Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pawu81 F&F Sympatyk Byl Fiat 126p Gdynia | 2005-02-25 00:07:29
Dobrze gadasz - glupio sie przyznac ale nie przyszlo mi do glowy jak kiedys ustawialem, ze na kjocie az taki negatyw sie zrobi. Raczej nie musze mowic jaki to mialo wplyw na jazde po sniegu z letnimi gumami na przodzie Ale doswiadczenie bynajmniej zdobyte |
eolmint Punto I / Citroen Xa ... Bydgoszcz | 2005-02-25 00:19:51 Tylko sciecie? ile? 1 1,5 2 zwoje? cholera go tam wie...nie znam sie (jeszcze) |
BLUE_650 BMW 320 Piaseczno(Warszawa) | 2005-02-25 00:51:38
Chyba sie nie doczekam odpowiedzi |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-02-25 07:09:38 Masz prawdopodobnie krzywe sprężyny
trzeba pojechać na geometrię i pomierzyć. Były trzy rodzaje twardości sprężyn. A jeżeli przed obcięciem było oki, to napewno nie wachacz. |
AGRUPA fiat 126 WARSZAWA | 2005-02-25 18:55:03
Zatarła ci się panewka!!! a moze najpierw obejżyj wszystkie elementy, pomierz. ktoś ma ci odpowiedzić nie widząc tego, powodów moze być sporo. A może obcinałes sprężynę na kolanie (szybki tuning)??? |
BLUE_650 BMW 320 Piaseczno(Warszawa) | 2005-02-25 19:03:59 sprezyna nie była obinana na kolanie wiec scieta jest tak samo jak po drugiej stronie.
krzywo było równiez przed obięciem |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-02-25 23:50:37
|
Sajmon F&F Sympatyk 126p, CC, Seicento Bydgoszcz | 2005-02-28 13:46:37
|
klr 126p 1231231io23y81238y | 2010-01-02 15:54:20 Pozwolę sobie odświeżyć, bo mam problem w "rajdówce" na śniegu/błocie pośniegowym (na suchym, mokrym i szutrze jest ok).
Przód klepany resor + laga, tył cięte sprężyny, 4xbil po regeneracji - czyli standard. Tył zbieżny (jeśli dobrze pamiętam) 50 min (czyli niecały 1st) Przód był ustawiany pod obciążeniem - jest ~0,7 st negatyw i ~1st rozbieżny. Na takich ustawieniach w ogóle nie da się jeździć po śniegu, bo auto powyżej 60-70km/h zaczyna jechać slalomem. Przed geometrią miałem jeszcze bardziej zbieżny tył i była całkowita porażka. Z tego co wiem, auta RWD powinny być z tyłu zbieżne (im bliżej 0 tym mniej stabilne auto na prostych), a z przodu rozbieżne (żeby lepiej skręcało), ale może się mylę, a może wina leży w czymś innym? |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2010-01-02 21:43:06 a mnie sie wydaje ze dokladnie na odwrót. auto przednionapędowe powinno byc lekko rozbiezne z przodu a nie tylnonapędowe. |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2010-01-02 21:46:44
wez i sproboj pojezdzic przednionapedowka rozbieżną- w moim odczuciu dramat, w jednym golfie mam na zero i dalej jest mocno nerwowy, drugi ma chyba pol stopnia zbieznie i duzo lepiej sie jezdzi... |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2010-01-03 10:50:14 A nie jest czasem tak że gdy ma się przedni napęd to się ustawia przód rozbieżny, a gdy tylny to przód zbieżny ? i chiba o ile dobrze pamiętam i czegoś nie pokręciłem to gdy koła napędowe napędzają to się złażą do środka- w stronę zbieżnych... |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2010-01-03 11:06:54 bardzo wiele zalezy od konstrukcji zawieszenia - w golfie tuleje wahaczy dosc mocno sie poddaja z powodu zastosowania specyficznej tulejki kierunkowej - w zwiazku z tym mi sie lepiej jezdzi na calkiem delikatnie zbieznym, w passacie zawieszenie bylo inaczej skonstruowane (b2) i z tego co pamietam super sie prowadzil po ustawieniu zbieznosci na zero - wahacze sie bardzo malo poddawaly silom wynikajacym z napedzania/hamowania kół... |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2010-01-03 11:39:15 to w ktora strone skrecaja sie napedzane kola zalezy duzo od innych rzeczy np kata zataczania. Wiec to nie jest regula |
klr 126p 1231231io23y81238y | 2010-01-03 23:37:14 Nie wiem jak w FWD, ale wszystkie poradniki ustawiania geometrii w RWD mówią o zbieżnym tyle i rozbieżnym przodzie.
Wracając do mojego problemu - nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną uciekania tyłu (bo mam wrażenie, że to wina tyłu) samochodu na przemian, raz w jedną, raz w drugą stronę, tak że auto jedzie slalomem? Co prawda w obrębie jednego pasa ruchu, ale generalnie nie da się tak jeździć. |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2010-01-04 00:04:50 geometrie z tylu kiedys ustawiales? moze jest cos rozbieznie i nosi go... albo tuleje w wahaczach czy cos |
klr 126p 1231231io23y81238y | 2010-01-04 00:52:38 Geometria ustawiana była 2 tyg temu i z tyłu jest zbieżnie ~1st. Całe zawieszenie było robione i potem sprawdzone na stacji diag. czy nie ma luzów. Jedyny luz jaki mam w tej chwili to na przekładni kierowniczej - mniej więcej 1-2 cm na obwodzie kiery. Mniejszego się nie dało ustawić, bo zaczynały się klinować zęby w przekładni. Ale to chyba nie wina przekładni, bo ciągle mam wrażenie, że to tył ucieka - przynajmniej tak mi podpowiada moja dupa |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2010-01-04 02:03:20 może tutaj jest kwestia tego że geometria była robiona bez obciążenia i gdy wsiadają 2 osoby zmienia się ustawienie |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2010-01-04 17:56:13 ja w rajdówce mam na 0 wszędzie, jednak ustawiane bez obciążenia.
przy twardszym i niskim zawieszeniu u mnie sie to sprawdza, tak na suchym jak i na mokrym. Na śniegu tez jest ok. Jeśli Ci auto goni po drodze to pewnie masz zbierzny przód i jest to bład. Ma być lekko rozbierzny, czyli jak ustawisz na 0 bez obciążenia to jak wsiądzie ponad 100kg do auta to wtedy powinno być OK. a co do uciekania tyłu na śniegu to jest normalne jak masz twardziej i niżej. Napęd na tył robi swoje, kup dobre OPONY ZIMOWE albo zainwestuj w kolce |