Kto ma książkę o Escorcie pod ręką?? - prośba o pomoc!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie mam wielką prośbę! Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury (ten pod termostatem – Essi 1,3 1996) i chyba coś pokręciłem bo mi teraz strasznie rośnie temperatura w trakcje jazdy. Tak jak nigdy dotąd wskazówka dochodzi do połowy, nie zatrzymuje się, idzie dalej i dopiero przed samym czerwonym polem włącza się wentylator.

Gdyby ktoś miał książkę o Escorcie i mógł mi teraz sprawdzić jakie po kolei czynności trzeba wykonać przy takiej wymianie to ma u mnie duuuuże piwko. Może coś pokręciłem...

Zrobiłem tak:
Odkręciłem kurek na zbiorniku wyrównawczym
Spuściłem ok. 1,5 litra płynu chłodzącego do miski
Odkręciłem stary czujnik (wtyczka która do niego dochodzi byłą wcześniej odłączona, bo końcóka czujnika razem z tą wtyczką po prostu się urwała)
Wkręciłem nowy (ten nowy wkręcał się dużo trudniej niż ten stary!!!?), ale nie do końca bo już trochę za duży opór był (może to jest przyczyna???
Nałożyłem wtyczkę
Wlałem płyn z miski do zbiornika wyrównawczego
Zakręciłem
Odpaliłem

Gdzie był błąd???

Jak wam się nie chce pisać to podajcie fona to dryndnę!!
  
 
według mnie wszytko jest ok zrobiłes to porawnie a tą wtyczke zalutowałes czy tylko tak skreciłes moze tu być przyczyna
  
 
wtyczkę nałożyłem - ona nie jest w środku nagwintowana, ale weszła dość ciasno i trzyma się. Najważniejsze że wskaźnik, który nie działał w ogóle teraz działa co oznacza, że podlączenie jest chyba prawidłowe...

aha,, mam wrażenie, że po tej całej operacji mam nieco więcej płynu chłodzącego (patrząc na poziom w zbiorniku) niż przed. A przecież przy spuszczaniu trochę mi się rozlało!! Taka głupia myśl mi przyszła do głowy, że może ukłąd jest jakiś zapowietrzony i dlatego tak się grzeje???

A moze to, ze czujnik jest nie dokręcony do końca??? Ale wtedy pokazywałby chyba wartości zaniżone a nie tak jak teraz...

Szkoda, że nie masz ksiażki... a może to kwestia zresetowania kompa po takiej operacji???
  
 
Nietety j aposiadam starszy model ae wątpie zeby miało to dovczynienia zkompem moze poczekaj az sieodpowietrzy układ ale czemu tak wysoko włacza sie wentylatorto jest dziwneukład powinien sie szybko odpowietrzyc bynajmniej umnie tak jest moze jest jakis odpowietrznik w układzie ale tu niestety musza sie wypowiedziec użytkownicy twojego modelu
  
 
hmm
a jakie miales objawy przed wymiana czujnika?
bo po tym co piszesz to sie poprawnie auto zachowuje
wentylator ma sie wlanczac po przekroczeniu pewnych wartosci
i nie ma nic wspolnego z tym czujnikiem co wymienilec
co najwyzej termostat moze za pozno sie otwierac ale to juz i nna sprawa
  
 
ale chyba nie jest normalne, że po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu 5km bez żadnych korków z prędkością 70-90km/h temperatura dochodzi do czerwonego pola. Ja się spodziewam, że to nie jest wina czujnika, tylko jakiś mój bląd popełniony przy calej operacji i tego właśnie szukam.

Stary czujnik po prostu zdechł
  
 
...coraz bardziej wydaje mi się, że przyczyną może być to, że ukląd jest zwyczajnie zapowietrzony, no bo skąd ten wyższy poziom płynu chlodzacego????

ale jak go odpowietrzyć???
  
 
uklad sie sam odpowietrza

a co do temp to ewidentnie termostat ci nie puszcza
skoro nie jestes pewny tego co zrobiles (po opisie zrobiles dobrze)
to proponuje wykrecic czujnik i sprawdzic czy wyglada identycznie jak stary- chodzi o dlugosc
nie wiem jak to mozliwe ale przyszlo mi do glowy ze moze jest zadlugi i w jakis dziwny sposob blokuje ci prace termostatu
a moze kolega w otworze czujnik grzebal jakims sprzetem i rozciol termostat?
tak czy siak zacznij od wykrecenia i porownania jak to nic nieda bierz w obroty termostat
  
 
czujnik ma identyczne wymiary a w otworze nic nie grzebalem, a termostat an pewno puszcza bo ejst w mairę nowy poza tym sprawdzałęm ciepło przewodów i po obydwu jego stronach są nagrzane jednakowo.

To odpowietrzanie mnie niepokoi, bo anwet jeśli jest automatyczne to u mnie nie zadziałało, no bo naprawdę jest wyższy poziiom płynu niz przed operacją, A jeśli automat nie działą, to pytanie: jak odpowietrzyć ręcznie???
  
 
nie mam ksiazki przy sobie ale nie przypominam sobie aby bylo cos na temat odpowietrzania
zapewne dlatego ze jest zbiornik wyrownawczy
  
 
W książce nie ma ani słowa na temat ręcznego odpowietrzania. Pisze tylko - nalać płynu do zbiorniczka do poziomu max, zakręcić korek i uruchomić silnik - odpowietrzanie następuje automatycznie. I tyle na ten temat, ani słowa o ręcznym odpowietrzaniu
  
 
a co piszą na temat wymiany tego czujnika temperatury? Może tam jest jakiś dinks którego nie uwzględniłem?
  
 
Cytat:
2004-07-11 14:34:21, mapsik pisze:
a co piszą na temat wymiany tego czujnika temperatury? Może tam jest jakiś dinks którego nie uwzględniłem?



Nie znalazłem na temat czujnika temp. ani słowa, więc chyba nie ma tam nic co należałoby opisywać
  
 
Witam
Myślę że nowy czujnik jest poprostu od innego modelu ( oznaczony innym kolorem ) a co za tym idzie ma poprostu inne parametry.Wszystko jest pewnie dobrze tylko wskażnik pokazuje teraz głupoty.Przerabiałem to w swoim aucie kiedy kupowałem czujnik temp ( ten do wskaźnika).Pan sprzedawca kilka razy sprawdzał jaki mam miec kolor w moim modelu.
  
 
Cytat:
2004-07-13 17:03:51, Henryk pisze:
Witam
Myślę że nowy czujnik jest poprostu od innego modelu ( oznaczony innym kolorem ) a co za tym idzie ma poprostu inne parametry.Wszystko jest pewnie dobrze tylko wskażnik pokazuje teraz głupoty.Przerabiałem to w swoim aucie kiedy kupowałem czujnik temp ( ten do wskaźnika).Pan sprzedawca kilka razy sprawdzał jaki mam miec kolor w moim modelu.



Dodam tylko że na wskaźniku temperatury powinna być naklejka z kolorem czujnika (przynajmniej u mnie była).