Zmiana mostu w 2107 na szybszy-jaki????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki most pasuje do 2107 zeby szybciej leciala moj most przy 120 zaczyna samoistnie chamowac czy 2107 z silnikeiem 1,5 maja szybsze mosty ??
  
 
Witam
jeśli masz 1300 to most możesz miec albo 4,3:1, albo czasem 4,1:1, w 1500 przekładnie są albo 4,1:1, albo 3,9:1 nawet, wtedy sa najszybsze, 3,9:1 odpowiada 5 temu biegowi.
inna sprawa, że Tój silnik, moze nie mieć mocy by lecieć powyżej 120, przynajmniej u mnie 1300 tak sie zachowuje, ja mam spore trudnosci by rozpedzić więcej auto jeśli jest lekko pod górke, a o ptrzyspiesaniu na V tym biegu też mogę raczej zpomniec, słuzy mi tylko do ustalonej prędkości na trasie
  
 
ja mam skrzynie 4 i udalo mi sie rozpedzic do 130 i cos zaczelo tak wyc dziwnie i odpuscilem ale chyba bym wyciagnol wiecej, musze zaznaczyc ze to na bezynie bylo.I tak sobie pomyslalem zeby zrobic bolid poscigowy z mojej ladziny tak zeby z 140-150 poleciala.Taki maly plan zeby wsadzic silnik 1,5 skrzynie 5 i jakis most szybszy ale to taki maly plan
  
 
Powitać
Ja mam 1.5 w mojej 2106 i 4 biegowa skrzynie, silnik tak stary jak samochod (23) siorpie olej,bez przerobek i 140 leci bez problemow(ale ani grama wiecej chyba).
Pozdrowić
  
 
Witam
1300 jest jedank sporo słabszy, nie widać tego co prawda na przyspieszeniach, bo jest elastyczniejszy, lepije sie wkręca na obroty, ale na prędkoscuiach max, wystarczy trochę słąbsza regulacja, kończące się swiece, czy gorsze paliwo czy gaz, i trudno autko rozpedzić więcej niż 120, mimo że po mieście auto zgrabnie pomyka
  
 
Fakt po miescie nie nazekam autko w sam raz ale na trasie no przydalo by ie troszke szybciej.Czy wasze Łady przy wiekrzych pretkosciach 100 i wiecej chodza dosyc glosnio ??
  
 
Głośno ???? to malo powiedziane moja przynajmniej huczy jak ruski bombowiec hehe ale to oczywiscie wina mostu w kantach jest to samo najgorzej jest tak kolo 80-90 potem sie wycisza.
  
 
Witam!!
Chyba w sumie normalne ze huczy W koncu predkosc rekreacyjna dla ladzienki to taka "dziewiecdziesiatka" -tak mi sie wydaje i nieskromnie smiem twierdzic ze mam racje(!!). Ale powiem wam ze u mnie naprawde glosno zaczyna byc tak kolo 110. Nie przeszkadza mi to w ogole bo tyle praktycznie nigdy nie jezdze (optymalnie to chyba wlasnie 90-95) swoja siedemnastoletnia Ladą. Ale mostu nigdy u siebie nie slyszalem...Wiem jakie dzwieki potrafi z siebie wydawac bo u mojego ojca w poldku hałasuje zdrowo. Ale u mnie halasuje tylko silnik. Fazi!! 150 poleci pewnie i bez silnika 1,5 ale nie polecam tego na dluzsze odcinki-chlac przeciez bedzie jak niezdrowa!! Ja swoja jechalem kawalek 140 i moze jeszcze cos bym wydusil a silnika idealnego raczej nie mam (leci mi chyba troche spod glowicy i klawiatury a to chyba znacznie zmniejsza jego osiagi) poza tym troche niepewnie sie w niej czuje przy tak duzych predkosciach. No i ile ona by chlala....)) Pzdr............
  
 
Zmiana mostu na "szybszy" bez zmiany mocy silnika (ile Twoich koni mechanicznych pasie się już gdzies indziej?) spowoduje spadek przyspieszenia, a nie musi wcale skutkować wzrostem Vmax jeśli silnik nie będzie miał momentu i mocy aby przekręcić dłuzszym przełożeniem...Narobisz się zainwestujesz i wyjdzie , że na darmo zmieniałeś most, a straciłeś trochę przyspieszenia. Moim zdaniem dobrze ustawiony silnik 1300, bez ukrytych wad powinien , bez żadnego wysiłku rozpędzać auto obciążone 2 osobami do 140km/h. Na gazie do 120 powinien jechać bez wysiłku. Taką prędkość odnotowałem jako maksymalną w swoim aucie kiedy miało seryjny silnik. Kiedyś na wyjący most pomogła mi po prostu wymiana oleju....
  
 
Fazi, ja swoja na prostej powyzej 130 nie polece, ale lekka gorka i 150 raz na milon razy da sie wydusic.
Co do halasu , wiesz, to normalne, po prostu to jest HARD ROCK
  
 
Ej panowie - 160 to u mnie norma

Coprawda z lekkiej górki, ale dalo rade (nigdy więcej). CO do wrażeń słuchowych - masakra. A to przez ten wspanialy współczynnik oporu 12556346,006 Cx. No i cichutki most. Nawet glośne audio tego nie zagłuszy. A auto latało po drodze... nigdy wiecej!!!!
  
 
Tak sobie czytam i się zastanawiam czy ja mam szczęscie czy wy ogromnego pecha lub wam zegary oszukują.
Miałem w swojej kadencji dwie łady 2106 z 1.5 oczywiście i obecnie jak wiadomo 2103 orginalnie 1.5 było do 112tyś km przebiegu.
Ta pierwsza z 4-ką skrzynią brykała 160kmh raczej bez problemu i bez górek do rozpędzania prędkość 80-120kmh to osiągalna dla mnie po mieście i inaczej nie umię .
Druga z orginalnym silnikiem bardzo podobnie jeśli chodzi o osiągi i bardzo podobnie jeźdiłem a po zmianie silnika i skrzyni na 5-tkę to już inna historia i nie będe się powtarzał poraz kolejny a dla tych co nie czytali to powiem tylko że bez problemu licznik zamykam.
Co do chałasu na chwilę obecną to jedyje co mnie drażni to mój wydech bo jest zaje.... głośny(nigdy więcej sportowego) ale narazie szkoda zainwestowanych pieniędzy żeby wyrzucić chyba że znajde kupca, pozatym jeszcze główną przyczyną nadmiaru hałasu jest wiatr który daje po uszach dość potężnie szczególnie jak się okno uchyli to się nie da wyrobić przy 140kmh.
Ach jeszcze mnie się przypomniało co do Vmax jechałem kiedyś ze szkolenia w 4 os. (ja,narzeczona,dwóch kolesi z pracy) na trasie częstochowa piotrków 160kmh przy silniku 1.5 i 4-ce skrzyni, kolesie nie mogli się nadziwić że to jeszcze tyle poleci gorzej było z narzeczoną bo ta to mnie prawie pogryzła że tak szaleje ale ponad 180kmh jakoś przełknęła niedawno
  
 
Dobry! Nasze 1300 są nominalnie o 11 KM słabsze niż 1500. To daje się odczuć w Vmax. Ja też kiedyś jechałem 1300 z prędkością ok 155-160km/h, chociaż książka podaje 145km/h ale było z górki)

A wracając do mostu: Czy da sie zmienić redukcję z 41:10 na 41:11? Poprzez zamianę jednego z trybów . Tryb 43 pracuje zgodnie z trybem 11 i 10 , czy jest analogicznie z trybem 41?
Uzyskałoby się b. krótkie przełożenie główne , co powinno już skutkować znacznym wzrostem przyspieszenia, kosztem Vmax.
Przełożenie miałoby tylko 3,72.
  
 
Witam
nie wiem jakie mam w tej chwili przełożenie mostu, lecz nie narzekam, szczególnie po założeniu skrzyni V-biegowej, przekonałem się że szybszy most przy tym motorze nie ma sensu .
dzisiaj, po wielu dniach opadów, jedyna czysta, czarna droga w 3miescie to była obwodnica, pozwoliłem sobie na szybszą jazde, nawet pokusiłem się o rozpedzenie na maxa, tj w moim przypadku 150, ale z lekkiej górki, na prostej natomiast rozpedzajc na 4 potrafię rozpedzić autko do 140, podczas gdy na V, mam szanse rozpedzic tylko do 120, ewidentnie brakuje mi mocy. 2104 rozpedzałem spokojnie na 4 do ok 110, a potem ciagnałem do 150 na V biegu, ale tam był motor 1500, i tylko na benzynie, maxymalnie kombiakiem poleciałem do ok 165, ale rzadko tak jeździłem, bo kombiak miał duzo gorsze zwieszenie
  
 
Dobry zazdroszcze ci ja swoja na gazie z gurki na obwodowej 125 wywalilem ale tak wylo ze zwolnilem ale dlatego zeby nie ogluchnac.za wolna jest moja ladzinka musze wiecej mocy jak wy mowicie ze 160 waszymi pomykacie to zaluje ze kupilem ten moj smietnik .Nowy most i silnik to bedzie chyba to co potrzebuje moje auto.
  
 
witam szanownych kolegów

moja 2105 z silnikiem 1.2 o bliżej nie ustalonym przebiegu, po w-wie pomyka bez problemu z prędkościami 80-120 km/h, poza miastem płynnie przyspiesza do min. 140 - wiecej sie trochę boję, ale pewnie do 150 też by doszło