Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bisua TOYOTA DRIVER Toyota Carina E Wrocław | 2004-06-01 09:14:50 Witam wiem ze o gazie było juz sporo ale nigdzie nie znalazłem dyskusji na temat tego czy gaz lubi zimne czy ciepłe powietrze ???
|
pysiak TOYOTA DRIVER Toyota Carina E i SY ... Częstochowa | 2004-06-01 09:27:31 Co ty do mnie mówisz |
darek-td TOYOTA DRIVER Corolla Szczecin | 2004-06-07 21:39:58 Bardzo mi się spodobało co napisałeś o "startowaniu z gazu". Nie patrzyłem na to w ten sposób i myślę , że masz rację - problem filmu olejowego bardzo mnie przekonuje.
Jednak wyraź swoją opinię na temat wałkowany od jakiegoś czasu na różnych stronach -odnośnie "psucia " przez gaz gniazd zaworowych, bo w/g mnie są tu jakieś dziwne sprzeczności. [ wiadomość edytowana przez: darek-td dnia 2004-06-08 18:59:54 ] |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-06-07 22:06:15 Moze Was pociesze faktem ze jezdzilem nieswiadomie carina na bardzo ubogiej mieszance gazowej przez ponad 2 lata albo i lepiej i niedawno moglem obejrzec swoje zawory.Nie bylo widac najmniejszych sladow jakichkolwiek uszkodzen termicznych.
Gazownicy ida na latwizne i montuja zestawy dajace sie bezproblemowo regulowac na kazdym modelu silnika z danej grupy.Kryza dlawiaca nie jest po to zeby zmniejszyc ilosc podawanego powietrza dla mieszanki gazowej tylko wymusza na silniku dodatkowo wysysanie gazu z reduktora.Im mniejsza gardziel tej kryzy tym lepiej daje sie wyregulowac gaz i silnik chodzi dobrze na niskich,ladnie sie wkreca na obroty ale jest problem z jazda na benzynie przy wysokich obrotach,silnik jest po prostu zdlawiony. Wysoka temperatura powietrza sprzyja dobremu wymieszaniu sie gazu ale obniza sprawnosc spalania.Dobrze dobrany model mixera pozwoli wymieszac gaz nawet przy lodowatym powietrzu. Cieple powietrze jest dobre jedynie podczas rozruchu zimnego silnika,podawanie go dalej niestety nie powinno przynosic lepszych efektow niz podanie zimnego.Kiedys toczylem juz boje z gazownikiem ktory uporczywie walczyl przy moim samochodzie i tez postanowil podac tylko gorace powietrze.Czesciowo udalo mu sie poprawic problem z dynamika silnika ale kosztem wiekszego zuzycia gazu i brakiem mocy na wysokich obrotach.Problem tkwil w kiepskim mixerze i slabym wydajnosciowo reduktorze. Radze pozostac jednak przy fabrycznych dolotach i wszystkie kombinacje gazownikow konsultowac z paroma innymi osobami znajacymi sie na gazie. |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-06-07 22:22:07
To nie jest do konca tak jak piszesz.Uruchomienie zimnego silnika na benzynie jest bardziej szkodliwe niz na gazie.Podawane wtedy paliwo jest w postaci mgly ktora rozrzedza i tak znikomy jeszcze film olejowy doprowadzajac do suchego startu.Rozruch na benzynie jest potrzebny tylko do uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury przy ktorej plyn chlodniczy jest w stanie zapewnic dostateczne ogrzanie reduktora i uniemozliwi zaszronienie jego wnetrza.Drugi powod to szybsze zuzycie gumowych elementow membrany w reduktorze ktora musi sie gimnastykowac bedac jeszcze sztywna od zimnego gazu. Ja otwarcie sie przyznaje ze odpalam silnik na samym gazie jezeli warunki na to pozwalaja.Benzyna jest uzywana przezemnie tylko do krotkiej pracy silnika po uruchomieniu na gazie w zimie.Latem silnik widzi benzyne tylko przez 1-2s podczas odpalania zimnego silnika tylko dlatego ze odpalanie na gazie wymaga dluzszego krecenia rozrusznikiem w celu zassania gazu. |
stoned_crazy TOYOTA DRIVER Honda Accord okolice Warszawy/Poznań | 2004-06-07 22:25:12
Niestety.Mniej powietrza nie znaczy lepsza jazda Moim zdaniem na gazie też czuć brak powietrza
U mnie chyba tak jest... Reduktor już jest po naprawie ale zdaje się że czasem niedomaga tak jak powinien... "Podobno" instalacje mam Landi ale po "fachowości" mechaników , fakcie ich zmycia się po 2 miesiącach z miejsca gdzie był warsztat oraz posłyszanych opiniach o procederze uprawianym przez takie firmy zaczynam mieć poważne wątpliwości co do firmowości części Wogule jeśli ktoś zna w 100% godny polecenia warsztat w okolicach Warszawy to byłbym wdzięczny za info. Sam już kilka testowałem i za każdym razem nie wszystko było jak należy.Jak już sie trafił fachowy warsztat to gożej było z innymi sprawami... pozdrawiam... |
stoned_crazy TOYOTA DRIVER Honda Accord okolice Warszawy/Poznań | 2004-06-07 23:39:22 Pewnie ta dziura skoro jest to w jakimś celu....
Jak zakleisz to może nie hulać jak należy.Swoją drogą jak są takie dziwne patenty to najczęściej jest tak ,że gaziarze sie słabo znają na tym co robią i kombinują jakieś cuda własnego projektu.. Ja miałem jakiś dziwny metalowy pierścień (chyba od palnika zwykłego) wepchnięty przy ujściu rury do puszki filtra bo gaziarze też coś kombinowali żeby powietrze ograniczyć i fura wogule nie jeździła nawet na benzynie... Ja bym pojechał do innych gaziarzy sie skonsultować... [ wiadomość edytowana przez: stoned_crazy dnia 2004-06-07 23:42:13 ] |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-06-08 21:39:23 Na samym poczatku zaklej dziure i doprowadz caly uklad dolotu powietrza do stanu fabrycznego.Postaraj sie dostac do mieszalnika gazy przed przepustnica i zmierz chociasz orientacyjnie jaka jest srednica przelotu na mieszalniku-mixerze.Poszukaj innej firmy i tam dowiedz sie jakie rozwiazanie oni proponuja.Nie mow co masz bo moga probowac naciagnac Cie na jakies modyfikacje tylko zobacz czy beda jakies znaczace roznice.Daj znac czego dokonales,pomyslimy co dalej robic. |
WilK Black Magic Prowansja | 2004-06-08 23:30:01 Bisua, z doświadczenia - ALMA GAZ. Radwanice. |