Spalanie benzynyy w GLI wzrosło do 18l/100km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kumpel ostatnio zapytał mnie co moze byc przyczyna ze mu zaczal brac 18 litrow benzyny. a nie normalnie 11 - 12 jak to mialo miejsce do tej pory. Postanowiłem zapytac bo na GLI sie nie znam i nie wiem co moze byc tego przyczyną...
Prosze o jakies sugestje.

Przejrzałem archiwum ale wszystkie problemy w spalaniu dotycza gazu. A moj kumpel gazu nie ma...


[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2005-05-07 19:17:21 ]
  
 
Przyczyną moze być uszkodzona sonda Lambda
  
 
lamka Check Engine sie nie swieci?
  
 
Cytat:
2004-12-17 23:10:49, marcinator pisze:
lamka Check Engine sie nie swieci?



hmm oto nie pytalem, ale chyba nie
  
 
jest duze prawdopodobieństwo, ze to sonda mozna to sprawdzić miernikiem powinna wskazywac ok 800mv
  
 
0,8 V to zdecydowanie za bogato, 0,55 do 0,7 max. Ale przede wszystkim ma działać, czyli jej wskazania mają się zmieniać wraz ze zmianą obrotów (przygazówka). Ponadto ECU bierze sygnał z sondy dopiero po zanotowaniu przez czujnik temp. w kolektorze ssącym (dla Abimexa, a mniemam, że takowego posiada Twój znajomy) osiągnie 68 st. inaczej pracuje w tzw. obiegu otwartym czyli może więcej palić, a obroty utrzymują się na 900 do 1200. Jeśli to nie jest wina sondy tylko tej temp. To radzę sprawdzić czy nie jest przytkany przelot płaszcza wodnego przez kolektor ssący i czy czujnik temp. jest sprawny.
  
 
Widze że mi też sie tak zaczyna robić ale nie aż 18. jak policzyłem to wyszło mi jakieś 14l/100 ale teraz jest zima, do pracy jak doajadę to silnik sie nie zdąży nagżać(blisko) a na parkingu najpierw odpalam a potem skrobię(chyba należy robić odwrotnie). A moze jest jakiś wyciek paliwa?
  
 
Ostatnio kumpel mi powiedział ze spalil mu 36L/160km. i kto by pomyślał ze 1,6 to taki zarłok.
A tak na poważnie, to jak zbadać sonde zeby mieć odczyt? Krok po kroku, bo ja niestety gaźnikowiec jestem i u mnie zadnej lektury o GLI nie ma, a jego poldek to seria z '96 wiec nie wiem czy abimex czy nie. nie wiem jak to poznać.
Powiedziałem mu, to wymienił niedawno filtr powietrza bo jak przyjechał do mnie i zrobilem mu restart kompa, to jak zobaczyłem czarny filtr to mnie zcieło z nog. Ale filtr chyba nie był przyczyną az tak WIEKIEGO spalania?

Wyciek raczej wykluczyliśmy
  
 
A hamulce gdzieś nie trzymają? Może gdzieś szczęka hamulcowa lub klocek przyłapał?
  
 
Cytat:
LifeGuard
Wysłany: 2004-12-25 18:48:04

Ostatnio kumpel mi powiedział ze spalil mu 36L/160km. i kto by pomyślał ze 1,6 to taki zarłok.
A tak na poważnie, to jak zbadać sonde zeby mieć odczyt? Krok po kroku, bo ja niestety gaźnikowiec jestem i u mnie zadnej lektury o GLI nie ma, a jego poldek to seria z '96 wiec nie wiem czy abimex czy nie. nie wiem jak to poznać.
Powiedziałem mu, to wymienił niedawno filtr powietrza bo jak przyjechał do mnie i zrobilem mu restart kompa, to jak zobaczyłem czarny filtr to mnie zcieło z nog. Ale filtr chyba nie był przyczyną az tak WIEKIEGO spalania?

Wyciek raczej wykluczyliśmy


Witam.
Najprościej to podpiąć dobry milivoltomierz bezpośrednio pod przewód sondy "+", a "-" do minusa aku. Na wyłączonym silniku nie powinno być napięcia, po włączeniu zapłonu (bez odpalania) może pojawić się niewielkie napięcie, tak do 200 mV (to jest prawdopodobnie normalny objaw, ostatnio konsultuję z Robregiem to zagadnienie, ale na razie jesteśmy w lesie), Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika wskazania powinny oscylować w granicach 350 - 800 mV przy czym ECU za pomocą silniczka krokowego powinien dążyć do zachowania składu stechiometrycznego tj. ok. 550 mV. Ważne jest, żeby po przygazówce wskazania szybko i wyraźnie się zmieniły (np. obniżyły) jeżeli zmiany wskazań są powolne to podejrzewać można dwie przyczyny: uszkodzona lambda, albo zapchany katalizator. To tak najprościej, co można na ten temat.
  
 
Cytat:
2004-12-26 22:06:58, Danek pisze:
Witam. Najprościej to podpiąć dobry milivoltomierz bezpośrednio pod przewód sondy "+", a "-" do minusa aku.


Nie do minusa aku, tylko do kolektora. Mała różnica, a jednak.
  
 
Wiem, wiem. Chodzi o masę sondy w ECM, ale dla sprawdzenia czy sonda jest ok. to nie ma wielkiego znaczenia, a poza tym to jak sprawdzi na aku i będzie źle to wtedy jeszcze można sprawdzić na kolektorze i znaleźć winowajcę w postaci braku "tego co siedzi". No dobra "-" pod kolektor wydechowy