Problem z automatem w Mercedesie W126.Ratujcie !!!!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Mercedesa W126 SE rocznik 85 z silnikiem 2.8 oraz automatyczną skrzynia biegów.Mam z nią dwa problemy.Pierwszy polega na tym że przy zmianie z II biegu na III występuje jakby ok.sekundowa przerwa w "ciągnięciu" i w efekcie tego chwilowe podwyższenie obrotów i III bieg w końcu się włącza i już wszystko jest OK.
Drugi ważniejszy problem polega na tym że po zapaleniu silnika kiedy przelączam dźwignię z pozycji P na D lub R tzn.kiedy włączam bieg następuje spadek obrotów o ok. 600 obr/min co jest zbyt mocnym spadkiem.W efekcie tego musze mieć ustawione wolne obroty na ok 1500 obr/min tak aby po włączeniu biegu silnik po prostu nie zgasł, ponieważ gdy ustawię wolne obroty na 1000 ,po włączeniu biegu spadają one na 300-400 i wtedy prawie zawsze silnik gaśnie.Sprawdzałem u kolegi i jego silnik na wolnych obrotach ma ok. 1000 obr/min a po włączeniu biegu spada o jakieś 50-100 obr/min na 900 obr/min i tak raczej powinno być.Co może być tego przyczyną? Ktoś mówił mi że może być za gęsty olej,ktoś inny że mam za bardzo "podciągnięte" sprzęgło czy jakoś tak , ale są to słowa kolegów a nie fachowców.Teraz gdy zbliża się zima jest to dla mnie coraz ważniejszy problem ponieważ przy tak wysokich wolnych obrotach samochód będzie gorzej hamował na śniegu,juz teraz przy hamowaniu np. na błocie gdy auto juz prawie staje w miejscu przednie koła z racji tego że na błocie mają bardzo słabą przyczepność blokują a tylnie ciągną samochód jeszcze do przodu przez ok. 1 metr ponieważ są "napędzane" zbyt dużymi wolnymi obrotami.Myślę że problem opisałem dość dokładnie.Bardzo proszę o jakąś podpowiedź,a może ktoś miał już taki problem i wie jak go rozwiązać.Jest to dla mnie bardzo ważne.Będę bardzo wdzięczny za jakikolwiek odzew na mój problem.
Pozdrawiam
Kris
Moj mail kris22@simplusnet.pl
 
 
sproboj wymienic olej i filtr oleju w skrzyni.
 
 
Twoj pierwszy problem to nieprawidlowe cisnienie modulacji zla regulacja lub uszkodzony vaccum modulator moze to byc rowniez nieprawidlowe cisnienie robocze skrzyni -uszkodzenie regulatora cisnienia lub poslizg wewnetrzny skrzyni -spalenie zestawu tarczek lub tasmy hamulcowej.Ta cala usterka moze tez byc spowodowana brakiem prawidlowego poziomu oleju i jego marna jakoscia -mineralny ATF sie poprostu stazeje i traci swa pierwotna lepkosc i odpornosc na pienienie-bardzo wazne pzy ukladach hydraulicznych.Olej i filtr nalezy wymieniac co ok25-30tys jezeli tego nie robiles to po zdieciu miski mozna z duzym prawdopodobienstwem ocenic stan skrzyni -elementy wew i miska maja byc czyste czarny osad lub szlam dowodzi uszkodzenia sprzegiel i tasm hamulc. i koniecznosci remontu. Drugi problem moze wynikac z pierwszego-jakosc oleju lub dowodzi uszkodzenia sprzegla hydrokinetycznego jest do wzmiany.Tak czy inaczej sprobuj wzmienic olej z filtrem dowiesz sie czy warto wlewac nowy.Olej wymien tam gdzie wiedza jak to sie robi w mercedesie.Jakbs mial pytania chetnie Ci odpisze. Route66
 
 
Witam
Niewiem jak mam Ci dziękować za Twoje porady.Szkoda że nie podałes swojego maila. Oczywiście wymienie najpierw olej i filtr ale to raczej potrwa kilka dni bo sam nie mam możliwości,poinformuję na forum o wynikach ,czy coś sie poprawiło czy też nic,jesli nie masz nic przeciwko podaj mi swojego maila.Moj to kris22@simplusnet.plJeszcze raz dzięki !!!