczy tylko dodatkowe badanie polegające na ustaleniu nr silnika.

Mam dodatkowe pytanie - samochód ma 18 tyś km i przydałoby się zmienić olej. Co zalać i ile tego może wejść???
Jak powinno się olej wymieniać - czy można odkręcić korek od dołu (silnik ma być lekko ciepły? ile trzeba poczekać aż olej spłynie? - nie miałem jescze diesla a tym bardziej z turbiną) czy lepiej wysysać? Czy trzeba wymieniać coś jeszcze (filtr powietrza, paliwa)?.

Dzięki BARDZO

Pozdrawiam
Daniel
  
 
Olej spuszczasz oczywiscie przy cieplym silniku, bo na zimno
olej jest gesty i dluuugo scieka a poza tym moze nie zleciec caly.
Oprocz oleju powinienes wymienic jego filtr
Klase oleju zaleca producent, w przypadku w miare nowych aut
pewnie bedzie to 5W40...
  
 
Cytat:
2004-01-27 08:40:00, Slawek pisze:
Olej spuszczasz oczywiscie przy cieplym silniku, bo na zimno
olej jest gesty i dluuugo scieka a poza tym moze nie zleciec caly.
Oprocz oleju powinienes wymienic jego filtr
Klase oleju zaleca producent, w przypadku w miare nowych aut
pewnie bedzie to 5W40...



A mobil syntetyczny 0W40 może być?

Mają chłopcy w zaprzyjaźnionej (pewnej) stacji w butelkach 4l ten właśnie mobil - z wymianą chcą 150PLN.

PS. Ile tego wejdzie do 1,7 DTI

  
 
Cytat:
2004-01-27 09:17:26, dannnb pisze:

A mobil syntetyczny 0W40 może być?



Mysle, ze moze... Wazne zeby nie gorszy niz zalecany...
Aaaa.... pamietaj ze to ma byc olej do Diesla!!

Cytat:
PS. Ile tego wejdzie do 1,7 DTI



4l wystarcza...
  
 
No i po wszystkich problemach!!!

Dzięki WSZYSTKIM za cierpliwość i odpowiedzi które dostałem od WAS.

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
Skoro to Twój pierwszy TDek to dbaj o TURBINKE znaczy się po długiej jeździe niegaś odrazu silnika, bo wirnik turbiny jeszcze się kręci i gasząc silnik odcinasz jej smarowanie i poprostu ją zacierasz czyli po długiej jeździe pozostaw chwile autko na wolnych obrotach aby Turbinka zwolniła i ostudziła się, pamietaj że TURBO kręci się z prędkością ponad 100000 obr/min, czyli musisz dbać o filterek powietrza bo jak coś wpadnie w tak ropędzone łopatki TURBINY to może narobić niezłej sieczki. Widzisz SENI a jednak numerek jest pod pompą.
  
 
Cytat:
2004-01-27 09:17:26, dannnb pisze:

A mobil syntetyczny 0W40 może być?




Sprawdź co zaleca Opel.
Ja bym nie schodził ponizej 5W.
  
 
hello
no co do numeru to moze sie rypłem z błachego powodu ,jesli dannnb ma taki motorek jak ty na zdjeciu to faktycznie tego modelu nie znam(bije sie w piersi ) za to model produkowany w nas w Polsce 1.7dth ,dtl itp to widze go na co dzien i moge postawic moja gablote o zaklad że jest gdzie pisałem.
Jeszce raz z pomyłe przepraszam,to sie wiecej nie powtórzy
,a tak swoja droga to kolegs DamianSz uparł sie zeby mi dopiec .pozdrawiam seni3000
  
 
Nie no nieuwziołem sie na nikogo jeśli Cie uraziłem to sorry.
  
 
Cytat:
2004-01-28 15:21:22, RWicik pisze:
Cytat:
2004-01-27 09:17:26, dannnb pisze:

A mobil syntetyczny 0W40 może być?




Sprawdź co zaleca Opel.
Ja bym nie schodził ponizej 5W.




A no właśnie co zaleca Opel dla tego silnika (17DTI) dlaczego nie zalać 0W40 dla Diesla (np Mobil 1)???

Dziś zamówiłem filterek oleju - zdziwko mnie wzięło jak mi klient powiedział że to będzie sam wkład - tak to będzie??

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel