Jak podnieść Nivkę?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak podnieść nivkę, czy wymiana sprężyn i amortyzorów będzie najlepszym rozwiązaniem czy może przeróbki istniejących?
  
 
zalezy o ile chcesz podnosic, ile kasy chcesz wylozyc, jak duzo przerabiac w samochodzie etc.
Z doswiadczenia wiem ze za duzo nie ma sensu, bo i tak 33" kol nie zalozysz a zbyt wysoki lift pozbawia tego co w Nivce jest mocna strona, stabilnosci na trawersach i podjazdach.
Optymalnie moim skromnym zdaniem to lift o 4-5cm, zmiana mocowan amortyzatorow, kola 205/78R15 albo 205R15,a u mnie w przyszlym sezonie beda 215/75R15 BFG MT.
Gdybys chcial potestowac Nivke to zapraszmy w okolice Katowic, albo na Pustynie Bledowska .

Damian
  
 
Cytat:
2004-07-20 12:32:41, Damian21214 pisze:
zalezy o ile chcesz podnosic, ile kasy chcesz wylozyc, jak duzo przerabiac w samochodzie etc.
Z doswiadczenia wiem ze za duzo nie ma sensu, bo i tak 33" kol nie zalozysz a zbyt wysoki lift pozbawia tego co w Nivce jest mocna strona, stabilnosci na trawersach i podjazdach.
Optymalnie moim skromnym zdaniem to lift o 4-5cm, zmiana mocowan amortyzatorow, kola 205/78R15 albo 205R15,a u mnie w przyszlym sezonie beda 215/75R15 BFG MT.
Gdybys chcial potestowac Nivke to zapraszmy w okolice Katowic, albo na Pustynie Bledowska .

Damian



Tak 21575R15 to chyba najlepsze rozwiązanie do nivy
  
 
Cytat:
2004-07-20 16:32:29, Sniper pisze:
Tak 21575R15 to chyba najlepsze rozwiązanie do nivy



Tym bardziej ze to najmniejszy firmowy MTek i raczej do rozmiaru opony stroje zawieszenie a nie opony do zawieszenia .

Damian
  
 
Cytat:
2004-07-20 19:32:58, Damian21214 pisze:
Cytat:
2004-07-20 16:32:29, Sniper pisze:
Tak 21575R15 to chyba najlepsze rozwiązanie do nivy



Tym bardziej ze to najmniejszy firmowy MTek i raczej do rozmiaru opony stroje zawieszenie a nie opony do zawieszenia .

Damian


Jasne Zostaje jeszcze kwestia poszerzenia nadkoli , ale to już drobnostka
  
 
Ja mam w nivce koła 215R15 co daje ok 29"(typowe MT-eki). Jak na nivke to duża guma i ciężka jak cholera ale ja ostro jeżdżę w ternie gł w błocie. Musiałem ją podnieść o ok 4 cm. Tył podniosłem na sprężynie podkładająć podkładki dystansowe z makpersona z BMW E34, a przod podniosłem na wahaczu. Nie trzeba zmieniać sprężyn po prostu trzeba wykonać dystansowe podkładki pod blachę sprężyny albo wytoczyć dystanse sworzni (jak kto woli) Maksymalnie można podnieść nivke o ok 6cm bo potem półosie so pod zbyt dużym katem. Jeśli ktoś chce więcej to trzeba wtedy obniżać przedni dyfer ale wtedy nalezy wykonać nowe mocowania do silnika. Acha no i mała kosmetyka w błotnikach - trzeba troszkę podciąć niestety.