Bmw - blokada tylnego mostu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak to działa, może ktoś wie coś na ten temat?
  
 
tzw. SZPERA działa w taki sposób iż nie ma prawa zakręcić Ci się tylko jedno koło z 2 napędzanych, zawsze obydwa równomiernie się kręcą, pomaga to np jak się gdzieś zakopiesz w śniegu czy też w piasku/błocie.
  
 
nie zawsze sie 2 kreca razem.
100% szpery to carting lub lepsze terenowe.
w samochodzie tylna os stosuje sie okolo 70% zblokowania.
gdyz nie bylbys wstanie uprowadzic auta a poloski by ci sie poukrecaly na zakretach.
tzn podczas ruszenia ciagna 2 kola.
a na lukach po przekroczeniu okreslonej sily pozwala roznicowac predkosci kol.

raz do polmozbytu przyjechal koles ze szperom to podczas powolnych nawrotow slychac bylo ladne stukanie tak jakby jakas zapadka przeskakiwala.
bardzo sobie chwalil ten wynalazek

slyszalem ze jeden koles zeszperowal poloneza spawarka i na drugi dzien szukal normalnego dyfra bo przez noc stracil bieznik z opon.


[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-02-01 02:42:22 ]
  
 
skladalem E-30 (powiedzmuy ze robil to "fachowiec") kupil most ze szpera - zablokowalo mi kola w trakcie jazdy, pisk opon, kupa dymu - na szczescie przy 40 km/h bo zwolnilem jak uslyszalem ze cos sie dzieje przy 140 km /h
Po tej przygodzie kupil juz normalny dyfer
  
 
szpera to super sprawa, przy mocnym silniku bez szpery nie da sie jeździć. ja mam seryjnie w M most z blokadą 25% auto jest napędzane przez oba tylne koła, to pomaga przy szybkim starcie a poza tym fajnie sie jeździ bo auto ze szpera łatwiej wpada w poślizg. nie mówie już nawet o paleniu gumy, bez szpery to nie to samo. faktycznie jak sie zawraca to słychac takie fajne tryk tryk.