Srubka regulacyjna jakosci(składu mieszanki)-samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wlasnie,mam pytanie,czyscilem sobie sam gaznik i na oko go ustawiłem.Ową śrubke przekrecilem minimalnie w prawo,czy ktos sie orientuje,czy ja w ten sposob zwiekszylem,czy zmniejszylem tlenek wegla w spalinach.Dodam tylko, że autko chodzi jak burza,zrobilo sie bardzo dynamiczne,czy jak przecholuje mieszanke (za bogata albo za uboga)czy ma to wplyw na Gaźnik(silnik),pomijam spalanie bo te jest jak na razie w normie,bo na prawde ciagnie niesamowicie......wiec na co narzekac?Ale wiadomo na wszelki wypadek i ksiadz nosi...;
pozdrawiam
  
 
Cześć Jarek!
Nie wiem czy kręcąc w prawo zmieniasz skład mieszanki wzbogacając ją , najlepiej podjedź jednak sobie na analizę spalin(wiem ,ze to idiotyczna porada- ale chyba badania nie jest drogie), bo jednak to ważne dla silnika (nagar) i świec (też nagar)- no i pewnie będzie palić duzo wiecej.
  
 
...hmmmm ja co prawda na benzynie tylko odpalam, ale ma taką dziwną sytuacje z ustawianiem skladu mieszanki. Otóż silnik w ogóle nie reaguje na kręcenie tą srubką... teoretycznie jak się ją wkręci do końca to powinien zgasnąć a nie gaśnie... nic sie tez nie zmienia jak ja wykrecm mniej lub wiecej...
moze ktos wie co to moze byc??? dodam że gaźnik był czyszczony w sierpniu i nawet po czysczeniu regulacja nic nie zmienała... a autko chodzi na benzynie przeciętnie...troche szarpie
  
 
To ,że szarpie na benzynie to pewnie sprawka luzu na przepustnicach iłąpie Ci lewe powietrze. Ale śrubką skłądu mieszanki w samarze to ja sobie kręciłem w lewo i prawo do końca i tez nie gasła
  
 
Cytat:
Ale śrubką skłądu mieszanki w samarze to ja sobie kręciłem w lewo i prawo do końca i tez nie gasła

mozeliwe ja to na podstawiem "malucha" pisałem i myslałem ze w ladzie jest tak samo...
a na przepustnicahc luzów nie ma za bardzo także to chyba nie to... poziom paliwa tez ustawiony... cholera wie...
  
 
przekręciłeś w prawo- czyli zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara? bo czytając niektóre posty "w prawo" nie zawsze znaczy w to samo prawo o którym myślą inni . Więc jeżeli zgodnie z ruchem wskazówek to ową śrubkę wkręciłeś, czyli zmniejszyłeś przepływ, więc o ile dobrze mi się wydaje to zmniejszyłeś ilość tlenków (choć mogę się mylić ). Z drugiej moja samarka od jakiegoś czasu wogóle nie reaguje na kręcenie ową śrubką, a skoro twoja maszyna ciągnie równo i nie ma straszliwych przepałów i z wolnymi obrotami nie masz problemów, to tak zostaw. Ewentualnie badanie spalin nie zaszkodzi, i jeżeli normy nie są zbyt ostro przekroczone to nic nie zmieniaj. bo moja samarka jak jeszcze reagowała na ta śrubkę, nie chciała jeździć po ustawieniu przez mechanika składu mieszanki na analizatorze, więc po badaniu technicznym, tuż za winklem trzeba było znów pokręcić nią i organoleptycznie ustalić jej własciwe (dla osiągów) położenie.