Co wybrac?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wlasnie zbieram sie do zakupu bmw, tylko nie wiem na co sie zdecydowac. rozwazam nastepujace opcje modeli z poczatku lat 90: 730, 735, 750 lub 325, ew 320. w zwiazku z tym mam pytanie: jak wyglada spalanie w tych autach? czy 750 warto kupic, czy bez szalenstwa wziac 730 i sie cieszyc(glownie chodzi mi o spalanie)? i ostatatnie, moze byc dla wielu oczywiste i smieszne: czy roznica w komforcie jazdy pomiedzy 320 a 750 jest na tyle duza, zeby oplacalo sie tankowac 5 -cio litrowy silnik i utrzymywac tego olbrzyma? moje pytania scisle zwiazane z ze spalaniem i utrzymywaniem tych samochodow poniewaz dosc duzo jezdze i chcialbym miec samochod zarowno konfortowy, jak i choc troche ekonomicny. a i jeszcze jedno, czy kupujac 7-demke nie wpadne w studnie bez dna? czesci do tych samochodow chyba sa dosc drogie, a myslec dniem i noca skad wziac tysiace zlotych na kolejne remonty jest kiepskim rozwiazaniem.
  
 
Hmm ja ma 735 i taki też Ci radzę, 320 jest mało komfortowa przynajmniej jak dla mnie, ładnie wygląda, fajnie się jeździ, ale nie jest to auto na długie trasy, hmm ale to kwestia również gustu, gdyż niektórzy wolą mniejsze autka a ja wole duże. Dlatego polecam Ci 7ke z 3.5litrowym silnikem, bo ma więcej mocy od 3.0 (730), większy momęt obrotwy a pali dokładnie tyle samo. 750 to już wyższa półka, bo wiem iż potrafi spalić w mieście spokojnie ok 30litrów benzyny za to w 735 ok 20-24. Ogólnie u mnie wychodzi to następująca z tym iż mam gaz i też dane podaje złużycia lpg: 10-12 trasa (100-130km/h -trasa), 12-15 (140-180km/h trasa), 15-20 (miasto, lato) i 20-24 (miasto, zima, krótkie odcinki). Są to dane dla automatycznej skrzyni biegów, z tego co wiem to manualna pali troszkę mniej. Jeżeli będziesz jeździł na benzynie to również odrobine możesz odjąć. Ale wątpie iż zejdziesz ponieżej 10, bo to na serio nie łatwe do osiągnięcia.
Jeżeli chodzi o koszta części to wypiszę Ci kilka przykadów, ceny mogę się różnić w zależności gdzie kupujesz, no i oczywiście cały czas mam na myśli automata:
- sonda lambda 170zł (znajomy) 200-250 (giełda),
- klocki przód 160-230zł
- klocki tył ok 70-120zł
- tarcze przód coś ok 400-700zł (Ate-Brembo, ale radzę te drugie!!)
- filtr paliwa ok 30zł
- filtr powietrza ok 30-50zł
- świece od 12zł (NGK)
- wachacz po regeneracji 100zł,
- końcówka drążka kierown. ok 50zł
- podpora wału napędowego, ok 200zł
- uszczelka pod skrzynie biegów ok 70zł,
- filtr oleju do skrzyni biegów ok 50zł,
- chłodnica wody 250-300zł używana, 680-1000 nowa;
- chlodnica klimatyzacji 250-300 używana, ok 600zł nowa;
- uszczelniacz kompresora klimatyzacji wraz z wymianą ok 300zł;
- szczęki do ręcznego ok hmm 50zł, ale nie jestem pewny;
- poduszki pod skrzynie biegów coś ok 50zł;
- poduszka pod silnik, olejowa ok 280zł;
- uszczelka pod głowice 150-250zł;
- palec 100zł używany;
- filtr paliwa coś ok 30zł;
To tyle co pamietam, ale coś by sie jeszcze znalazło, jak będziesz potrzebował rady to się "polecam"
Udanych zakupów - pozdrawiam

-
  
 
CHYBA RACJA, NA DLUGICH TRASACH LICZY SIE BARDZO WYGODA, A Z TEGO CO NAPISALES CZESCI NIE SA TAK DROGIE JAK MYSLALEM. DZIEKI ZA INFORMACJE