Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-02-19 08:19:17 Witam!
W skrócie opiszę tutaj sposób montażu uniwersalnego centralnego zamka. 1. Potrzebujemy następujące narzędzia i elementy: a. śrubokręty krzyżowe i płaskie, b. cążki do zarabiania końcówek, c. Gumowy młotek, d. Wiertarka, e. około 1m drutu twardego i cieniutkiego w celu przeciągnięcia przewodów przez kanały w drzwiach. f. ja nie mogłem dostać kanału do kabli do drzwi więc tutaj trzeba podumać .. u mnie na razie kable idą luźno i nie przytrzaskują się drzwiami, g. trochę końcówek i osłonek do łączenia przewodów, h. Taśma izolacyjna 2. Przystępujemy do montażu. a. Pierwszym krokiem jest zdjęcie tapicerki z drzwi, w drzwiach przednich odkręcamy 3 śrubki znajdujące się w rączce, wyciągamy zawleczkę od korbki drzwi, klamkę do otwierania drzwi ściągamy przez wciśnięcie z jednej strony zatrzasku w klamce i lekkie jej przechylenie (wtedy schodzi sama) i delikatnie od dołu wypinamy zatrzaski tapicerki, b. Najpierw trzeba rozprowadzić przewody do siłowników. w tym celu należy odkręcić: - z przodu osłony znajdujące się przy uszczelce, - listwę progową z drzwi przednich, - zdjąć uszczelki z drzwi na wysokości słupka środkowego (wersja 5 drzwiowa) w celu doprowadzenia przewodów do nich, - odsłonić część wykładziny z przodu w celu przeciągnięcia przewodów na druga strone auta. c. Przystępujemy do układania kabli, - ja zaczynałem od drzwi kierowcy i tam zrobiłem główny węzeł kabli. Po odsłonięciu wykładziny przy drzwiach przednich ukazują się kanały jeden u góry przez który poprowadzone sa głośniki oraz kanał pod spodem zaślepiony (w moim przypadku), trzeba było usunąć zaślepkę wpuścić z górnego otworu przewody do dolnego (tam jest dostęp do kanału do drzwi) następnie przecisnąć drut przez ten kanał (pomaga lekkie pracowanie drzwiami). Jak już mamy końcówkę druta w drzwiach to owijamy pojedynczo przewody do druta przy użyciu taśmy izolacyjnej (jeden za drugim razem nie przejdą) i przeciągamy przewód. - kolejne drzwi które łączyłem były to drzwi tylne lewe. kabel poprowadziłem pod listwą progową, następnie odchyliłem lekko plastikową osłonkę ze słupka i również przy użyciu drucika przeciągnąłem przewody do drzwi tylnych (analogiczna operacja.) - następnie przełożyłem przewody pod tapicerką na prawą stronę i tam podobnie jak z lewą stroną postępowałem. d. Montaż siłowników: - w drzwiach przednich moje siłowniki idealnie pasowały do otworów, więc je tam przykręciłem, połączyłem cięgno siłownika z cięgnem otwierania drzwi i podłączyłem przewody siłownika (wg. kolorów) - w drzwiach tylnych sprawa jest gorsza, u mnie nie było pasujących otworów więc trzeba było wiercić otwory uważając na położenie zamka (strasznie ciasno tam z racji położenia korbki otwierania drzwi i ogranicznika otwierania drzwi) po przykręceniu siłownika trzeba było się trochę napocić ustawiając cięgna w drzwiach żeby centralka chodziła swobodnie i luźno oraz żeby przy zamykaniu drzwi nie uszkodził siłowników drut ograniczający otwieranie drzwi. e. Podłączenie elektryczne: - pozostaje podłączenie elektryczne, należy znaleźć stałe napięcie +12v (np. ze stacyjki lub z bezpieczników)i przykręcić gdzieś masę, ja ją przykręciłem w komorze silnika do innych podłączeń masy. f. na koniec pozostaje gdzieś schować sterownik centralki (tu już pozostawiam pole do popisu) i możemy cieszyć się centralnym zamkiem 3. Niestety ja dostałem uszkodzony sterownik na pilota (nie działał alarm) i odsyłam go do wymiany, dlatego nie ma opisu gdzie podłączyć ten sterownik. Wersja ta dotyczyła mojej centralki, a z tego co wiem mogą się one różnić. |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-02-19 20:40:33 to mam do Ciebie pytanie.. na jakiej zasadzie działa taka czujka?? |
jankees Klubowicz bmw kiedyś rychu 1.1 ... zgierz | 2004-02-19 21:19:57 a na takiej miły kolego że co kolwiek się poruszy w środku lub auto będzie szarpane , kopane itp. to uruchamia się alarm |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-02-19 21:22:59 hehe.. tyle to wiem.. ale chodzi mi o dzialanie samego czujnika.. czy wymaga jakiegos sterownika czy wystarczy go podłaczyc do alarmu tak jak czujniki otwarcia drzwi..??
bo moze mi to rozwiaze problem zalozenia czujnikow otwarcia w tylnych drzwiach.. |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-02-20 07:53:08 Hmm.. parę fotek porobiłem, ale nic na nich nie widac, tzn. nie domyślisz się w którym miejscu drzwi to jest, a nie chce juz siagac tapicerki do wiosny, bo tego zatrzaski nie przezyja
ps. a wlasnie ma ktos moze na zbyciu te dluzsze zatrzaski do plastikowej części?? bo do dykty mozna kupic od duzego fiata i tez pasuja |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-02-25 21:51:39 Drodzy koledzy (wow ale mi oficjalnie wyszlo).
Prosbe mam do was taką.. prawie kazdy cos zmienial w swoim Fiaciku a dzial warsztatu świeci pustkami.. czyli coś nie tak.. proszę o opisy zmian czyli co i jak zrobic zeby bylo inaczej lub co i jak naprawic |
jankees Klubowicz bmw kiedyś rychu 1.1 ... zgierz | 2004-02-25 22:04:08 spox twoje rzyczenie jest dla mnie rozkazem tylko wykonam zdjęcia i już ślę dt ciebie |
igor002 Moderator VW Golf 1.6CL 1990 - ... Kraków | 2004-02-26 18:27:10 No wyszło ci oficjalnie, dobrze bo ja juz też "apelowałem" co prawda nie tak oficjalnie
ja opisze te wkładki i ew cos co jeszcze robiłem, tylko sobie przypomne |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-02-26 20:42:03 hehe.. to o to oficjalnie chodziło.. a ten wątek jest niedostępny dla anonimowych podglądaczy...
No.. a na materiały czekam bo nasz dział Warsztat trzeba by było wzbogacić bo jest tam tylko mój artykuł.. i wcale nawet nie wiem czy jest zrozumiały dla innych |
igor002 Moderator VW Golf 1.6CL 1990 - ... Kraków | 2004-03-06 21:59:37 Co prawda nie na temat ale co tam Widze ze nasze forum cieszy sie wizytmi ludzi z innych klubów co więcej mam dobrą nowine, nasz klub juz nie jest w fazie testów, o co sie tak bardzo martwiłem ze go nie zdamy, ale już jako normalne forum.
Tak wiec dziekuje wszystkim za uczestniczeniu w tym przedsaięwzieciu jakim było stworzenie tego i oby tak dalej. Serdecznie pozdrawiam |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-03-14 22:13:51 minął już prawie miesiąc a materiałów nie mam żadnych do dodania.. i tak tam łyso.. napiszcie troszkę i wstawimy
|
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-03-26 10:18:10 Najprostsza do zrobienia rzecz , żeby pozbierać pogubione gdzieś po łąkach koniki i złapać kilka dzikich - to po obcięciu zwężki , jaką kończą się wszystkie wloty powietrza do filtra - założyć wąż o średnicy 2' - 3' i zacisnąć opaską ( parciany, zbrojony drutem - do dostania w sklepach z częściami do ciężarówek ) . Potem w blasze pomiędzy chłodnicą , a światłami wycinamy otwór , przekładamy wąż ( niech wystaje 5cm ) , mocujemy i już ! Sprawa trochę się komplikuje , jak chodzi o modele z dużą chłodnicą ( 125 , 130 i mój ) bo tam blachy nie ma . Wąż trzeba trochę spłaszczyć i przecisnąć pomiędzy chłodnicą , a pionowym wspornikiem. Ja dodatkowo polutowałem z blachy ocynk coś w rodzaju lejka i nałożyłem go na wąż już przed chłodnicą .
Bardziej zaawansowanym majsterkowiczom polecam rozwiązanie rodem z dragsterów , czy F1: dziura w klapie silnika i wystawiony nad maskę zakrzywiony do przodu "kominek" od spodu założony wprost na gażnik , czy aparat wtryskowy ( to oczywiście żart , chyba że ... ) . Ja jednak zostaję przy rurze ! |
igor002 Moderator VW Golf 1.6CL 1990 - ... Kraków | 2004-03-26 12:30:02 |
DeArc (S) Moderator Ritmo 75 CL ie Świebodzin | 2004-03-26 22:15:19 schab..hmm.. opisane dosc dobrze.. a moze ciut dluzej tak zeby wyszedl z tego artykul do dzialu warsztat.. bedzie 2 art. modyfikacja wlotu powietrzea do filtra i wyslij na mojego maila |