Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 00:19:58 Witam.....
Najprawdopodobniej stane sie posiadaczem Lady.. jaki model nie wiem jeszcze ... dostalem info jak na razie ze jest to Lada na pewno nie samara i podobne tylko chiba 2107 lub cos kolo tego.... Ale do rzeczy... Chcialem prosic o porade.... Lada jezdzil dziadek ktory ma ja od nowosci...garazowana i pucowana..podobno grama rdzy na niej nie ma, kosc sloniowa czy cus ten desen.... dziadek nie jezdzil nia nigdy w zimie....zamykal w garazu i czekal na sloneczko ... no ogolnie podobno zadbana i wogole... Ale: na co zwrocic uwage i co sprawdzic od razu.....??? - kazdy samochod ma przeca talkie specyficzne miejsca dla danej marki i rzeczy ktore zawsze sie sprawdza... - chcialem prosic o wskazowki.... postaram sie na jutro znac juz konbkretny model auta i rozszerze watek.... Wiec jak mozecie to pokierujcie gdzie zagladac i czego szukac.... - nigdy nie mialem i nie widzialem blizej na wlasne oczy Lady.... Z gory dzieki za podpowiedzi i wskazowki.... ACHA ZAPOMNIALEM DODAC ZE POSIADACZEM CHIBA STANE SIE JUTRO _ WIEC PROSZE _ DAJCIE JAKIES WSKAZOWKI _ DZIEKI P.S. Jak zakupie to bede Was czesto nawiedzal [ wiadomość edytowana przez: PTteam dnia 2004-04-21 00:27:53 ] |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-04-21 00:41:59 obejrzyj dobrze bude - szczegolnie elementy "trdnowymienne" czyli np podloge i podszybia. Jak buda zdrowa, to bierz.... zawsze zdazysz sprzedac w razie co. zdrowa buda to podstawa.
niedomagac moze reczny, moze huczec most. to zadne wady, ale mozesz sie targowac rdza na drzwiach sie nie przejmuj - to w standardzie w pewnym wieku i tyle. Skupialbym sie na budzie glownie, to najtrudniej sie naprawia. |
misiekns ŁADZIARZ Lada Samara / PF 126p Nowy Sącz | 2004-04-21 00:47:42 Czesc !
No to gratuluje juz teraz posiadania autka tak wspanialej marki jak Lada Jak chodzi o klasyki to ja sie nie bardzo znam, bo podobnie jak Ty nie mialem nigdy okazji blizej sie z takowym modelem zapoznac. Niemniej jednak ogolnie jesli chodzi o nowe auto to zacznij od spraw podstawowych w stylu olej, plyn chlodniczy, wszystkie filtry. Mimo wszystko tez przygladnij sie stanowi blachy - Lady maja to do siebie, ze rdza bardzo szybko sie na nich rozprzestrzenia, wiec obejrzyj dokladnie szczegolnie progi i spod jesli masz taka mozliwosc. Jak cos sie bedzie dzialo to staraj sie w miare mozliwosci szybko robic. Reszte powinni wkrotce doradzic Ci bardzo pomocni posiadacze klasykow A ja ze swojej strony zapraszam do Klubu - jak juz bedziesz mial Lade zapisz sie, a na pewno nie bedziesz zalowal |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 00:52:17
Co do naprawiania blacharki to cos o tym wiem - w profilu jest historia remontu Fiata 127 wlasnymi recami Wlasnie..a powiedzcie mi cos blizej o silniku - slyszalem ze w Ladach silniki produkowane byly na licencji Porsche - prawda to czy nie - tak slyszalem.... No i wogole..jakie toto ma silniki - pojemnosci i wogole - chodzi o serie - do konkretow przejdziemy po zakupie |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 00:54:03
Pojecie o autach mam i moze troche wiecej.... ale jezeli chodzi o Lade to zero.... blachy sie nie boje choc podobno nie ma sladow rdzy...ale sprawdze - podstawa.... Poprosze wszystkich o jakies szczegoly co do silnikow.... i wlasnie to jest tyl naped...jak z mostami - czesci, czestotliwosc padania przy ostrej jezdzie itd.... Dzieki z gory |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 00:56:47 Mimo wszystko ciesze sie jak malpa z banana bo toto jest na gazniku - wiec jak dorwe w swoje lapki to bedzie sie dzialo - o ile finanse pozwola no i o ile stane sie posiadaczem.....ale juz widze dwa gazniki dwogardzielowe....
Ale powiedzcie ile to ma konikow w serii i jakie pojemnosci jakie modele mialy itd... Dzieki wielkie |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-21 01:01:25 Tacy właściciele często zanim zaczęli jeździc to słali auto do fachowców zabezpieczajacych auto przed korozją różnymi fluidolami itp. Spytaj właściciela czy to robił. Ma plastikowe nadkola? Gnić lubi w okoolicy zaczepów listwy ozdobnej na progu, pas przedni, pod przednia szybą , krawędzie maski z przodu. Jak Ci pozwoli to wyjmij popielniczkę z tylnych drzwi i popatrz , może coś ciekawego zobaczysz? Sprawdź czy wszystkie szyby się otwieraja , czy cięgno ssania pracuje, Spytaj czy naprawiał silnik...Starsi panowie mieli czasem zwyczaj naprawiać silnik "z nudów" i robili to byle jak we własnym zakresie... Ja mam taką naprawianą amatorsko ładę i zanim się z nią dogadałem to dużo czasu minęło. Silnikiem się tak nie przejmuj, byle chodził, bo go łatwo naprawić i własciwie wszystkie silniki łady mają trwałośc ok. 100 -150 tys. km i należy brać pod uwagę szybki remont. Sprawdź jakie ma opony, może mieć jeszcze oryginalne radzieckie....
A jeśli pracują jeszcze wycieraczki na reflektorach ( jak zapalisz światła i użyjesz spryskiwaczy) to bierz i się raduj |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 01:05:51
100 - 150 tys ?????????????????? - tylko tyle...... A czy to prawda z ta licencja Porsche - i ile to ma koni ??? A tak wogole ile Lada wazy??? Co do napraw dziadkowych to wlasnie sie tysz obawiam... ale wszystkiego wypytam.... |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 01:06:57
Dzieki wielkie |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-04-21 01:09:07
Co do silników Porsche to napisałem Ci w poprzednim poscie. Co do trwałości to właściwie eksploatowana Łada doleci bez kapitalki nawet 250-300 tys km. Co innego po jakimś tuningu - ale tu wiadomo - coś za coś Waga - ok. 1000 kg Moc silników: 1200 - 60KM, 1300 - 65 KM, 1500 - 75 KM itp [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-04-21 01:11:45 ] |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-04-21 01:09:43 Witam
nie tyle na licencji Porsze, co całą smarka jest w dużym stopniu projektem Porsza, Klasyk to jednak rasowy Fiat, coś pomiędzy 124 a Mirafiorką, silniki bardzo solidne, ale lubią pociekać olejem, (ruskie zimmeringi nie są najlepsze), wtedy czeka Ci wymiana uszczelnień, także tych na zaworach, do głownej naprawy potrafią zrobić 200-300 tyś km.. mosty, skrzynie biegów, prawie nie do zabicia, ( odwrotnie niż w kantach i polderach ) skomplikowane przednie zawieszenie, wymaga częstej ingerencji, (4 sworznie zwrotnic, 4 końcówki, 8 tuleji met-gumowych, jeśli będziesz musiał coś wymieniać, to nie załuj kasy kupuj krosno- delphi a nie tanie prywaciarskie ruskie, białoruskie czu ukraińslie, bardzo przyzwoite hamulce, pod warunkiem użycia przyzwoitych klocków, albo oryginałow, albo lucasów, czy np, niemieckich Ogólnie rewlacyjne autko, daje wiele przyjemności z jazdy i moim zdaniem jeśli zadbane to naprawdę niezawodne. jeśli zmęczy Cibie miękkość zawieszenia, można tanio je poprawić stossująć niskoprofilowe kapcie, np na felgach 14".. , twardsze spreżyny z tyłu, czy lepsze amortyzatory bierz, przejrzyj i ciesz się jazdą klasykiem z tylnim napędem PS warto założyć gaz, wtedy jeżdzisz taniej niż wynalazkami pt CC czy SC, nie mówiąc o "oszczędnych" Fobiach, Puntach itd... [ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2004-04-21 01:11:33 ] |
misiekns ŁADZIARZ Lada Samara / PF 126p Nowy Sącz | 2004-04-21 01:15:17
Kolega sie pomylil Przy 150 tys. to one sie dopiero docieraja Slyszalem o przebiegach nawet rzedu 300 tys. km Chociaz to wiadomo i tak w duzej mierze zalezy od eksploatacji, ale jak malo jezdzona to mysle, ze nie bedzie zle tutaj cos znajdziesz na ten temat szerzej. |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 01:16:04
Wlasnie na zas chcialbym jeszcze prosic o jedno - napiszcie jakie czesci pasuja od jakich innych aut ogolnodostepnych - chodzi mi np. jaki rozstaw srub maja felgi i od jakich marek pasuja - i jesli mozna to reszte jaka wam przychodzi na mysl.... Co do zawiechy to poczytalem ze obnizajac zmienia sie polozenie mostu - dopsz zrozumialem?? - o co chodzi - auto na pewno zostanie obnizone i utwardzone jezeli dostane je w swoje łapki - jakie sprezyny itd....wiem ze mecze ale chcialbym wiedziec.... Dzieki |
misiekns ŁADZIARZ Lada Samara / PF 126p Nowy Sącz | 2004-04-21 01:18:38
Sporo czesci od roznych modeli fiata i ogolnie made by FSO. Ceny na szczescie nie sa zbyt wysokie, zwlaszcza w przypadku klasykow |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-04-21 01:23:07
dobrze zrozumiałeś - efekt zastosowania drążka poprzecznego ale wystarczy zastosować nastawny drążek i problem maleje |
PTteam Fiat 127 A Wrocław/Legnica | 2004-04-21 01:28:16
Tia....nis nie kumam.... - tyl naped to dla mnie bajka .... gdzie poczytac o tym szerzej - chiba te info widzialem na Waszej klubowej stronie...ale nic z tego nie zakumalem dlatego tu was spytalem..... ?? |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-04-21 01:37:35 Wjedz Ładą na kanał i obejrzyj rozwiązanie tylnego zawieszenia - o ile masz minimalne pojęcie o mechanice to momentalnie załapiesz o co chodzi z tym drązkiem - a pisania jest za dużo
Pozdrawiam Andrzej |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-04-21 01:40:37 Witam
Poczytaj forum, znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania, przewałkowane są wszelkie kombinacje z zawieszeniem , silnikami itd.. kilka klubowych autek to prawdzie majstersztyki wiele zmian, sprawdzonych na własnej skórze.. |