"Buczenie w Carinie E"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam bardzo ciekawą zagadkę dla użytkowników Carinek z silnikiem 4AFE (a może nie tylko).
Problem leży w tym że w zakresie obrotów tak ok. 2200-2400 ma miejsce dziwne "buczenie" z komory silnika. Na niższych biegach tzn. 1, 2, 3 jeszcze da się przeżyć ale to tylko dlatego że na tych biegach ten zakres mija sie bardzo szybko ale na 4-ce i 5-tce robi się to nie do zniesienia. Mam juz to od pewnego czasu ale dopiero dzisiaj w trasie dało mi dopiero w kość i tak mnie wkur.... że szzok.
To buczenie jest do tego stopnia nieznośne że przechodzi momentami na całą deskę rozdzielczą w środku auta i jest po prostu nieznośne.
Może ktoś ma albo miał coś podobnego ???
Na mój rozumek po prostu jakiś element wpada w rezonans właśnie w tym zakresie obrotów. Być może to poduszka pod silnikiem
Proszę o jakiekolwiek informacje na ten temat. Da się z tym jeździć ale
Wiem że znajdzie się ktoś kto mi poradzi żebym po prostu omijał ten zakres obrotów ale własnie staram się to robić i pomimo wszystko przy dłuższej jeździe jak kilka kilometrów jedziemy dajmy na to 60 km/h nie będę piłował na 3-ce.
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.
  
 
Hmm... sprawa o tyle ciekawa, że wypadałoby to osłuchać. Samo "buczenie" może mieć przeróżne odgłosy. Cosik pewnie się poluzowało. Pooglądaj dokładnie tylnią ścianę komory silnika i sprawdź czy nie wypadła z zaczepu jakaś rurka/kabel. Jak masz gaz to oglądnij czy to nie brzęczy przewód od gazu. Nic na razie nie przychodzi mi ciekawego do głowy. Takie coś raczej tylko osłuchowo można sensownie obadać.
Pozdro.
  
 
Ja w moim traktorze mam tak na obrotach jałowych. Taki kurcze bas niemozliwy do zlokalizowania. Jak kazdy dobry bas Na nieco wyższych obrotach już cisza. Mysle ze to zaczepy silnika bo to sa drgania na tyle duze ze lusterka na zewnątrz drgają a i w środku było z czym walczyć zeby nie dzwoniło.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-01-24 22:00:09, Mundik pisze:
[...]
To buczenie jest do tego stopnia nieznośne że przechodzi momentami na całą deskę rozdzielczą w środku auta i jest po prostu nieznośne.[...]



Nie no..omijanie tych obrotów byłoby chyba głupie i niemożliwe
A czy możesz powiedzieć...czy to drżenie przenosi się też na układ kierowniczy/samą kierownicę??

Bo jeśli tak to może masz uszkodzone/niewyważone opony??
  
 
Nie słyszałem a więc bede gdybał- Może być to powodem:
1. Wyważenie kółek
2. łożysko(chociaż to raczej szumi)
3. poluzowanie sie jakiegoś elementu -proponuje looknąć czy wszystko jest na swoim miejscu
4. i hmm buczenie kojarzy mi sie czy czasem nie układ wydechowy -uszczelki
5. poduszke pod silnikiem najlepiej sprawdzić zaciągając ręczny i wciśnij jeden a pozniej wsteczny a druga osoba niech patrzy jak sie porzemieszzcza silnik- najlepszy sposob by s[rawdzić stan poduszki pod silnikiem
nic więcej nie przychodzi mi jak na razie do główki
  
 
Dzięki za podpowiedzi.
Kółka odpadają, mam wyważone.
Perzan: mam gaz.
Senser: nie, drżenie nie przenosi się na układ kierowniczy.

Muszę faktycznie polukać czy nic sie nie poluzowało.
Jak znajdę przyczynę oczywiście poinformuje.
Narka.
  
 
aaa i jeszcze jedno!! qmpel też miał podobne buczenie z przodu że też nie szło wytrzymać i okazało się, że przyczyną była naruszona konstrukcja opony od środka i przede wszystkim sprawdż czy cosik sie nie poluzowało
  
 
Cytat:
Mam bardzo ciekawą zagadkę dla użytkowników Carinek z silnikiem 4AFE (a może nie tylko).
Problem leży w tym że w zakresie obrotów tak ok. 2200-2400 ma miejsce dziwne "buczenie" z komory silnika.
Może ktoś ma albo miał coś podobnego ???


NIe wiem czy o to chodzi, ale ja mialem podobne buczenie w autku, ale przy zdjemowaniu nogi z "gazu". Wlasnie w okolicach 2200-2400 obr/min. Winna byla jedna z siatek w yukladzie wydechowym, ktora wpadala w drgania i uderzala o podwozie. Po wymianie rzeczonej na inna jest lepiej
  
 
Witam ponownie.
Opony raczej odpadają. Zimówki mam nowe a na letnich było dokładnie tak samo.
A dzieje się tak bez różnicy czy przyśpieszam czy puszczam nogę z gazu.
Jest tak na wszystkich biegach własnie w tym zakresie obrotów: pomiędzy 2200 a 2400.
Jutro pewnie oblukam wszystko dokładnie.
Pozdrówka.
  
 
Tez mam podobny problemik tylko mniej dokuczliwy.Problem lezy w rezonansie ukladu wydechu,ciezko ten halas zlokalizowac bo idzie po calym ukladzie od silnika do tlumika.Ten halas przenosil sie w inny zakres obrotow wraz ze zmiana w zawieszeniu kolektora przy bloku silnika i naciagach na wieszakach.
  
 
IMO Carinus i darek1200 wiedza co pisza. Ja mialem to samo. Wydech byl zle naprawiony poprzednio. Pojechalem do dobrego wydechowca i po problemie.
Inna bajka, ze jak nie wydech to mi to wyglada na silnik.