FIAT125p JAMNIK - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ten model nigdy nie byl produkowany w FSO. to wiem napewno. jest polaczeniem pickupa i kombi. jest tez autem siedmiodrzwiowym. z wiesci, jakie do mnie dotarly, to sugestia, ze byly skladane w stalowej woli, ale gdzie, przez kogo, jak to nie wiem. pomimo tego, ze jest karawanem, ktory kiedys byl w kolorze niebieskim jest bardzo ciekawym eksponatem wymagajacym niestety gruntownego i kosztownego remontu.
  
 
PAGAN Wysłany: 2006-02-16 11:45:54

ten model nigdy nie byl produkowany w FSO. to wiem napewno. jest polaczeniem pickupa i kombi. jest tez autem siedmiodrzwiowym. z wiesci, jakie do mnie dotarly, to sugestia, ze byly skladane w stalowej woli, ale gdzie, przez kogo, jak to nie wiem.

Pierwsze słyszę żeby Fiaty w Stalowej Woli składali.U nas robią ładowarki,jeżeli chodzi o HSW bo chyba tylko tam mogli coś takiego robić.Ale jakbyś miał jakieś dokładniejsze informacje to mogę sprawdzić.Co prawda eksperymentowano z produkcją aut ale było to w latach 50-tych.Zainteresowanych odsyłam do Automobilisty 04.2005

[ wiadomość edytowana przez: Syreniarz dnia 2006-02-16 20:42:01 ]
  
 
pytalem sie inzyniera kleischmidta o te karawany i zdecydowanie zaprzeczyl, ze takie cudo opuscilo FSO. ktos gdzies wspomnial, ze byly robione w stalowej woli, ale jak napisalem, nie jest to informacja potwierdzona, wiec nie bede sobie robil cholewy z geby.
  
 
A w takim razie Kaczorek - gdzies jest jakis?
  
 
Cytat:
2006-02-16 20:30:47, Syreniarz pisze:
(...) Pierwsze słyszę żeby Fiaty w Stalowej Woli składali.U nas robią ładowarki,jeżeli chodzi o HSW bo chyba tylko tam mogli coś takiego robić (...) Co prawda eksperymentowano z produkcją aut ale było to w latach 50-tych.Zainteresowanych odsyłam do Automobilisty 04.2005 [ wiadomość edytowana przez: Syreniarz dnia 2006-02-16 20:42:01 ]

Co nie wyklucza możliwości wypuszczeniu parunastu (czy parudziesięciu) egzemplarzy takich karawanów, które co by nie mówić były jak najbardziej nadwoziami specjalistycznymi - jest to sytuacja analogiczna do obecnej "produkcji" opancerzonych karetek na bazie Iveco w AMZ Kutno, autobusów Kapena (w Słupsku?), czy mini autobusów polegających na przedłużeniu Mercedesów Sprinterów (gdzieś pod Poznaniem).
  
 
http://www.polskie-auta.pl/index.php?cel=125p

Tu jest teza, że jamniki, w tym karawany powstawały w Falenicy
  
 
Te karawany sa produkcja FSO. Wspomina o tym m.in. ksiazka o FSO z 1999 r. "Jest u nas fabryka...". Powstawaly one razem z przedluzonymi 6-drzwiowcami. Kiedy bylem maly (I polowa lat 80-tych) widzialem raz w Elblagu takie cudo, ale nie karawan, tylko dlugie kombi w kolorze niebieskim, niestety tylko w czasie jazdy. Wtedy jeszcze nie kumalem co to za pojazd (nie slyszalem o jego istnieniu).

Pozdrawiam
Adamus
  
 
karawan ze zdjecia oraz inne, ktore sa w posiadaniu tego kolegi byly pierwotnie w kolorze niebieskim. nie jestem sledczym historii polskiej motoryzacji, kazdy jest chyba lepiej zorientowany niz ja. pytalem sie inz. kleischmidta o karawany produkowane w FSO i on stanowczo zaprzeczyl, ze ich produkcja miala tam miejsce. jamniki, cabrio tak, ale karawany nie. pierwszym wlascicielem karawanow bylo miejskie przedsiebiorstwo uslug komunalnych w warszawie.
  
 
W tym FSO to chyba panowała totalna dezinformacja? (Sorki za lekki OT ale nie ma wątku "klasyczny 125p"). Pamiętam te nieszczęsne metalicznie fabrycznie lakierowane Fiaty, co można było kupić za łapówkę, a oficjalnie nigdy ich nie było.