Modlić się lepiej i szybciej - przeróbki!!! - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to juz jest jakies wyjscie, szczegolnie przy uzytkowaniu gazu, w konsekwencji trze byloby sie przesiasc o ile nie jezdzisz jeszcze na noPB98 albo cos lepszego, zamontowac cos do oszukiwania ecu zeby zaplon/wtrysk regulowac i te 20Km w bolach moze i by passat urodzil. Narazie proponuje odwiedzic jeden z wielu zakladow tjunungowych w stolycy i zobaczyc na czym sie stoi (mysle o hamowni, proponuje ChMS;Nadarzyn)
edit: przedmowca byl szybszy i napisal w skrocie to czego trzeba


[ wiadomość edytowana przez: tomeQ_ dnia 2004-05-18 18:19:21 ]
  
 
Widzę, że kupa kombinowania wychodzi, a efekt niewielki. Najlepiej to chyba byłoby kupić turbinę i troszkę wnętrza silnika wymienić. Jak to jest z tymi strumienicami i zwiększeniem dolotu i wydechu? Co z wytrzymałością skrzyni biegów? Hamulce.
Może ktoś napisze coś o zmianach jakie wykonał, jakieś konkrety? Czy poza chipami to niewiele się robi domowymi metodami? Jak przestroić komputer i ile można wycisnąć? itd.
  
 
Najlepiej to kupi caly silnik 1.8T i zmienic. Rozczlonkowac dwa sprawne silniki i zlozyc z nich jeden to troche glupi pomysl, poza tym wynikna napewno jakies komplikacje.Skrzynia i hamulce wytrzymaja, nie wiem czy hamulce sa inne niz w 1.8T, jesli tak to je tez pasuje wymienic bo tytulowy vw jest ciezki i jak sie go rozbuja to troche energii trzeba wytworzyc na jego zahamowanie. Strumiennice z bazaru za 100 czy 200zl sa tyle warte co kawalek rury za 3,50, a nawet rura jest lepsza. Patenty, ktore cos daja kosztuja kupe $$ i nikt sie w to nie bawi poza sportem motorowym. Srednice rur/kanalow dolotowych mozna wyliczyc ze wzorow ale teoria sobie praktyka sobie i niestety bez zaplecza profi mozna sobie w nosie pogrzebac a nie w silniku. Domowym sposobem mozna zrobic wszystko jesli ma sie maszyny, wiedze, czas, pieniadze itp. W domowym zaciszu mozna powiercic glowice, zmienic cisnienie paliwa, mozna tez wziac sie za elektronike jesli ktos wie co z czym i przy pomocy jakichs tam urzadzen doprowadzic dozmian parametrow silnika. Jednak przygody z tuningiem hand made nie polecam od przerabiania w miare nowoczesnegi silnika z elektronika, w ktorym blad kosztuje tysiace pln'ow. Co do zmian to ja ostatnio napompowalem kola i pozyczylem od kogos nakretke na wentyl poza tym to nic ciekawego nie robilem
  
 
Heh, teraz tomeQ byl szybszy...
Generalnie ciezko dlubac domowymi metodami (jak przy maluchu) w samochodzie z nowoczesnym silnikiem i elektronika. Elektronike grzebac samemu mozna, ale bez hamowni raczej sie duzo nie wygrzebie. Poza tym trzeba miec pojecie o tym z czym sie w komputer wpiac i co ruszac a czego nie...nie jest to silnik turbo wiec bardzo latwo zepsuc sie go nie da, w razie czego knock sensor cofnie zaplon albo samochod poprostu zgasnie (zaleje sie badz dostanie za malo paliwa). Ale tez nie wydaje mi sie zeby duzo wiecej niz fabryka wyciagnac samemu, male korekty zaplonu jezeli zastosuje sie lepsze paliwo ( 98 ) i tyle...jakies 2-3 patataje i kilka Nm w nizszym zakresie obrotow...

[ wiadomość edytowana przez: Piotrek83 dnia 2004-05-18 19:06:32 ]
  
 
ja nie wiedzialem dlaczego mam takie slabe auto a okazalo sie ze woze jakies spodnie w bagazniku (sick)! :p
  
 
ja słyszałem onatrysku ciekłego dwótlenku węgla - jest o wiele tańsze w eksploatacji bo jest tańszy w wymianie a polega na schłodzeniu paliwa, dolotu powietrza, intercoolera i innych - nie słyszałem jeszczee o cenach ale na pewno jest tańsze od NO2. U Ciebie dało by to jakieś 20% więcej mocy (jakieś 25 km ze strzału) ale to tylko suche obliczenia które wyciągnąłem z artykułu - live jest bardziej brytal

[ wiadomość edytowana przez: rafauu dnia 2004-06-02 18:40:23 ]
  
 
Cytat:
2004-06-02 17:53:20, Rafauu pisze:
polega na schłodzeniu paliwa, dolotu powietrza, intercoolera i innych - nie słyszałem jeszczee o cenach ale na pewno jest tańsze od NO2. U Ciebie dało by to jakieś 20% więcej mocy (jakieś 25 km ze strzału)



Nie wiem co za artykuly czytasz ale napewno autor jest fantykiem science-fiction
  
 
To nie ja pisałem, i nie ja podawałem procenty - chcesz to ci przyniosę artykuł na zlot - sam zobaczysz!!!