Tarcze hamulcowe - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to są tarcze EBC ?
  
 
Cytat:
2008-05-07 21:21:53, jorgi pisze:
to są tarcze EBC ?



Myslalem o EBC Turbo Groove (te same co kupil AndrzejMT), ale jak uslyszalem ze przez naciecia hamowanie jest glosniejsze, to jednak wzialem tylko nawiercane, ale Zimmermanna, dokladnie Zimmermann Sport

PS.
Sorka za priva, nie ten przycisk wcisnalem
  
 
fatboy ? Dlaczego tylna tarcze masz niewentylowana ??

Dlugo ci ta tarcza nie pociagnie cos czuje...na tym greenie..

Mi szlag trafil wentylowana, z tylu. Z tylu wbrew pozorom tarcze tez sie grzeja, bo tej masy z tylu troche jest do zatzymania.

Ja mam teraz z tylu wentylowana, nacinana.


A tak jeszcze na marginesie, to wiecie panowie, ze sa dwa rodzaje zielonych klockow ? Twarde i miekkie.
  
 
Vino napisz więcej o tych grinstafach.

wiem, że nawiercanie w omedze być musi. napewno poprawi chłodzenie
na powrocie ze zlotu się przekonałem jak mierne są fabryczne hamulce w omedze i jak się szybko przegrzewają
z 240 km/h do 100 hamowanko przed litewskim tirem to hartkor max, hehe
  
 
Jest seria 2000 i 6000.

Nie ma w opisie klocka napisane wprost "miekkie" czy "twarde" ale wnioskujac z opisu, seria 2000 jest miekka a 6000 twarda.

Czerwone tez sa raczej miekkie. Rozmawialem z kims kto ma zalozone nacinane tarcze + klocki red i mowi, ze scieraja sie szybciej niz normlane klocki, co by potwierdzalo ta teze. Jezdzi juz 4 komplet z red stuffami i mowi ze jest ok.

Ogolnie wydaje mi sie, ze caly problem z EBC polegajacy na przegrzewaniu tkwi w gladkich tarczach, ktore nie odprowadzaja ciepla.

A efekt jest taki: jak mamy zwykle dupiast seryjne hamulce to zdajac sobie z tego sprawe sila rzeczy jezdzimy, hmm, bardziej zachowawczo. Rzadziej sie czlowike rozpedza do duzych predkosci , kiedy wie ze musi hamoac za chwilke.

W momenice kiedy zalozy "tjuning" to jezdzi jak przyslowiowy wariat Czyli czesciej ostro hamuje z duzych predkosci. W miescie taka duza predkoscia jest 100kmh, 2 shamowania 100-0 powoduja ze tarcze sa naprawde gorace. Wtedy sa wrazliwe na uszkodzenie: np. stojac na hamulcu na skrzyzowaniu, na czerownym ,albo zostawiajac auto pod domem z "gorejacymi" tarczami. Wtedy one sie chlodza nierownomiernie (tam gdzie klocek przykrywa tarcze) i w efekcie koncowym, po paru takich cyklach szlag trafia tarcze.

Wentylowana i nacinana/nawiercana tarcza latwiej odaje cieplo, ale i tak trzeba uwazac zeby nie przesadzic, bo mysle, ze i takie tarcze mozna zalatwic. Dlatego po ostrej jezdzie, dobrze jest z 5 minut pojezdzic kolo domu zeby sie schlodzily. Wbrew pozorom tarcza tak szybko nie stygnie !! Podotykajcie to zobaczycie ile czasu sie to chlodzi (jak jest goraca to wystarczy dotknac felgi albo tylko zblizyc reke, bo grozi to poparzeniem. Mozna tez "poslinic" palec jak jest gorace, to slychac tylko csssyyytt.

A jak juz pisalem, roznica w wnetylowanych, z nacienciami i bez jest taka, ze nacinany przod mozna dotknac a gladkiego tylu nie (taki goracy).

Tak czy owak Ja zakladam w przyszlym tygodniu EBC, ktore czekaja juz w pudelku Mam nadzieje, ze nacinane tarcze dadza rade + swiadomosc temperatury - szczegolnie gdy sie jezdzi po miescie (np. z domu do pracy), bo wtedy odcinki drogi sa na tyle krotkie ze latwo po prostu przesadzic.

A co do hamowania z duzych predkosci. Na textarach mialem ostre hamowanie ze 140 i poprostu malo nie przyrznalem. Nie moglem na tym gownie ABS'u wlaczyc ! dopiero gdzies przy 60 zastukal.

Na redach nie ma z tym problemu. Nacisakch i drzesz gume o asfalt. Hamowalem na tych klockach 200-0 awaryjnie i naprawde daly rade. Tyle ze gladkie tarczy powiedzialy papapa, po ilus tam cyklach rozgrzania i niewlasciwego schlodzenia. bo mozliwe ze da sie na gladkich tarczach jezdzic, tylko wtedy trzeba miec ta swiadomosc i je chlodzic, tylko to wtedy do dupy jest taka robota.

Najlepsze by byly duzo wieksze tarcze. Takie jak ma np. BMW5. Tam to sa tarcze ! Z tylu sa wieksze niz w omedze z przodu.....
Tylko nie wiem czy da sie od innego auta zaadaptowac zaciski itd.....

Pozdr,
Vino
  
 
Qrde, nie ma edit ???

Fajny link:
Porownanie klockow EBC
  
 
nie bralem nawiercanych, bo bym za dlugo czekal, a Zimmermanny tarcze sa jednak i tak duzo lepsze od seryjnych, wiec tak szybko nie pojda przy tych klockach Sedan z tylu ma mniejsza mase Sadze ze bedzie dobrze. Co do klockow to sa to raczej 2000.
  
 
Cytat:
fatboy ? Dlaczego tylna tarcze masz niewentylowana ??


Cytat:
2008-05-11 23:42:39, fatboy82 pisze:
nie bralem nawiercanych, bo bym za dlugo czekal, a Zimmermanny tarcze sa jednak i tak duzo lepsze od seryjnych, wiec tak szybko nie pojda przy tych klockach Sedan z tylu ma mniejsza mase Sadze ze bedzie dobrze. Co do klockow to sa to raczej 2000.



Vino raczej pytał o wentylowane tarcze z tyłu a nie o nawiercane.
A swoja drogą to w A w serii zakładali w ogóle wentylowane na tył?
  
 
Cytat:
2008-05-12 08:51:48, kieleczek pisze:
A swoja drogą to w A w serii zakładali w ogóle wentylowane na tył?



Nie. Ale profi tjunerzy z LOB zakładają na tył tarcze wentylowane z tzw.C. Nawet w Senatorach
  
 
a to nie trzeba by bylo zmieniac zacisku by weszla tam wentylowana?
  
 
Trzeba, tarcze i zaciski.
  
 
EBC Red Stuff'y i Zimmerman Sport nie do przegrzania hamują do końca. 10 000 km autostrady i dużej prędkości no i komplecik na przód za prawie 1000 PLN do wymiany no ale coś za coś. Osobiście polecam mimo głośnej pracy. Mam tylko problem z biciem ale jak hamulec do spodu to już nic nie bije Sparawdzałem bicie przed montarzem na piastach i na tarczach miałem 0,02-0,04mm na zewnątrz tarczy(zalecane do 0,05mm). Nie mam już pomysłu na trzepanie kierownicą przy lekkim hamowaniu. Może ktoś ma pomysł?
  
 
Cytat:
2008-05-11 19:50:52, Vino pisze:
Ja mam teraz z tylu wentylowana, nacinana.


a możesz napisać jakie,gdzie kupione i za ile ?

pzdr.Marek
  
 
Cytat:
2008-05-12 19:34:53, MarekV6 pisze:
a możesz napisać jakie,gdzie kupione i za ile ? pzdr.Marek



Wszystkie tarcze mam Tarox'a
G88. Przyd 1.3k chyba, a tyl chyba kolo 1k.



Cytat:
EBC Red Stuff'y i Zimmerman Sport nie do przegrzania hamują do końca.



Wszytko mozna przegrzac, z wyjatkiem moze ceramiki, a i tak nie wiem Kwestia paru hamowan i zostawienia auta z goracym ukladem.

Cytat:
Mam tylko problem z biciem ale jak hamulec do spodu to już nic nie bije Sparawdzałem bicie przed montarzem na piastach i na tarczach miałem 0,02-0,04mm na zewnątrz tarczy(zalecane do 0,05mm). Nie mam już pomysłu na trzepanie kierownicą przy lekkim hamowaniu. Może ktoś ma pomysł?



Noo, wlasnie twoj "nie do przegrzania" zestaw zostal "pogiety". Po mojemu to masz krzywe tarcze.
Ale sprawdz wywazenie kol tez i zawieszenie. Chociaz ja mialem zle z jednym i drugim i nigdy nie bylo to powodem trzepania kierownicy przy hamowaniu. Jak teleptalo to winne byly zle traktowane tarcze.

Tip: mozesz miec proste tarcze z przodu, a krzywe z tylu i przy lekkim hamowaniu bedzie tez teleptac.

  
 
Wyjeżdzasz na tor i nawet ceramika się pali, no ale to już jest łapanie za słówka. Cały komplet był układany zgodnie z procedurą jaką podaje EBC i nawet na początku było bicie przy lekkim hamowaniu przy czym zawieszenie było świeżo robione, kółka wyważone na zero, luz na przekładni skasowany. Na serii hamowanie z 240 km/h do 160 km/h i brakło hamulca a na tym zestawie 200-0 km/h hamuje do końca tak samo tylko lekki dymek z klocków.
  
 
Zimmerman sport +ebc redstuff
Ja posiadam taki zestawik na przodzi i sprawuje sie wysmienicie.
Kolega jacek_diablo jaka napisal z tym hamowaniem to sie zgodze lecz z tym
Cytat:
EBC Red Stuff'y i Zimmerman Sport nie do przegrzania hamują do końca. 10 000 km autostrady i dużej prędkości no i komplecik na przód za prawie 1000 PLN do wymiany no ale coś za coś.


sienie zgodze .Pokonywalem tase Wrocław -Holandia i jakos mam zrobione 15 000 tys i nie widze aby zestaw musial isc do wymiany!!
Co do tego zestawu jest troszku glosny i moim odczuciu lepije wspolgra tarcza z kolciek jak sie nagrzeje.
Czekam na taki sam zestawik na tył tylko ze z klockami green
Pozdrawiam WoSIU.
  
 
Jacek -diablo ja nie mam zadnego bicia .
Natomiast u znajomego bicie bylo odczuwalne ,ale przez gumke ktora pekla przez co cylinderek mial problemy ..zdjecie
  
 
Dzis przy zmiane opon na zimowe ukazal mi sie taki obrazek:





przejmowac sie? Juz napisalem do sprzedawcy co on na to. Generalnie wiele nie maja najechane, jakies 3kkm.
  
 
napisz proszę jakie firmy masz te tarcze
  
 
Zimmermann Sport