Wymiana klocków...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy, powiedzcie mi czym smarujecie śruby pływające przy zaciskach??
ostatnio wymnieniałem tarcze i klocki i zauważyłem że lewe przednie koło trochę mi "trzyma" i się grzeje felga.
a przy wymianie powyjmowałem te śruby pływające, wyczyściłem i przesmarowałem zwykłym smarem i wydawało mie się że powinno być ok-ale jak się okazuje niekoniecznie.
  
 
Smar miedziany
  
 
molibdenowy
  
 
Jeśli chodzi o prowadniki zaciski to mam specjalny preparat ATE, a śruby smaruje niewielką ilością smaru miedzianego.
  
 
w zaprzyjaźnionym sklepie polecono mi Wurth Al 1100.
po złożeniu wydaję się być bardzo OK śruby pięknie pływają, ale niestety objawy nie minęły!!
pojechałem akurat na przegląd i okazało się ze prawe przednie koło ma spore opory toczenia, i wszystko się szybko grzeje.
ciekawe czy tłoczek nie staje w miejscu?
pan magik na przeglądzie powiedział mi jeszcze że czasami elastyczny przewód przy zacisku może się delikatnie z czasem zwulkanizować i w stronę zacisku,przy dużym cisnieniu puszcza ale z powrotem już nie.
  
 
Cytat:
2013-06-10 12:33:06, arass pisze:
w zaprzyjaźnionym sklepie polecono mi Wurth Al 1100. po złożeniu wydaję się być bardzo OK śruby pięknie pływają, ale niestety objawy nie minęły!! pojechałem akurat na przegląd i okazało się ze prawe przednie koło ma spore opory toczenia, i wszystko się szybko grzeje. ciekawe czy tłoczek nie staje w miejscu? pan magik na przeglądzie powiedział mi jeszcze że czasami elastyczny przewód przy zacisku może się delikatnie z czasem zwulkanizować i w stronę zacisku,przy dużym cisnieniu puszcza ale z powrotem już nie.


A nie bylo glebokich wzerow w plywakach ,lub luzow tak ze sie zacisk kantuje .Klocki sa rowno zuzyte tarcza rowna?
Czy po nacisnieciu i puszczeniu hamulca zacisk da sie ruszyc tak jak z drugiej strony?
Przewod jak zaczyna pekac to niestety od srodka i czasem powstaje kieszen pomiedzy warstwami i moga cie dziac cuda.Trzeba wyjac tloczek jak niema wzerow posmarowac rozowym smarem i zlozyc jak dalej kicha to wymienic przewody elastyczne.Moze tez byc problem w modulatorze ABS jezeli plyn nie byl zmieniany i byl zur.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
zacznę od tego że wszystko było jak najbardziej OK, aż do wymiany tarcz.
Nowe tarcze Mikoda, nowe klocki ATE, płyn nowy.
Myślę, że to może być tłoczek.
Nowe czyli grube tarcze + nowe czyli też grube klocki = tłoczek cofnięty jak nigdy dotąd.
wżerów nie zauważyłem i przy tym nowym smarze chodzą ładnie i nie chaczą.
Dodam tylko, że z prawej strony wszystko jest OK.
  
 
Z grzaniem się kół i trzymaniem to też miałem jazdy w swojej Carinie do tego stopnia, że zjarało mi nowe tarcze i nowe klocki... U mnie akurat przyczyną był zużyty zacisk hamulcowy (ledwo wyczuwalny wżer na którym blokował się tłoczek). Kupiłem używany w dobrym stanie i przy okazji wymieniłem tłoczki na nowe i problem ustał...
  
 
dzisiaj na próbę założyłem na lewe koło starą tarczę.
efekt ustąpił.
czyli chyba jednak coś z tłoczkiem.

a podpowiedzcie mi bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem,
do czego służą-jaką funkcję pełnią, sprężynki-blaszki przy klockach??
w starych TRW były w nowych EBC ich nie ma ?? !! ??
  
 
zerknij na osłonę gumową czy nie ma pęknięć ja tak miałem i blokował się tłoszczek bo nawpadało smieci . Kupić smar do tłoczków jest jak klej kropelka podwiń gume przesmaruj ale na wyciśniętym tłoczku wciśnij kilka razy powinno coś dać ale trzeba sprawdzić osłonę gumową bo jak rozdarta to problem wroci
  
 
Miałem kiedys podobny przypadek w VW - kupiłem nowe tarcze i po założeniu okazało sie że nowe tarcze maja przesunieta oś tarczy w stosunku do osadzenia na piaście - po krótce przyłóż starą tarcze do nowej i sprawdz czy osadzenie ( wymiary/głebokośc ) sa takie same.
  
 
jutro rozbieram cały zacisk i mam nadzieję że samo czyszczenie pomoże.
  
 
Mi się kiedyś zdarzyło, że jedna z prowadnic zacisku była krzywa, kiedy zacisk był nie dokręcony, prowadnice się pięknie przesuwały, ale po dokręceniu śrub już nie.
Blaszki na jarzmie zmniejszają tarcie na prowadzeniu klocka, warto je zdjąć i dokładnie wyczyścić jarzmo pod blaszkami, żeliwo koroduje i "puchnie", przez co klocki trudniej się przesuwają po jarzmie.
  
 
już po operacji.
rozebrałem zacisk, wyczyściłem go i tłoczek, przesmarowałem, złożyłem, odpowietrzyłem i....



.... malina !!
w końcu jest OK.
teraz to samochód hamuje!!