Mniejsze koŁa... czy jest sens ?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ale tomeq nawet utzymujac ta sama srednice kola i szerokosc opony przy 15 i 17 to 17 i tak beda ciezsze poniewaz felga jest ciezsza od opony z powietrzem
  
 
niekoniecznie felga 17" musi byc ciezsza od 15" (zazwyczaj tak jest ale sa lekkie felgi i ciezkie felgi i wtedy 17" moze wazyc mniej niz 15", zakladajac ze szerokosc jest taka sama).
  
 
To nie bierzecie pod uwagę oporu powietrza wpadającego przez dziurki w feldze? ) Przecież logicznie felga alunie ma dużo dziurek, a metalowa ma mniejsze i dlatego na street zakładają stalowe. To jak kolarze na torach) hehe
A wogóle to kupcie sobie jednak płyty gramofonowe.)

Istotna jest średnica a nie masa.

[ wiadomość edytowana przez: toom dnia 2004-05-18 11:10:26 ]
  
 
dziurek w felgach nie uwzgledniaqmy poniewaz nie zamierzamy doprowadzic do zmiany kierunku strugi powietrza, ktora rozbija sie o czolo opony i dalej oplywa ja wpadajac w lekkie zawirowania i tutaj pelne kolo, wklesle spowoduje powstawanie "prozni" w ktora bedzie zasysane powietrze opywajace kolo co z kolei spowoduje niewyobrazalne wrecz straty w przenoszeniu napedu, to doprowadzi do wiekszego wysilenia napedu, bedzie potrzeba wiecej pracy do dalszego napedzania pojazdu, procesy termodynamiczne spowoduja wzrost temperatury spalania i gwaltowny wzrost cisnienia wewnetrznego, pojawi sie spalanie stukowe, silnik sie rozplynie i przegramy wyscig Czego by nie zalozyl, zawsze bedzie zle Proponuje wyscigi na sankach albo wyscigi psich zaprzegow. Ja moge wystawic fulltuning jamnika z ZSRR
  
 
Cytat:
2004-05-18 11:04:06, tomeQ_ pisze:
niekoniecznie felga 17" musi byc ciezsza od 15" (zazwyczaj tak jest ale sa lekkie felgi i ciezkie felgi i wtedy 17" moze wazyc mniej niz 15", zakladajac ze szerokosc jest taka sama).



Nawet jezeli ta 17'' bedzie wazyla mniej niz 15'' to i tak 15'' bedzie latwiej rozpedzic. Wazny jest moment bezwladnosci felgi, im dalej masa jest wysunieta na zewnatrz od osi obrotu tym wiekszy moment bezwladnosci. A najwiecej w feldze wazy jej zewnetrzna czesc...
Jezeli zbudujecie 2 kola, pierwsze z 80% masy skupionej blisko srodka obrotu a drugie (zalozmy o 30% lzejsze) ale 80% masy umieszczone bedzie w duzej odleglosci od srodka obrotu to i tak to ciezsze kolo latwiej bezdzie rozpedzic.
  
 
oczywiscie, ze masz racje, moment bezwladnosci bedzie wiekszy przy 17", czego o oponie powiedziec juz nie mozna (profil,profi i jeszcze raz profil) bo jak bedzie on wiekszy przy 15" to cala masa felgi skupiona jest w skrajnie oddalonym punktcie od osi obrotu i wyjdzie w sumie na to samo co przy 17" (choc dyskutujemy o 16" vs 15")
  
 
U siebie zmienialem kola z 185/70/14 na 205/40/17. Mozna sobie policzyc ze mam kolo mniejsze o cal. Nie odczuwa sie praktycznie zmiany przyspieszenia.
A mam pytanie jakie jest przeklamanie licznika po zmniejszeniu srednicy kola np: wlasnie o cal itp?
  
 
Policz sobie obwód koła jednego i drugiego i sprawdź o ile różnią się, wtedy sobie przelicz przy jakim czasie jaką pokonujesz droge jednym kołem (mniejszym) i drugim (większym). Mam nadzieje że już z tym dasz sobie rade
  
 
Jasne ze proste ze dam. Tylko mi sie nie kce.
  
 
Sprytny programik ktory wam to policzy:
Sciagaj
  
 
tu jest fajna stronka o zamiennikach opon, na której można przeliczyć różnicę prędkości na większych/mniejszych oponkach.
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
  
 
Ta na serwisie Opony jest super. Łatwo dobrać zamienniki, dodatkowo liczy różnice.
Czyli różnica prędkości między oponami Rapcia będzie 13.26%.
Rozumiem, że aby osiągnąć 120km/h na obniżonych będzie musiał osiągnąć obroty silnika i prędkość licznikową równą 135,9km/h. Nie wiem ile na końcu streeta ma normalnie, ale jeśli 120 km/h nie przekroczy, to różnice przyspieszenia powinien zauważyć.
Może się jednak okazać, że 4 bieg mu się skończy i zmiana kół będzie go kosztowała dodatkową zmianę biegu. Zmiana na 4 to 80, czyli nowe 90,6km/h, a prędkość końcowa może być 110 więc 124,5km/h.
Ogólnie ciekaw jestem pomiarów.

[ wiadomość edytowana przez: toom dnia 2004-05-19 15:34:30 ]
  
 
Tylko jako opona wzorcowa trzeba wpisac 195/65/15" bo taka jest seryjnie montowana w vw, a pozniej te dwie z poczatku tematu.
  
 
Na podstawie danych:
Cytat:
2004-05-16 22:25:54, Rapcio pisze:
teraz mam fele 16c i na nich oponki 205/60/16 czyli calkiem konkretny balon chcialbym zalozyc blaszaki 15calowe i na nie oponki 195/50/15

  
 
No spoko wyliczone. Jadac 150km/h jade faktycznie nieco pnad 145. Ciekawe jak sie to przenosi na przyspieszenie. Czy jest leprze, czy sie rownowazy z wieksza szerokoscia opon oraz masa kol i jest takie same.
  
 
Cytat:
2004-05-19 16:25:30, tomeQ_ pisze:
Tylko jako opona wzorcowa trzeba wpisac 195/65/15" bo taka jest seryjnie montowana w vw, a pozniej te dwie z poczatku tematu.


Opona wzorcowa w VW T4 to 195/70/15 lub w nowszych 205/65/15 - takie sa seryjne
  
 
Cytat:
2004-05-19 15:25:13, Toom pisze:
Ta na serwisie Opony jest super. Łatwo dobrać zamienniki, dodatkowo liczy różnice.
Czyli różnica prędkości między oponami Rapcia będzie 13.26%.
Rozumiem, że aby osiągnąć 120km/h na obniżonych będzie musiał osiągnąć obroty silnika i prędkość licznikową równą 135,9km/h. Nie wiem ile na końcu streeta ma normalnie, ale jeśli 120 km/h nie przekroczy, to różnice przyspieszenia powinien zauważyć.
Może się jednak okazać, że 4 bieg mu się skończy i zmiana kół będzie go kosztowała dodatkową zmianę biegu. Zmiana na 4 to 80, czyli nowe 90,6km/h, a prędkość końcowa może być 110 więc 124,5km/h.
Ogólnie ciekaw jestem pomiarów.

[ wiadomość edytowana przez: toom dnia 2004-05-19 15:34:30 ]



Wiec tak na koncu 400m mam ok 110km/h. Bieg 5 zaczolem uzywac od kiedy zaczolem robic pomiary gtechem bo wczesniej na 4 biegu robilem te 110km/h a okazalo sie ze do "setki" na czwarty biegu mam czasy gorsze o ponad 2s !!
Wczesniej biegi zmienialem nastepujaco: 1:40, 2:60, 3:80, 4:110 ale okazalo sie ze wkrecajac silnik do 4tys sie nie oplaca bo mam wtedy gorsze czasy. Teraz gdy biegi zmieniam: 1:40, 2:50, 3:70, 4:90 i przy 90 wrzucam 5 to nadrabiam 2s do setki i ok 0,5 na 400m
Pomiary z oponami zrobie w ta sobote i sie zobaczy co z tego wyniknie
  
 
http://www.monczyn.ath.cx/speed/ licznik prawdziwej predkosci
https://www.motonews.pl/services/vw/?op=lth&mlid=277 tutaj pisza co innego o oponach
najlepiej sprawdz i juz
  
 
Cytat:
2004-05-19 21:33:11, tomeQ_ pisze:
https://www.motonews.pl/services/vw/?op=lth&mlid=277 tutaj pisza co innego o oponach
najlepiej sprawdz i juz



Jest blad na motonews ( i to nie pierwszy bo znalazlem jeszcze kilka) Wszystkie T4 maja takie rozmiary jak napisalem wczesniej. Potwierdzaja to np prospekty jakimi dysponuje no i wystarczy zobaczyc obojetnie jakie T4 na jakich kapciach stoi
  
 
Ciekawe jak sie beda prezentowac osiagi na tych nowych kolach.
Jak ci wyskoczy duuuzo leprzy czas to sie zastanowie nad parka kol przeznaczona tylko na modlitwy