Poradnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

W skrócie opiszę tutaj sposób montażu uniwersalnego centralnego zamka.

1. Potrzebujemy następujące narzędzia i elementy:
a. śrubokręty krzyżowe i płaskie,
b. cążki do zarabiania końcówek,
c. Gumowy młotek,
d. Wiertarka,
e. około 1m drutu twardego i cieniutkiego w celu przeciągnięcia przewodów przez kanały w drzwiach.
f. ja nie mogłem dostać kanału do kabli do drzwi więc tutaj trzeba podumać .. u mnie na razie kable idą luźno i nie przytrzaskują się drzwiami,
g. trochę końcówek i osłonek do łączenia przewodów,
h. Taśma izolacyjna

2. Przystępujemy do montażu.
a. Pierwszym krokiem jest zdjęcie tapicerki z drzwi, w drzwiach przednich odkręcamy 3 śrubki znajdujące się w rączce, wyciągamy zawleczkę od korbki drzwi, klamkę do otwierania drzwi ściągamy przez wciśnięcie z jednej strony zatrzasku w klamce i lekkie jej przechylenie (wtedy schodzi sama) i delikatnie od dołu wypinamy zatrzaski tapicerki,
b. Najpierw trzeba rozprowadzić przewody do siłowników. w tym celu należy odkręcić:
- z przodu osłony znajdujące się przy uszczelce,
- listwę progową z drzwi przednich,
- zdjąć uszczelki z drzwi na wysokości słupka środkowego (wersja 5 drzwiowa) w celu doprowadzenia przewodów do nich,
- odsłonić część wykładziny z przodu w celu przeciągnięcia przewodów na druga strone auta.
c. Przystępujemy do układania kabli,
- ja zaczynałem od drzwi kierowcy i tam zrobiłem główny węzeł kabli. Po odsłonięciu wykładziny przy drzwiach przednich ukazują się kanały jeden u góry przez który poprowadzone sa głośniki oraz kanał pod spodem zaślepiony (w moim przypadku), trzeba było usunąć zaślepkę wpuścić z górnego otworu przewody do dolnego (tam jest dostęp do kanału do drzwi) następnie przecisnąć drut przez ten kanał (pomaga lekkie pracowanie drzwiami). Jak już mamy końcówkę druta w drzwiach to owijamy pojedynczo przewody do druta przy użyciu taśmy izolacyjnej (jeden za drugim razem nie przejdą) i przeciągamy przewód.
- kolejne drzwi które łączyłem były to drzwi tylne lewe. kabel poprowadziłem pod listwą progową, następnie odchyliłem lekko plastikową osłonkę ze słupka i również przy użyciu drucika przeciągnąłem przewody do drzwi tylnych (analogiczna operacja.)
- następnie przełożyłem przewody pod tapicerką na prawą stronę i tam podobnie jak z lewą stroną postępowałem.
d. Montaż siłowników:
- w drzwiach przednich moje siłowniki idealnie pasowały do otworów, więc je tam przykręciłem, połączyłem cięgno siłownika z cięgnem otwierania drzwi i podłączyłem przewody siłownika (wg. kolorów)
- w drzwiach tylnych sprawa jest gorsza, u mnie nie było pasujących otworów więc trzeba było wiercić otwory uważając na położenie zamka (strasznie ciasno tam z racji położenia korbki otwierania drzwi i ogranicznika otwierania drzwi) po przykręceniu siłownika trzeba było się trochę napocić ustawiając cięgna w drzwiach żeby centralka chodziła swobodnie i luźno oraz żeby przy zamykaniu drzwi nie uszkodził siłowników drut ograniczający otwieranie drzwi.
e. Podłączenie elektryczne:
- pozostaje podłączenie elektryczne, należy znaleźć stałe napięcie +12v (np. ze stacyjki lub z bezpieczników)i przykręcić gdzieś masę, ja ją przykręciłem w komorze silnika do innych podłączeń masy.
f. na koniec pozostaje gdzieś schować sterownik centralki (tu już pozostawiam pole do popisu) i możemy cieszyć się centralnym zamkiem

3. Niestety ja dostałem uszkodzony sterownik na pilota (nie działał alarm) i odsyłam go do wymiany, dlatego nie ma opisu gdzie podłączyć ten sterownik.

Wersja ta dotyczyła mojej centralki, a z tego co wiem mogą się one różnić.


  
 
w 3d ritmiakach jest świetna sprawa montować centralke bo jak się zdejmie tapicerke to na siłowniki są już otwory tylko trzeba przykręcić i gotowe, a tak poza tym to zamontujcie sobie jeszcze czujniki na ruch jak nie chcecie mieć włamu do auta ..........................[cenzura klubowa]....................... no i jeszcze ten czujnik wstawiłem teraz troszkę spokojniej śpię.

[ wiadomość edytowana przez: igor002 dnia 2004-02-20 21:23:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: igor002 dnia 2004-02-20 21:24:01 ]
  
 
to mam do Ciebie pytanie.. na jakiej zasadzie działa taka czujka??
  
 
a na takiej miły kolego że co kolwiek się poruszy w środku lub auto będzie szarpane , kopane itp. to uruchamia się alarm
  
 
hehe.. tyle to wiem.. ale chodzi mi o dzialanie samego czujnika.. czy wymaga jakiegos sterownika czy wystarczy go podłaczyc do alarmu tak jak czujniki otwarcia drzwi..??
bo moze mi to rozwiaze problem zalozenia czujnikow otwarcia w tylnych drzwiach..
  
 
wystarczy podłączyć do alarmu te czujki są już ze sterownikiem w każdym alarmie jest w instrukcji jak podłączyć dodatkowe czujniki podłączasz i masz, a napewno to ci zastąpi tylne drzwi ja mam to i nie musiałem na tylnej klapie montować pstryczka
  
 
Może ktoś zrobić zdjęcia jak i gdzie montować te siłowniki..? bo opis jest OK ale nie wiem w którym
miejscu miałbym to wszystko montować.. mechanika i te sprawy to nie jest moja mocna strona więc
jeśli ktoś może to proszę o fotki.. dzięki..
  
 
Hmm.. parę fotek porobiłem, ale nic na nich nie widac, tzn. nie domyślisz się w którym miejscu drzwi to jest, a nie chce juz siagac tapicerki do wiosny, bo tego zatrzaski nie przezyja
ps. a wlasnie ma ktos moze na zbyciu te dluzsze zatrzaski do plastikowej części?? bo do dykty mozna kupic od duzego fiata i tez pasuja
  
 
to zaznacz na tych fotkach (np. w Paint) gdzie to jest jak porównam zdjęcie z tym co jest pod tapicerka to już się domyśle co i jak...
  
 
Drodzy koledzy (wow ale mi oficjalnie wyszlo).

Prosbe mam do was taką.. prawie kazdy cos zmienial w swoim Fiaciku a dzial warsztatu świeci pustkami.. czyli coś nie tak.. proszę o opisy zmian czyli co i jak zrobic zeby bylo inaczej lub co i jak naprawic
  
 
spox twoje rzyczenie jest dla mnie rozkazem tylko wykonam zdjęcia i już ślę dt ciebie
  
 
No wyszło ci oficjalnie, dobrze bo ja juz też "apelowałem" co prawda nie tak oficjalnie
ja opisze te wkładki i ew cos co jeszcze robiłem, tylko sobie przypomne
  
 
hehe.. to o to oficjalnie chodziło.. a ten wątek jest niedostępny dla anonimowych podglądaczy...
No.. a na materiały czekam bo nasz dział Warsztat trzeba by było wzbogacić bo jest tam tylko mój artykuł.. i wcale nawet nie wiem czy jest zrozumiały dla innych

  
 
mam prośbę do tych co mają elektryczne szyby,a więdz interesuje mnie jak to jest podłączone bo z siłowników wychodzą 2 porzewody a z przełącznika 5 tylko tyle mi się udało skręcić a więdz powiedzcie mi jak to podłączyć czy jakieś przekażniki są potrzebne czy co i w ogóle jak to podłączyć żeby działało góra dół z góry dzięki wielkie
  
 
do silnika masz dwa kable. jeśli podasz na jeden + a na drugi - np. opuszcza szybę jeśli zamienisz polaryzację do podnosi. więc przełącznik musi mieć zdolność zamiany polaryzacji. na przełącznik musisz podać plus i minus. następne dwa kableki będą szły do silnika. weź miernik i przedzwoń przełącznik.
  
 
Co prawda nie na temat ale co tam Widze ze nasze forum cieszy sie wizytmi ludzi z innych klubów co więcej mam dobrą nowine, nasz klub juz nie jest w fazie testów, o co sie tak bardzo martwiłem ze go nie zdamy, ale już jako normalne forum.
Tak wiec dziekuje wszystkim za uczestniczeniu w tym przedsaięwzieciu jakim było stworzenie tego i oby tak dalej.

Serdecznie pozdrawiam
  
 
minął już prawie miesiąc a materiałów nie mam żadnych do dodania.. i tak tam łyso.. napiszcie troszkę i wstawimy

  
 
Najprostsza do zrobienia rzecz , żeby pozbierać pogubione gdzieś po łąkach koniki i złapać kilka dzikich - to po obcięciu zwężki , jaką kończą się wszystkie wloty powietrza do filtra - założyć wąż o średnicy 2' - 3' i zacisnąć opaską ( parciany, zbrojony drutem - do dostania w sklepach z częściami do ciężarówek ) . Potem w blasze pomiędzy chłodnicą , a światłami wycinamy otwór , przekładamy wąż ( niech wystaje 5cm ) , mocujemy i już ! Sprawa trochę się komplikuje , jak chodzi o modele z dużą chłodnicą ( 125 , 130 i mój ) bo tam blachy nie ma . Wąż trzeba trochę spłaszczyć i przecisnąć pomiędzy chłodnicą , a pionowym wspornikiem. Ja dodatkowo polutowałem z blachy ocynk coś w rodzaju lejka i nałożyłem go na wąż już przed chłodnicą .
Bardziej zaawansowanym majsterkowiczom polecam rozwiązanie rodem z dragsterów , czy F1: dziura w klapie silnika i wystawiony nad maskę zakrzywiony do przodu "kominek" od spodu założony wprost na gażnik , czy aparat wtryskowy ( to oczywiście żart , chyba że ... ) . Ja jednak zostaję przy rurze !
  
 
  
 
schab..hmm.. opisane dosc dobrze.. a moze ciut dluzej tak zeby wyszedl z tego artykul do dzialu warsztat.. bedzie 2 art. modyfikacja wlotu powietrzea do filtra i wyslij na mojego maila